شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست بزرگداشت روز جهانی فلسفه و گرامیداشت ابونصر فارابی در دانشگاه ایلام

به همت انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سراج رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، خانم دکتر منفرد مدیر گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی و جمعی از اساتید و دانشجویان، نشست بزرگداشت روز جهانی فلسفه و گرامیداشت ابونصر فارابی صبح روز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

 

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سراج در این نشست با گرامیداشت روز جهانی فلسفه و حکمت اسلامی، به درگذشت خانم فاطمه تبار دانشجوی دکتری رشته فلسفه و کلام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: خانم مریم تبار از دانشجویان خوب، با اخلاق، اهل علم و دانش بود که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جزء استعدادهای درخشان شناخته شد که متأسفانه همه ما را داغدار کرد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با اشاره به جایگاه اندیشمند بزرگ دنیا و فیلسوف ایرانی ابونصر محمد بن محمد فارابی؛ گفت: فارابی در علم، فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی، پزشکی، ریاضیات و موسیقی تخصص داشت و بیشترین آثار او در زمینه فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی و همچنین دانشنامه‌نویسی بود.

دکتر سراج، افزود: طبق نظر سیره‌نویسان، فارابی از بزرگترین فلاسفه جهان است، و روی همین اصل او را «استاد الفلاسفه» می‌نامند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان اینکه فلسفه انسان‌ها را از جمود فکری رهایی می‌بخشد، گفت: باید بدون استدلال به جنگ مسائل و مشکلات نرویم، چرا که اگر در مسائل زندگی هم بدون مبنا حرکت کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

دکتر سراج، افزود: ما باید اندیشه‌ورز باشیم تا بتوانیم ذهن را از افکار مشخص رهایی ببخشیم و پیش داوری نداشته باشیم.

در پایان این مراسم اساتید گروه فلسفه و کلام اسلامی نیز مطالب ارزنده‌ای در خصوص روز جهانی فلسفه و ‌کلام اسلامی بیان نمودند و‌ دانشجویان این رشته به بیان مطالب و‌نقطه نظرات خود پرداختند.