شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام ( معرفی کتب تالیفی و ترجمه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: نشانه شناسی شکلک‌ها (گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت)

مولف: مرکل دنسی

مترجم: دکتر مریم تفرجی یگانه

کتاب نشانه شناسی شکلک‌ها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر مریم تفرجی یگانه، در 10 فصل و 258  صفحه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.

نوشتن به معنای اشتراک گذاری است آن بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاری چیزها است. فرهنگ لغت پائولو (1947) سال آکسفورد تنها رویداد سال 2015 میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.

موسیقی دانان ،هنرمندان سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیت‌ها در صفحات در وب سایت‌ها و در سایت حوزه‌های دیجیتال شروع به استفاده از آنها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه ی موسیقی نظیر « سرپاول مک کارتنی از بیت لس» توسط اسکایپ برای ایجاد 10 شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌های عاشقانه در برنامه‌ی جدیدش استفاده کرد .

اسکایپ قبلاً به معرفی شکلکهای زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیوهای بزرگ سینمایی تا آن پادشاهی‌های سمبلیک با سنت‌های ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه‌ی مدرن نوعی ضرورت به نظر میرسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌ای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد نماید و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست بلکه میتواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند شکلکهای سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.

اشاعه و گسترش شکلکها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط به شیوه‌ی کمدی را مطرح می کند. قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستم‌های نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آنها در زندگی بشر بیندازیم. این مباحث تاریخی که به من اجازه ی ایجاد چارچوبی نظری می دهد که لازمه ی بحث در مورد پدیده ی شکلکها از نظر نشانه شناسی خواهد بود. 

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 روابط عمومی دانشگاه ایلام