En Ar

موفقيت دانشجويان کارشناسي دانشگاه ايلام در طراحي و ساخت سه دستگاه بومي موردنياز

آقايان مجيد صمديان، علي ابراهيمي، فرشاد زرين نژاد و امير محمد ياري دانشجويان کارشناسي مهندسي مکانيک دانشگاه ايلام با سرپرستي دکتر فرشاد ربيعي استاديار دانشکده فني و مهندسي، موفق به طراحي و ساخت سه دستگاه بومي موردنياز شهرستان‌هاي محل سکونت خود، شامل: دستگاه ليزر CNC،  دستگاه خردکن سبزيجات صنعتي 10 کيلويي  و دستگاه الک و شِيکر برقي شدند.

   به گزارش روابط عمومي،  اين دانشجويان با بررسي نيازهاي شهرستان‌هاي محل زندگي خود و با خلاقيت و پشتکار فراوان و راهنمايي‌هاي مشفقانه دکتر ربيعي، موفق به طراحي و ساخت سه دستگاه، به شرح ذيل شدند:

1-دستگاه ليزر CNC:

آقايان مجيد صمديان  و علي ابراهيمي دستگاه ليزر   CNC را طراحي و ساختند، که با کنترل عددي کامپيوتري (CNC) قابليت کنترل همزمان دو محور X و Y را دارد.

به اين ترتيب با سوار کردن ليزر 5 کيلو وات، حکاکي طرح‌هاي دلخواه دوبعدي بر روي چوب، پلاستيک، کاغذ و حتي فلزات نرم امکان پذير است.

مجيد صمديان

علي ابراهيمي

2-دستگاه خردکن سبزيجات صنعتي 10 کيلويي:

اين دستگاه توسط آقاي فرشاد زرين نژاد، بر اساس کاربرد اساسي آن در شهر رامهرمز طراحي و ساخته شد، که در اندک زماني نيز به فروش رسيد.  

يادآور مي‌شود تمامي دستگاه‌هاي خردکن سبزيجات صنعتي شهر رامهرمز، از مرکز استان خوزستان و يا استان‌هاي همجوار خريداري مي‌شد.

فرشاد زرين نژاد

3-دستگاه الک و شِيکر برقي:

دستگاه الک و شِيکر برقي با اهتمام آقاي اميرمحمد ياري و  بر اساس نياز ضروري ساکنين شهرستان بدره، جهت الک کردن حبوبات و جدا کردن ضايعات طراحي و ساخته شد.

 خوشبختانه  اين دستگاه در کوتاه‌ترين زمان نيز به فروش رسيد.

امير محمد ياري

بنا به اين گزارش: دکتر فرشاد ربيعي استاديار دانشکده فني و مهندسي،  که سرپرستي طراحي و ساخت اين دستگاه‌ها را بر عهده داشته، فارغ التحصيل دکتراي مهندسي مکانيک گرايش ساخت و توليد از دانشگاه صنعتي اميرکبير مي‌باشد.

دکتر فرشاد ربيعي

اين گزارش مي‌افزايد: مدير طراحي و ساخت، مدير نصب و راه‌اندازي، مدير توليد و مدير تحقيق و توسعه شرکت فولادگستر آتنا (توليدکننده قوطيهاي ساختماني HSS) تحت نظارت شرکت ژاپني کوزاکابه ژاپن از سال 1393 تا 1400 از جمله سوابقدکتر ربيعي در حوزه صنعت است.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها