En Ar

اهداف و برنامه ها

مدیریت امور حقوقی، قراردادها و رسیدگی به شکایات دانشگاه ایلام در دو بخش اهداف و برنامه ها به استناد بخشنامه شماره 271663 مورخ 21/12/1390 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اهداف عالیه و ایفای وظیفه نمایندگی حقوقی دانشگاه در کلیه مراجع قضایی و شبه قضایی فعالیت می نماید:


الف) اهداف:

•    مستند سازی و تحدید حدود املاک دانشگاه در نزدیک ترین زمان ممکن؛
•    جمع آوری و ساماندهی کلیه قراردادهای منعقده اختتام یافته و در حال انجام دانشگاه، مقررات ومصوبات و ضوابط داخلی به منظور اطلاع رسانی و دسترسی اسان ؛
•    توانمند سازی علمی همکاران دفتر به منظور افزایش کارایی و اثربخشی و ارزیابی کارامدی ایشان و تقسیم کار به سه بخش امور قراردادها، دعاوی و شکایات و مزایده ها و مناقصات؛
•    تدوین و تنظیم سیاست‌های راهبردی از طریق اولویت بندی ارتقاء فعالیتهای دفتر ؛
•     بهینه سازی زیر ساخت های تشکیلاتی دفتر ؛
•    توسعه و تجهیز و به روز رسانی امکانات فیزیکی و نرم افزاری دفتر؛
•    افزایش اگاهیهای حقوق مالکیت معنوی اعضای محترم علمی و ارتقای سطح دانش حقوقی کارکنان محترم دانشگاه با هدف قانونمندی فعالیتهای گوناگون واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در قالب کارگاههای توان افزایی آگاهیهای حقوقی مرتبط در طول سال؛
•    گسترش و تقویت تعامل و همکاری با واحدهای دانشگاه؛
•    ایجاد زمینه مناسب به منظور راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی اعضای هیئت علمی،کارکنان و دانشجویان با هدف ارائه خدمات حقوقی ارزان و جلب نظر، راهنمایی و همکاری اعضای محترم علمی حقوق و سایر همکاران صاحب نظر ؛
•    افزایش تعامل و همکاری از طریق تبادل اطلاعات با دفاتر حقوقی سایر مراکز آموزش عالی ،
•    افزایش ضریب موفقیتهای دانشگاه در امور مختلف و به ویژه تمامی دعاوی دستگاههای اجرایی،مراجع قضایی و اداری و موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی .
    
ب) برنامه ها:
•    اقامه دعوی و تنظیم لوایح و پاسخگویی به دعاوی، شکایات و اقدامات قضایی در محاکم عمومی و انقلاب ، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، محاکم وزارت کار و امور اجتماعی و سایر مراجع قضایی و شبه قضایی له و علیه دانشگاه ؛
•    بررسی و اعلام نظر در خصوص پیشنویس تفاهم نامه ها و قراردادهای داخلی و بین المللی دانشگاه با اشخاص حقیقی و حقوقی  اعم از قراردادهای خدماتی وپشتیبانی ،قرارداهای خرید،نصب ونگهداری تجهیزات وتاسیسات، قرارداهای فن آوری اطلاعات، قراردادهای عمرانی، قراردادهای آموزشی وپژوهشی وارتباط باصنعت، قراردادهای اداری ومالی، 
 قراردادهای درمانی وبهداشتی و  قراردادهای حوزه املاک،
•    اخذ تعهد و ضمانت¬نامه¬ رسمی از متقاضیان استفاده از بورس داخلی و خارجی و فرصت¬های مطالعاتی؛
•    راهنمایی و مشاوره و معاضدت قضایی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در رابطه با دعاوی و شکایات مطروحه در مراجع رسیدگی¬کننده ناشی از انجام تکالیف و وظایف محوله و یا مرتبط با آن ؛
•    مستند سازی اموال غیر منقول دانشگاه و انجام امور ثبتی مرتبط با آن به عنوان یکی از اولویتهای مهم دفتر در نزدیک ترین زمان ممکن؛
•    گردآوری و تنقیح کلیه قوانین و مقررات مرتبط با فعالیت های دانشگاه؛
•    گردآوری و تنظیم و تثبیت حقوق مالکیت فکری دانشگاه و تعیین سیاست ها و رویکردهای مالکیت فکری و معنوی منعکس شده در شیوه نامه ها و آئین نامه های دانشگاه مرتبط با موضوع؛
•    اعلام نظر حقوقی درباره استعلام واحدهای مختلف دانشگاه در خصوص مسائل مختلف ؛
•    بررسی و اعلام نظر راجع به مصوبات هیات امناء، آیین نامه¬ها و بخشنامه ها در جریان تصویب؛
•    شرکت در جلسات شورای دانشگاه، هیات امناء، مزایده ها و مناقصات و سایر جلساتی که تصمیمات آن واجد آثار حقوقی است.
•    انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم دانشگاه در چهارچوب وظایف دفتر حقوقی
 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها