En Ar

نداي لاله‌ها (يادي از دو دانشجوي شهيد دانشگاه ايلام)

16 دي ماه به عنوان روز شهداي دانشجو نامگذاري شده است. دو نفر از دانشجويان دانشگاه ايلام، شهيدان «علي ورمزيار» و «علي اختيارزاده» در جريان جنگ هشت ساله به شهادت رسيده‌اند، که روابط عمومي دانشگاه، در اين روز نوراني، مختصري از زندگينامه اين سفر کردگان ره اخلاص و عشق را منتشر مي‌کند.

«بسم رب الشهدا و الصديقين»

1-شهيد علي ورمزيار

   شهيد «علي ورمزيار» در 30 شهريور 1346 در شهرستان «ازنا» پا به عرصه حيات نهاد. علي و دوستانش در طول مبارزات قبل از انقلاب از شيفتگان امام راحل و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بودند. با شروع جنگ تحميلي کم کم پايگاه‌هاي مقاومت مساجد جهت آموزش نوجوانان و جوانان برپا گرديد و او که در اين ميدان نيز خود را مسئول مي‌دانست در پايگاه مقاومت مسجد سجاديه (راه آهن) ثبت نام کرد و مشغول به فراگيري امور نظامي ابتدائي گرديد و وقتي دوره خدمت سربازي فرا رسيد و آبادان شهر خاطره‌هاي سرخ و خونين ميزبان آن مردان مرد مي‌شود و عمليات کربلاي 4 جولانگاه رشادت و سربازي او. شهيد علي ورمزيار هيچگاه در طول دوران زندگي از درس و تحصيل غافل نماند و در همان دوران مقدس سربازي با جد و جهد فراوان در رشته دامپروري دانشگاه ايلام قبول شد. در حين تحصيل نيز همواره با سنگرسازان بي‌سنگر در جهاد سازندگي همکاري مداوم داشت و هر از چند گاهي نيز به رسم ادب و اخلاق و منش بزرگوارانه‌اش به ديار خود باز مي‌گشت و در خدمت و احترام به پدر و مادر اداي تکليف مي‌نمود. در يکي از همين مراجعت‌ها بود، که تقدير براي او به گونه‌اي ديگر رقم خورد، تقديري که مي‌خواست او را از خاک نشينان جدا کند و به افلاک برد. سي‌ام شهريور 1366 تولدي ديگر براي او بود. آري! سالروز تولد علي اينبار براي او با خنده‌اي مستانه بود و براي مادرش ماتم و اندوه! بمباران هوايي شهرستان ازنا سبب به شهادت رسيدن آن جوان پاک و مومن گرديد.

2-شهيد علي اختيار زاده

  شهيد علي اختيارزاده، فرزند قاسم، متولد سال 1346، شهر تهران، دانشجوي رشته  دامپروري دانشگاه ايلام بود، که در تاريخ 1367/02/01 در دارخوين، به شهادت رسيد و در قطعه 40 رديف 76 مزار گلزار شهداي تهران به خاک سپرده شد.

 

             روحشان شاد و يادشان گرامي

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها