En Ar

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بويژه مردم استان ايلام:

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، همزمان با سيزدهم رجب و خجسته سالروز ميلاد مولي الموحدين حضرت علي (ع)، هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم بويژه مردم استان ايلام امروز در حسينيه امام خميني (ره) با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريک سالروز ميلاد حضرت اميرالمومنين علي (ع) به برخي فضائل غير قابل شمارش آن حضرت اشاره کردند و با بيان چهار سرفصل مهم دوران زندگي ايشان از جمله هدف والاي حضرت علي (ع) در دوران حکومت، براي تأمين سعادت واقعي مردم در کنار پيشرفتهاي مادي، تأکيد کردند: يکي از درس هاي آن حضرت بمنظور تامين سعادت واقعي جامعه، تلاش در جهت بهبود معيشت و حل مشکلات اقتصادي مردم است که اين هدف در شرايط فعلي از راه برنامه ريزي صحيح براي فعال کردن ظرفيت هاي بي شمار داخلي و تکيه بر استعدادهاي جوان کشور امکان پذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در چنين شرايطي است که کشور از لحاظ مادي، روحي و اخلاقي، اعتبار بين المللي، عزت و اعتماد به نفس ملي پيشرفت خواهد کرد و از فخر و منّت دشمنان خارجي رها خواهد شد.
ايشان سخنان خود را با تقسيم بندي فضائل قابل درک حضرت علي (ع) به چهار سرفصلِ «مقامات معنوي»، «مجاهدتها و فداکاريها»، «سلوک فردي و اجتماعي و حکومتي»، و «هدف آن حضرت براي مردم» در دوران حکومت، آغاز کردند و درخصوص مقامات معنوي اميرالمومنين (ع) گفتند: مقامات معنوي آن حضرت همچون مقام توحيدي، مقام عبادت، مقام تقرب به خدا و مقام اخلاص، به مانند اقيانوسي عميق است که بسياري از ابعاد آن ناشناخته است و علما و انسانهاي بزرگ نيز از شناخت آن اظهار عجز کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مجاهدتها و فداکاريهاي حضرت علي (ع) از زمان پذيرش اسلام و مقاطع حضور در مکه، هجرت، حکومت پيامبر (ص) در مدينه، و دوران بعد از رحلت پيامبر اسلام و سپس قبول خلافت، خاطرنشان کردند: اميرالمومنين علي (ع) در تمام اين دورانها، در اوج قله فداکاري و مجاهدت بود به گونه اي که هر انساني را متحير مي کند.
حضرت آيت الله خامنه اي يکي از بي نظيرترين ابعاد شخصيتي حضرت علي (ع) را سلوک فردي، اجتماعي و حکومتي آن حضرت برشمردند و افزودند: اميرالمومنين (ع) در زمانيکه حاکمي بزرگ و مقتدر و داراي کشوري بسيار پهناور و ثروتمند بودند، همچون يک انسان مستمند، در خانه اي محقر، زندگي و براي اقامه حق و عدل و جاري شدن حکم الهي، ايستادگي مي کردند و کارهاي بسيار بزرگي انجام مي دادند.
ايشان چهارمين سرفصل از زندگي حضرت علي (ع) را هدف والاي آن حضرت براي مردم، در دوران حکومت بيان کردند و گفتند: اميرالمومنين (ع) اين هدف والا را رساندن مردم به بهشت و نقش آفريني در زمينه هاي فکري، روحي، قلبي و حيات اجتماعي مردم بيان مي کنند که مسئله اي بسيار مهم و از وظايف اصلي حاکم اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي مطالب که وظيفه حکومت اسلامي براي رساندن مردم به بهشت را زير سؤال مي برند، تأکيد کردند: وظيفه اصلي حاکم اسلامي رساندن مردم به  سعادت واقعي است که البته اين، به معناي تحميل و زور نيست بلکه با توجه به تمايل فطرت انسانها به سعادت، بايد زمينه ي کمک و راهنمايي و تسهيل رسيدنِ به اين هدف والا فراهم شود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اگر جامعه اسلامي از نظر مادي و پيشرفتهاي علمي و صنعتي و روابط اجتماعي و عزت و شرف ملي و بين المللي در اوج باشد اما زمان مرگ و ورود به آن دنيا، لحظه روسياهي انسان ها باشد، جامعه به سعادت واقعي نرسيده است.
ايشان يکي از راههاي زمينه سازي براي رسيدن مردم به سعادت واقعي را، تلاش بمنظور بهبود معيشت مردم و ريشه کن کردن فقر، بيکاري، شکاف طبقاتي و تبعيض دانستند و خاطرنشان کردند: امروز به لطف خداوند مسئولين به دنبال حل مشکلات اقتصادي مردم هستند اما بايد فکرها را منسجم کرد و راه درست را تشخيص داد.
رهبر انقلاب اسلامي، اجراي سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي و تکيه بر توان و استعدادهاي داخلي را راه صحيح حل مشکلات اقتصادي برشمردند و تأکيد کردند: هر جا که ما بر ابتکار و استعداد جوانان با انگيزه، مومن و مخلص تکيه کرديم و آنها را ارج نهاديم، چشمه هاي جوشان پيشرفت پديدار شد که پيشرفتهاي هسته اي، دارويي، سلولهاي بنيادي، نانو تکنولوژي و برنامه هاي صنعتي دفاعي نمونه هاي عيني اين واقعيت هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: با توجه به اين حقايق و واقعيات است که مي توان جمله  امام (ره) که مي فرمودند: «آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند» را درک کرد.
ايشان افزودند: اگر ظرفيت هاي داخلي را فعال کنيم و بر توان داخلي متمرکز شويم، آمريکا و قدرت هاي ديگر توانايي هيچ غلطي را اعم از نظامي و غيرنظامي نخواهند داشت و نخواهند توانست ملت ايران را با فشار زمين گير کنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: قدرتها بدانند که ملت ايران به زانو در نخواهد آمد زيرا ملت ايران، ملت زنده اي است و جوانان کشور در حال حرکت در مسير صحيح هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي نگاههاي محدود و غيرواقعي به جوانان کشور و تمرکز بر معدود ناهنجاريهاي موجود خاطرنشان کردند: هنجار عمومي ملت ايران و جوانان، هنجاري ديني و علاقه مند به اسلام و قرآن و معنويت و ميهن و مليت است و اين موضوع را هيچگاه نبايد ناديده گرفت.
ايشان گفتند: جوانان کشور ما، جوانهاي خوبي هستند و بايد تلاش کنيم تا اين جوانان، خوب بمانند و در مسير صحيح به پيش روند و براي آينده کشور مفيد واقع شوند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود از ايستادگي و افتخار آفريني هاي مردم، علما و نخبگان استان ايلام در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي از جمله دوران دفاع مقدس تجليل کردند.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها