شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در آینده ایلام به عنوان یک استان فن آور معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ،دانشگاه ایلام روزسه شنبه میزبان اولین جشنواره ایده های ثروت سازباحضوراستاندارمجترم ،مدیران،اساتید وایده پردازان عزیزدرسالن فرزانگان دانشگاه بود.

مهندس محمدرضا مرواریداستاندارمحبوب دراین مراسم ضمن ابرازخرسندی ازبرگزاری این جشنواره اظهار کرد: اگر چه استان ما دیر به مجموعه طرح های دانش بنیان پیوست اما با استعدادهای خوبی که وجود دارد امیدواریم این عقب ماندگی جبران و شاهد رشد و شکوفایی این استعدادها باشیم.
وی افزود: در گذشته بسیاری از افراد مستعد بدلیل کمبود امکانات و نبود مرکز یا شرکتی برای ثبت و عملیاتی شدن استعدادهای خود از این ایده ها استفاده نمی کردند اما با دایر شدن شرکت های دانش بنیان و همکاری دانشگاه ها و واحدهای آموزشی این نقیصه رفع و افراد براحتی می توانند ایده های خود را به ثروت تبدیل کنند.
مهندس مروارید یادآور شد: راه اندازی مراکز دانش بنیان از افراد دارای ایده های برتر حمایت می کند تا این افراد با کمک های مالی و معرفی به بانک ها از تسهیلات خوبی برای عملی ساختن ایده های خود برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: ارائه 173 ایده نخبگان و ایده پردازان ،کم سابقه و نشان از وجود استعدادهای بی شمار و علاقه مند در استان دارد و برگزاری این جشنواره ثابت کرد بعد مسافت و مرزها نمی تواند افراد را حتی در شهرهای کوچک از علم و تکنولوژی باز دارد.
استاندار ایلام گفت: با وجود تحریم های ظالمانه در کشور، نخبگان و ایده پردازان مستعد و توانمند با کمترین امکانات بهترین ایده ها را ارائه کرده اند و یکی از دستاوردهای برجام دسترسی همه افراد به سایت ها و منابع علمی و تکنولوژی جهان است که نخبه های ایرانی با بهره مندی حداکثری از این منابع در بسیاری از مجامع علمی داخلی و خارجی موفق ظاهر شده اند.
مروارید با اشاره به شعار سال اضافه کرد: در این زمینه امکانات مناسبی در اختیار ایده سازان از جمله وام ارزان قیمت و تشکیل صندوق های حمایت از ایده ها قرار خواهد گرفت تا افراد براحتی ضمن شکوفایی ایده ها، آنها را به ثروت تبدیل کنند.
وی با توجه به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق و  وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و قومی با این کشور افزود: نخبگان ایلامی از فرصت بازارکار و مخاطبان این کشور بهره ببرند و با مشارکت این مخاطبان کارهای بزرگی را طراحی و در زمینه شرکت های دانش بنیان و تبدیل ایده به ثروت و تولید، یک جهش خوب ایجاد کنند
استاندار ابراز امیدواری کرد در آینده این استان به عنوان یک استان فن آور معرفی شود و با شکوفایی استعدادهای نهفته از این ظرفیت برای ارتقای و توسعه استان در زمینه های صنعت و معدن، کشاورزی، گاز و پتروشیمی و صنعتی استفاده کرد.
 

در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود