En Ar

برگزاري نشست هماهنگي برگزاري همايش بين المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام

نشست هم‌انديشي اعضاي دبيرخانه «اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي» با مراکز علمي، پژوهشي، دانشگاهي استان در دانشگاه ايلام با حضور دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با بيان اينکه دانشگاه ايلام از تمام ظرفيت براي برگزاري باشکوه اين همايش ملي استفاده خواهد کرد، اظهار داشت:  دانشگاه ايلام آمادگي کسب مجوز ISC (مؤسسه استنادي و پايش علم و فناوري جهان اسلام) براي اين همايش را داراست. ISC مؤسسه خدماتي در حوزه ايجاد پايگاه داده‌اي براي مقالات و کتاب‌ها عرضه مي‌کند، به اين معنا مجلات و کتبي که از استانداردهاي کافي و بالا برخوردار باشند، در پايگاه داده‌اي اين مؤسسه قرار داده شده و نمايه مي‌شوند و مقالاتي که در پايگاه ISC نمايه شده است، ارزش و اعتبار آن بالا تلقي خواهد شد که اين مهم مي‌تواند اساتيد و دانشجويان را براي شرکت در اين همايش ترغيب کند.

دکتر تاب يادآور شد: در صورت اخذ اين مجور جهت اطلاع‌رساني بيشتر اين همايش؛ فراخوان از طريق دانشگاه ايلام به وزارت علوم ارسال و براي دانشگاه‌هاي سراسر کشور ارسال خواهد شد.

عضو هيـأت رئيسه دانشگاه به اطلاع‌رساني فراخوان همايش براي دانشجويان خارجي اشاره کرد و بيان داشت: دانشگاه ايلام داراي 800 دانشجو خارجي است، که از طريق دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي فراخوان اين همايش در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

در اين نشست دکتر محبي معاون فرهنگي و رسانه اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، اظهار داشت: استان ايلام برگزاري 14 برنامه فرهنگي و هنري را در کارنامه خود دارد، که 7 جشنواره مربوط به خاطره‌نويسي و سه دوره نيز مربوط به شعر اقوام با موضوع اربعين بوده، که با استقبال پروشور اهالي اين حوزه همواره رو به رو بوده است.

وي افرود: با توجه به سياست‌هاي جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود.

دکتر اضافه کرد: با توجه به ظرفيت‌ها و امکانات انساني، علمي، پژوهشي و فيزيکي دانشگاه ايلام به عنوان دانشگاه مادر استان، انتظار است براي ارسال آثار بهتر و بيشتر به اين همايش، تعامل و همکاري  مفيد و دوسويه ميان اين اداره کل و دانشگاه به عمل آيد.

آقاي محمودي دبير اجرايي همايش نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه اين همايش براي نخستين بار در استان ايلام اجرا مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه همايش علمي پژوهشي رضوي در ايلام يک همايش بين‌المللي است و فراخوان همايش به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي، با هدف ترغيب و تشويق دانشجويان منتشر شده است، در اين راستا نياز است تا با همکاري دانشگاه‌هاي استان از ظرفيت دانشجويان عراقي و ساير کشورهاي اسلامي نيز استفاده شود

وي يادآور شد: اتصال ميان دانشگاه و دستگاه‌هاي فرهنگي مي‌تواند نقطه قوتي براي اجرا و برگزاري ساير برنامه‌هاي فرهنگي باشد.                                                                                        

آقاي محمودي افزود: با توجه به گستردگي دانشگاه ايلام و ارتباط آن با ساير دانشگاه هاي کشور، امر اطلاع‌رساني اين همايش مهم با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها دانشگاه براي دانشجويان و اساتيد صورت گيرد.  

دبير اجرايي همايش بيان داشت: پيش همايش «اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي» در خردادماه همزمان با دهه کرامت با حضور عضو هيأت علمي دانشگاه باقرالعلوم برگزار مي‌شود.

 

 

برگزاري نشست هماهنگي برگزاري همايش بين المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها