شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آینده سیاسی ایران و ترکیب مجلس آینده

به گزارش روابط عمومی، نشستی با موضوع آینده سیاسی ایران و ترکیب مجلس آینده در دانشگاه ایلام برگزار شد.

دکتر علی‌اکبری: با همکاری تشکل‌های دانشجویی دنبال فرصت‌آفرینی برای حضور تمام سلایق در دانشگاه هستیم

در ابتدای این نشست، دکترمحمدعلی اکبری،رییس دانشگاه ضمن خیر مقدم به دکتر کواکبیان و تشکر از استقبال دانشجویان اظهار داشت: مدیریت دانشگاه با همکاری تشکل‌های دانشجویی به دنبال فرصت‌آفرینی برای حضور تمام سلایق در دانشگاه است واین برنامه تنها محدود به ایام انتخابات نیست بلکه در طول سال تحصیلی به دنبال تحقق این هدف جهت  استفاده همه‌جانبه‌ی دانشجویان هستیم.

دکتر کواکبیان: مجلس باید خانه‌تکانی کند

دکتر مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام، اظهار کرد: اسلام مکتب آزادی است و بر اساس آیات قرآن همه‌ی ما با اراده خدا آزاد آفریده‌شده‌ایم و حق نداریم خود را برده دیگران قرار بدهیم و از این منظر انتخاب حقی فطری است و در نظام جمهوری اسلامی  به برکت خون شهدا هر یک و نیم سال، یک‌بار انتخابات داشته‌ایم و انقلاب اسلامی با مردم‌سالاری دینی عجین شده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته مردم حضوری حماسی پیدا کردند و در آستانه‌ی تکمیل‌ این حماسه با حضور مردم هستیم و در این برهه باید همه به فکر مشارکت مردم در همه عرصه‌ها باشیم و  تجربه هم ثابت کرده که مردم در انتخابات به ما فرصت خدمت می‌دهند و اگر نتوانیم به این ملت خدمت کنیم سیلی محکمی به ما خواهند زد که در این انتخابات این سیلی را دیدیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه مجلس باید خانه‌تکانی کند و این خانه‌تکانی مستلزم برنامه‌ریزی برای جبران کارهای عقب افتاده و غیرکارشناسی دولت احمدی‌نژاد است.

کواکبیان با بیان اینکه مجمع دانشجویان پیرو خط امام (ره)، دانشگاه ایلام باید طبق اصول اسلامی و دین حرکت کند و نباید دنبال‌رو گروه‌های سیاسی باشد بلکه باید جریان اصیل خود را حفظ کند، و به دنبال برنامه‌های آگاهی بخش به دانشجویان باشد و آنان را نسبت به اوضاع کشور حساس‌تر کند.

کواکبیان ادامه داد: اعتقاددارم آمریکا بدعهدی می‌کند و این بدعهدی در جلوگیری از  آزاد شدن پول بلوکه‌شده ایران خود را نشان داد بنابراین  باید در برابر این بدعهدی‌ها ایستادگی کنیم اما نباید این بدعهدی‌ها موجب شود دلواپسان خدمات دولت را در عرصه‌ی سیاست خارجی زیر سوال برد.

وی با تأکید بر اینکه آینده کشور را بانشاط می‌بینم و علت همراهی با این دولت این است که در راستای مطالبات مردم حرکت می‌کند و اگر غیرازاین باشد همراهی متوقف خواهد شد، افزود: اگر 40 کرسی در مرحله دوم انتخابات به دست اصلاح‌طلبان بیفتد که خواهد افتاد، هیئت‌رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی اصلاح‌طلبان خواهند بود.

در ادامه دبیر کل حزب مردم‌سالاری،در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره تمهیدات مجلس آینده برای جلوگیری از فساد مالی در کشور، گفت: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم اما دنبال این هستیم که مو را از ماست بکشیم تا دیگر از امیر مسعود آریا، شهرام جزایری عرب، بابک زنجانی‌ها در مملکت خبری نباشد و اگر هم خبری شد قبل از آنکه دستگاه قضایی دست آن‌ها را رو کند مجلس دست آن‌ها را رو کند، اما این به این معنا نیست که چوب لای چرخ دولت بگذاریم اما با فساد مالی مبارزه قاطع می‌کنیم و در کل نظارت آری، اما چوب لای چرخ گذاشتن نه.

 کواکبیان در ادامه در پاسخ به دانشجوی دیگر درباره تکلیف رای مردم در جریان انتخابات اصفهان و رد صلاحیت کاندیدای منتخب مردم اظهار کرد: من مشکل «منیو خالقی» را تنها مشکل کشور نمی‌دانم و مشکل خالقی مشکل قانون است و در مجلس دهم باید قانون انتخابات اصلاح شود. ما شورای نگهبان را قانونی و عملکرد وی را هم طبق قانون می‌بینیم اما قانون انتخابات باید اصلاح شود و طبق مدرک باید رد صلاحیت‌ها صورت بگیرد.

 

آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده