En Ar

برگزاري مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه

به مناسبت سالروز شهادت آيت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست اساتيد حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي استان ايلام با حضور نماينده ولي فقيه در استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، همزمان با سالروز شهادت آيت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست اساتيد حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي استان ايلام با حضور حجت الاسلام کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، حجت الاسلام مرادبيگي مسئول حوزه علميه صاحب الزمان، اساتيد حوزه و دانشگاه، عصر روز سه شنبه 97/09/27 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و با تبريک ايام هفته پژوهش، اظهار داشت:  دانشگاه و حوزه دو نهاد هستند که طيف وسيعي از مردم بصورت مسقيم و غير مستقيم با آنها ارتباط دارند و براي همين انتظار از اين دو نهاد بالاست و بدين لحاظ  براي تأثيرگذاري لازم است که باهم همراهي و همدلي داشته باشند و بنا به فرمايش امام خميني (ره) از هم جدا نشوند.

   رئيس دانشگاه لازمه حفظ وحدت بين اين دو نهاد را گفتگو عنوان کرد و تصريح کرد: حوزه و دانشگاه بايد در کنار  اينکه به آموزش و ياددهنگي فعاليت دهند، خود نيز يادگيرنده باشند تا زمينه گفتگو مابين آنها بوجود آيد و اگر اين مهم حاصل شود زمينه ايفاي نقش اصلي اين دو نهاد در روند توسعه جامعه فراهم مي آيد.

   در ادامه حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با اشاره به تأکيد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مدظله العالي، در زمينه وحدت بين حوزه و دانشگاه، بيان داشت: خواسته حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مدظله العالي اين است که حوزه و دانشگاه با صميميت به گفتگو پرداخته و در کنار هم و در قالب يک موسسه براي رسيدن به هدف اصلي که وحدت در عقيده است،  به خدمت رساني به جامعه اسلامي بپردازند.

  در ادامه، اساتيد حوزه و دانشگاه به بيان نظرات، پيشنهادات و انتقادات مورد نظر خود پرداختند و سپس حجت الاسلام کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با ابراز خرسندي به جهت حضور در بين اساتيد حوزه و دانشگاه و گراميداشت شهادت شهيد مفتح و وفات حضرت معصومه (س) تأکيد کرد: هم انديشي بين اساتيد حوزه و دانشگاه بهترين ساختار براي تصميم سازي در سطح استان است و بواسطه اينکه استان داراي مشکلات متعدد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است، ضروري است اساتيد حوزه و دانشگاه با مشورت، همراهي، همدلي و حرکت جهادي براي اصلاح امور و کاهش معضلات و مشکلات مطرح  استان گام بردارند.

   نماينده ولي فقيه در استان، افزود: همچنين اساتيد حوزه و دانشگاه بايد با مطلبه گري از مسئولين و مديران استاني در زمينه عدالت خواهي، شايسته سالاري و قانون مداري، زمينه استفاده حداکثري از تمام ظرفيت نهادها و سازمان هاي استان را فراهم نمايند.

   حجت الاسلام کريمي تبار با اشاره به ظرفيت هاي و منابع استان ايلام در زمينه آب، منابع انساني، جنگل ها، نفت و گاز، تأکيد کرد: عليرغم وجود اين منابع و ظرفيت ها، جزء استان هاي محروم کشور است که به هيچ عنوان مطلوب نيست و در اين راستا نخبگان استان ابيد رقابت ها و اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت و توسعه فرهنگ کسب و کار نقش خود را در سطح استان ايفا نمايند.

 

برگزاري مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزاري مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزاري مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزاري مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها