En Ar

اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، بيش از 250 دانشجوي دختر و پسر دانشگاه طي دو روز در قالب کاروان راهيان نور براي بازديد از مناطق جنگي با حضور و بدرقه آقاي  دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه و آقاي دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي وآقاي دکتر نعمتي، معاون دانشجويي عازم شدند.

در اين مراسم بدرقه، دکتر علي اکبري بيان داشت: مقوله اعزام کاروان راهيان نور يک راهبرد فرهنگي و مهم در نظام جمهوري اسلامي است مبتني برفرمايشات و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري نشات گرفته است.
مسئول قرارگاه دانشجويي راهيان نور در ادامه ضمن با اهميت دانستن تبيين جهاد و دفاع مقدس براي نسل امروز بيان داشت: امروز راهيان نور بستري را فراهم کرده است تا بتوان به وسيله آن دستاوردهاي دفاع مقدس را براي دانشجويان تبيين نمود و اعزام دانشجويان به اردوهاي راهيان نور،ضمن آشنايي آنان با مناطق عملياتي و يادمان هاي دفاع مقدس، نقش موثري در انتقال حقايق و ارزش‌هاي اسلامي و اعتقادي به آنان دارد.
دکتر علي اکبري با اشاره به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهيدان افزود: دانشگاه تمام توان خود را بکار گرفته تا دانشجويان از برکات اين سفر بهرمند شده و در کمال صحت وسلامت به کانون گرم دانشگاه باز گردند.
رئيس دانشگاه ايلام هدف از برگزاري اين اردوها را آشنائي هرچه بيشتردانشجويان با ارزش‌هاي شهادت، ايثار و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بايد دانشجويان خاطرات خود را از اين برنامه‌ها به ساير هم دانشجويان منتقل کرده و از اين طريق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.
وي ضمن اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرموده اند: "امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"تصريح كرد:‌ اعزام كاروان راهيان نور با حضور قشر دانشجو، فرصت بسيار ارزشمندي است تا آنها را با رشادتهاي رزمندگان در جريان هشت سال دفاع مقدس آشنا كرد.
دکتر علي‌اکبري: با بيان اينكه اعزام دانشجويان به مناطق جنگي فرصت مناسبي است و شايسته است که از اين فرصتها حداكثر استفاده و بهره برداري شود، گفت: برنامه ريزي مناسب در اردوي زيارتي راهيان نور باعث تأثيرگذاري بيشتر بر زائران مناطق جنگي دفاع مقدس خواهد شد و خاطره اي به ياد ماندني در اذهان رقم خواهد زد.
رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به اين موضوع که راهيان نور هيچ گونه بودجه و مجراي اقتصادي ندارد، اظهار داشت: سال گذشته آمار چهار هزار نفري اعزام راهيان نور استان نشان از رويکرد و روحيه جهادي کساني دارد که در اين برنامه معنوي سنگ تمام گذاشتند و ما بايد تلاش کنيم اين جايگاه ارزشمند که در سطح کشور به استان ايلام داده شده است، تضعيف نشود و با حفظ آمار سال گذشته و هماهنگي و همکاري سپاه اميرالمؤمنين(ع) بودجه لازم براي اجرا و تداوم  اين برنامه مهيا شود و به نحوي بامراکزآموزشي که توان بودجه اي آنها اندک است مساعدت لازم صورت گيرد.

اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها