En Ar

13 آبان پايان سلطه آمريکا در ايران است

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام:

13 آبان پايان سلطه آمريکا در ايران است

?? آبان پايان سلطه آمريکا در ايران است

ايسنا/ايلام مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام گفت:تسخير لانه جاسوسي آمريکا  شروعي بر پايان سلطه آمريکا در ايران و افول آمريکا و سلطه جهاني آن است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمين "مهاجر  مهدوي‌راد" اظهار کرد: از جمله مولفه‌هاي زيست مومنانه و سبک حکومت داري اسلامي،  تعامل با ملت ها و کشورهاي ديگر است.  البته يک پيش شرط اساسي در اين زمينه وجود دارد و آن برقراري روابط بر اساس حفظ هويت و عزت اسلام و ملت مسلمان است، امري که به عنوان خط قرمز اساسي در روابط بينالملل از نگاه اسلام بايد مورد توجه قرار گيرد . 
وي گفت: مباني قراني  اين نگاه نيز در آيات متعددي از قرآن وجود دارد از جمله اين آيات، مي توان به  آيه 141 سوره نساء  اشاره کرد که خداوند هرگونه سلطه کافران را بر مسلمانان به شکل ابدي نفي مي‌کند و  اين مبناي قرآني يکي از اصول بنيادين ارتباط نظام اسلامي با دولت ها و کشورهاي ديگر است.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اينکه  يکي از علتهاي عدم اجازه سلطه کافران بر مسلمانان داشتن روحيه استکبار و خودبرتربيني کافران نسبت به مسلمانان است، تصريح کرد:  اين امر باعث مي‌شود که هويت ملت‌هاي مسلمان دست خوش فروپاشي قرار گيرد اگر هويت جامعه اسلامي در رويارويي و تعامل با کشورهاي ديگر دستخوش انفعال و از خود بيگانگي شود سخن گفتن در مورد تمدن نوين اسلامي و رسيدن به اين مهم امکان پذير نخواهد بود. 
مهدوي‌راد ادامه داد: با نگاهي گذرا به تاريخ حدود 250 ساله ايالات متحده آمريکا مي بينيم که  امريکا در طول اين مدت دست کم 250 جنگ را به راه انداختند و در صدد دخالت در امور کشورهاي ديگر از طريق جاسوسي،  ترور و کودتا و يا تهاجم فرهنگي و از بين بردن  هويت فرهنگي جوامع ديگر دخالت کرده است که اين امر نشانگر وجود روحيه و رويه استکباري اين نظام است.

وي با بيان اينکه به فرموده مقام معظم رهبري "آمريکا در قله استکبار قرار دارد" ، ادامه داد:از اين جهت قبل از انقلاب شکوهمند اسلامي ايران ،  آمريکا دشمني خود را با ملت ايران در حوادثي از جمله کودتاي 28 مرداد نشان داد. اين امر با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران شدت بيشتري گرفت و  تسخير لانه جاسوسي آمريکا  شروعي بر پايان سلطه آمريکا در ايران و شروعي بر افول آمريکا و سلطه جهاني آن تلقي مي‌شود. 
 مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام تاکيد کرد: اگر آن روز سخن از افول و سقوط آمريکا مطرح مي شد کمتر کسي تصور مي‌کرد که  اين امر تحقق يابد اما امروز به لطف پروردگار و بصيرت و همت ملت ايران مي‌بينيم که روز به روز اين افول در جهان محسوس تر است.
مهدوي‌راد گفت: رمز پيروزي و عزت امت هاي مسلمان و افول ابرقدرتها پوشالي از جمله آمريکا،  عدم تبعيت از آنها و ايستادگي در برابر استکبار و روحيه استکباري آنان است امري که در تسخير لانه جاسوسي به عنوان نقطه عطفي در تاريخ ملت مسلمان و انقلاب اسلامي خود را نمايان مي کند.
 
وي گفت: دانشجويان،  اساتيد  و جامعه دانشگاهي با اعتماد و عمل به اين مبناي قرآني ذکر شده مي‌توانند زمينه‌ساز تسريع افول آمريکا و تحقق تمدن نوين اسلامي باشند.

 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها