در آینده ایلام به عنوان یک استان فن آور معرفی می‌شود

خانه خبرها
در آينده ايلام به عنوان يک استان فن آور معرفي مي‌شود

به گزارش خبرنگار روابط عمومي ،دانشگاه ايلام روزسه شنبه ميزبان اولين جشنواره ايده هاي ثروت سازباحضوراستاندارمجترم ،مديران،اساتيد وايده پردازان عزيزدرسالن فرزانگان دانشگاه بود.

مهندس محمدرضا مرواريداستاندارمحبوب دراين مراسم ضمن ابرازخرسندي ازبرگزاري اين جشنواره اظهار کرد: اگر چه استان ما دير به مجموعه طرح هاي دانش بنيان پيوست اما با استعدادهاي خوبي که وجود دارد اميدواريم اين عقب ماندگي جبران و شاهد رشد و شکوفايي اين استعدادها باشيم.
وي افزود: در گذشته بسياري از افراد مستعد بدليل کمبود امکانات و نبود مرکز يا شرکتي براي ثبت و عملياتي شدن استعدادهاي خود از اين ايده ها استفاده نمي کردند اما با داير شدن شرکت هاي دانش بنيان و همکاري دانشگاه ها و واحدهاي آموزشي اين نقيصه رفع و افراد براحتي مي توانند ايده هاي خود را به ثروت تبديل کنند.
مهندس مرواريد يادآور شد: راه اندازي مراکز دانش بنيان از افراد داراي ايده هاي برتر حمايت مي کند تا اين افراد با کمک هاي مالي و معرفي به بانک ها از تسهيلات خوبي براي عملي ساختن ايده هاي خود برخوردار شوند.
وي تاکيد کرد: ارائه 173 ايده نخبگان و ايده پردازان ،کم سابقه و نشان از وجود استعدادهاي بي شمار و علاقه مند در استان دارد و برگزاري اين جشنواره ثابت کرد بعد مسافت و مرزها نمي تواند افراد را حتي در شهرهاي کوچک از علم و تکنولوژي باز دارد.
استاندار ايلام گفت: با وجود تحريم هاي ظالمانه در کشور، نخبگان و ايده پردازان مستعد و توانمند با کمترين امکانات بهترين ايده ها را ارائه کرده اند و يکي از دستاوردهاي برجام دسترسي همه افراد به سايت ها و منابع علمي و تکنولوژي جهان است که نخبه هاي ايراني با بهره مندي حداکثري از اين منابع در بسياري از مجامع علمي داخلي و خارجي موفق ظاهر شده اند.
مرواريد با اشاره به شعار سال اضافه کرد: در اين زمينه امکانات مناسبي در اختيار ايده سازان از جمله وام ارزان قيمت و تشکيل صندوق هاي حمايت از ايده ها قرار خواهد گرفت تا افراد براحتي ضمن شکوفايي ايده ها، آنها را به ثروت تبديل کنند.
وي با توجه به هم مرز بودن استان ايلام با کشور عراق و  وجود مشترکات فرهنگي، مذهبي و قومي با اين کشور افزود: نخبگان ايلامي از فرصت بازارکار و مخاطبان اين کشور بهره ببرند و با مشارکت اين مخاطبان کارهاي بزرگي را طراحي و در زمينه شرکت هاي دانش بنيان و تبديل ايده به ثروت و توليد، يک جهش خوب ايجاد کنند
استاندار ابراز اميدواري کرد در آينده اين استان به عنوان يک استان فن آور معرفي شود و با شکوفايي استعدادهاي نهفته از اين ظرفيت براي ارتقاي و توسعه استان در زمينه هاي صنعت و معدن، کشاورزي، گاز و پتروشيمي و صنعتي استفاده کرد.
 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها