شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام تبریک رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت عید سعید غدیر خم

دکتر طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با صدور پیامی، عیدالله الاکبر غدیر خم را تبریک گفت و تأکید کرد واقعه غدیر‌خـم، فصل نوینی از هدایت بشریت در امتداد نبوت است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، متن پیام دکتر علی‌محمدی به شرح ذیل است:


                       بسم الله الرحمن الرحیم


"الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا".


 واقعه عید غدیر،  روز تولد امامت و اعلام وصایت مولای متقیان امیر المومنین علیه السلام در امتداد نبوت است، تا بشریت بسان دوره نبوت، برای رسیدن به کمال و سعادت به واسطه وجود حجت خداوند از الطاف الهی بهره‌مند شود. غدیر خم فصلی نوینی از هدایت بشریت و استفاده از فیض رحمت الهی با راهنمایی ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌باشد، که رستگاری انسان را به همراه دارد.
 در شرایطی که استکبار با تمام توان و در قالب جنگ ترکیبی به دنبال تضعیف اعتقادات و ناامید کردن توده‌های مردم است، می‌طلبد با پیروی از سیره نظری و عملی مولای متقیان، ماهیت پلید و پیچیده دشمنان دین خدا را شناخت و اهداف تهاجم آنان را برای مردم تبیین کرد، تا مانع تحقق اهداف شوم معاندان شد.
اینجانب عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خـم را خدمت مردم شریف استان ایلام، جامعه ارجمند دانشگاهی استان و اساتید، کارکنان و دانشجویان فرهیخته دانشگاه ایلام تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امید دارم نخبگان دانشگاهی در ذیل عنایات آن امام همام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی - ایرانی حرکتی شتابان داشته باشند.


                       طاهر علی‌محمدی 
         
            رئیس دانشگاه ایلام