آینده سیاسی ایران و ترکیب مجلس آینده

خانه خبرها

به گزارش روابط عمومي، نشستي با موضوع آينده سياسي ايران و تركيب مجلس آينده در دانشگاه ايلام برگزار شد.

دکتر علي‌اکبري: با همکاري تشکل‌هاي دانشجويي دنبال فرصت‌آفريني براي حضور تمام سلايق در دانشگاه هستيم

در ابتداي اين نشست، دکترمحمدعلي اکبري،رييس دانشگاه ضمن خير مقدم به دکتر کواکبيان و تشکر از استقبال دانشجويان اظهار داشت: مديريت دانشگاه با همکاري تشکل‌هاي دانشجويي به دنبال فرصت‌آفريني براي حضور تمام سلايق در دانشگاه است واين برنامه تنها محدود به ايام انتخابات نيست بلکه در طول سال تحصيلي به دنبال تحقق اين هدف جهت  استفاده همه‌جانبه‌ي دانشجويان هستيم.

دکتر کواکبيان: مجلس بايد خانه‌تکاني کند

دکتر مصطفي کواکبيان، دبير کل حزب مردم‌سالاري در جمع دانشجويان دانشگاه ايلام، اظهار کرد: اسلام مکتب آزادي است و بر اساس آيات قرآن همه‌ي ما با اراده خدا آزاد آفريده‌شده‌ايم و حق نداريم خود را برده ديگران قرار بدهيم و از اين منظر انتخاب حقي فطري است و در نظام جمهوري اسلامي  به برکت خون شهدا هر يک و نيم سال، يک‌بار انتخابات داشته‌ايم و انقلاب اسلامي با مردم‌سالاري ديني عجين شده است.

وي با بيان اينکه در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته مردم حضوري حماسي پيدا کردند و در آستانه‌ي تکميل‌ اين حماسه با حضور مردم هستيم و در اين برهه بايد همه به فکر مشارکت مردم در همه عرصه‌ها باشيم و  تجربه هم ثابت کرده که مردم در انتخابات به ما فرصت خدمت مي‌دهند و اگر نتوانيم به اين ملت خدمت کنيم سيلي محکمي به ما خواهند زد که در اين انتخابات اين سيلي را ديديم.

دبير کل حزب مردم‌سالاري با اشاره به اينکه مجلس بايد خانه‌تکاني کند و اين خانه‌تکاني مستلزم برنامه‌ريزي براي جبران کارهاي عقب افتاده و غيرکارشناسي دولت احمدي‌نژاد است.

کواکبيان با بيان اينکه مجمع دانشجويان پيرو خط امام (ره)، دانشگاه ايلام بايد طبق اصول اسلامي و دين حرکت کند و نبايد دنبال‌رو گروه‌هاي سياسي باشد بلکه بايد جريان اصيل خود را حفظ کند، و به دنبال برنامه‌هاي آگاهي بخش به دانشجويان باشد و آنان را نسبت به اوضاع کشور حساس‌تر کند.

کواکبيان ادامه داد: اعتقاددارم آمريکا بدعهدي مي‌کند و اين بدعهدي در جلوگيري از  آزاد شدن پول بلوکه‌شده ايران خود را نشان داد بنابراين  بايد در برابر اين بدعهدي‌ها ايستادگي کنيم اما نبايد اين بدعهدي‌ها موجب شود دلواپسان خدمات دولت را در عرصه‌ي سياست خارجي زير سوال برد.

وي با تأکيد بر اينکه آينده کشور را بانشاط مي‌بينم و علت همراهي با اين دولت اين است که در راستاي مطالبات مردم حرکت مي‌کند و اگر غيرازاين باشد همراهي متوقف خواهد شد، افزود: اگر 40 کرسي در مرحله دوم انتخابات به دست اصلاح‌طلبان بيفتد که خواهد افتاد، هيئت‌رئيسه مجلس دهم شوراي اسلامي اصلاح‌طلبان خواهند بود.

در ادامه دبير کل حزب مردم‌سالاري،در پاسخ به سؤال يکي از دانشجويان درباره تمهيدات مجلس آينده براي جلوگيري از فساد مالي در کشور، گفت: ما به دنبال مچ‌گيري نيستيم اما دنبال اين هستيم که مو را از ماست بکشيم تا ديگر از امير مسعود آريا، شهرام جزايري عرب، بابک زنجاني‌ها در مملکت خبري نباشد و اگر هم خبري شد قبل از آنکه دستگاه قضايي دست آن‌ها را رو کند مجلس دست آن‌ها را رو کند، اما اين به اين معنا نيست که چوب لاي چرخ دولت بگذاريم اما با فساد مالي مبارزه قاطع مي‌کنيم و در کل نظارت آري، اما چوب لاي چرخ گذاشتن نه.

 کواکبيان در ادامه در پاسخ به دانشجوي ديگر درباره تکليف راي مردم در جريان انتخابات اصفهان و رد صلاحيت کانديداي منتخب مردم اظهار کرد: من مشکل «منيو خالقي» را تنها مشکل کشور نمي‌دانم و مشکل خالقي مشکل قانون است و در مجلس دهم بايد قانون انتخابات اصلاح شود. ما شوراي نگهبان را قانوني و عملکرد وي را هم طبق قانون مي‌بينيم اما قانون انتخابات بايد اصلاح شود و طبق مدرک بايد رد صلاحيت‌ها صورت بگيرد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها