شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام ( معرفی کتب تالیفی و ترجمه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی

مولف: لی آن فوجی

مترجم: دکتر علی فیض اللهی

کتاب مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی(رویکرد رابطه‌ای) نوشته لی آن فوجی با ترجمه‌ی دکتر علی فیض‌اللهی عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه ایلام در 6 فصل و 184 منتشر شده‌است.

کتاب به شرح زیر است. فصل 1 مصاحبه‌ی رابطه‌ای را معرفی می‌کند – چه مفروضات روش‌شناختی‌ای زیربنای روش است و چه عناصر عملی‌ای برای استفاده از آن به کار می‌رود. فصل 2 چگونگی ایجاد رابطه‌ی کاری با مصاحبه‌شوندگان را بررسی می‌کند.

فصل 3 بر چگونگی تصمیم‌گیری در مورد اینکه با چه کسی مصاحبه کنید و چگونگی پیدا کردن مشارکت‌کنندگان بالقوه تمرکز می‌کند. همچنین در مورد محاسن انعطاف‌پذیر ماندن به منظور اصلاح طرح‌های تحقیقاتی هنگام ظهور اکتشافات جدید بحث می‌کند. فصل 4 به عناصر خاص خود مصاحبه می‌پردازد و راهبردهای پرسیدن سئوال، تعامل با مصاحبه‌شونده به روش‌های مختلف و گفتگوی همزمان با بیش از یک مصاحبه‌شونده را پوشش می‌دهد. فصل 5 چگونگی پرداختن به تجزیه و تحلیل داده‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل 6 به بررسی اخلاق یا روحیه‌ی مصاحبه‌ی رابطه‌ای می‌پردازد و کمک‌های خاصی را که مصاحبه‌ی رابطه‌ای برای تحقیقات علوم اجتماعی به ارمغان می‌آورد را برجسته می‌کند. این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران رشته¬های علوم اجتماعی، روان‌شناسی، مدیریت و علوم سیاسی و نیز برای تدریس درس روش تحقیق کیفی یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌ی روش‌های تحقیق توسط اساتید مناسب است. لی آن فوجی، استاد دانشگاه تورنتو کانادا است.

 

 سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 روابط عمومی دانشگاه ایلام