شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام تسلیت دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد

 دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با صدور پیامی با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد 1342 سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و تأکید کرد نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و انوار تابناک اسلام را در پهنه گیتی گسترد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، متن پیام دکتر علی‌محمدی به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است، نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهـداف ایـن انـقـلاب اسـت». (مقام معظم رهبری)

   امام خمینی (ره) با ایجاد نهضت اسلامی، که از 1342 شروع شد و به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 انجامید، بنیان بیداد و جور و وابستگی به استکبار و دولت‌های بیگانه را برچید و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و انوار تابناک اسلام ناب محمدی را در پهنه گیتی گسترد و اسلام آمریکایی را به محاق برد.

بعد از پیروی انقلاب اسلامی، استکبار شرق و غرب، صهیونیسم، منافقان و ارجاع منطقه، با تمام توان دست به دست هم دادند، و با تهدید، تحریم، ایجاد ناامنی و جنگ تحمیلی سعی کردند، ندای حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و اسلام‌خواهی ملت ایران را خاموش کنند، اما رهبری شجاعانه، خالصانه و مدبرانه امام خمینی (ره) همراه با حضور توده‌های مختلف ملت ایران، تمام نقشه‌های دشمنان را با شکست روبرو کرد و در میان بهت و حیرت بدخواهان، نهال جمهوری اسلامی تناور شد و استحکام یافت.

14  خرداد 1368، سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) یادآور واقعه‌ای جانگداز و مصیبتی عظیم است، که قلوب تمام مسلمانان، آزادی‌خوهان و مظلومان جهان را در سوگ نشاند، اما آغاز رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان شخصیتی مدبر، حکیم، خردمند، شجاع و مردمی، بارقه امید را در بین ملت ایران و تمامی دوستداران انقلاب اسلامی دمید. امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، سرافراز و سربلند در راستای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی منطبق بر اهداف حضرت امام (ره) گام بر می‌دارد و بر بلندای توسعه علمی در سطح جهان ایستاده است.

اینجانب سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342 را که با نثار خون خود، هیمنه طاغوت را شکستند، خدمت مردم شریف استان ایلام، جامعه فرهیخته دانشگاهی استان و اساتید، کارکنان و دانشجویان ارجمند دانشگاه ایلام تسلیت عرض می‌نمایم و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی تا ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

 

طاهر علی‌محمدی

رئیس دانشگاه ایلام