شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر باقلانی استادیار دانشگاه و موسس شرکت دانش بنیان کاوش الکترونیک سوشیان: در سه سال اخیر 9 محصول صنعتی طراحی و ساخته شده است

در راستای تولید محصولات صنعتی و برای اشتغال آفرینی تخصصی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، شرکت دانش بنیان کاوش الکترونیک سوشیان تأسیس گردید، که در سه سال اخیر 9 محصول مهم صنعتی در این شرکت طراحی و ساخته شده است.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مسعود باقلانی عضو هیأت علمی گروه برق، معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی و موسس شرکت دانش بنیان «کاوش الکترونیک سوشیان»، درباره فعالیت این شرکت، اظهار داشت: با هدف انجام فعالیت های دانش محور و ساخت دستگاه های پیشرفته مبتنی بر علم و  کمک به اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در سال 1392 شرکت «کاوش الکترونیک سوشیان» را تأسیس نمودم و بعد از چند سال فعالیت و طراحی چندین پروژه، در سال 1395از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری موفق به اخذ رتبه دانش بنیان گردیده و هم اکنون 4 کارگر، 8 کارآموز و یک نفر کارورز در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

    استادیار دانشگاه، افزود: در این مدت 9 پروژه تحقیقاتی صنعتی مهم در حوزه های  صنایع نفت و گاز، برق، سیستم اندازه گیری، رفع ایراد سویچ های ارتعاشی، فن های هوایی پالایشگاه گاز، سیستم های تصفیه آب، سیستمهای ضد برق دزدی، سیستم های هوشمند سازی و بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان در این شرکت  انجام گرفته است.

     مدیر شرکت کاوش الکترونیک سوشیان، درباره طراحی پروژه سیستم ضدبرق در این شرکت، گفت: یکی از مشکلات شرکت توزیع برق کشور، انشعاب های غیر مجاز بعضی شهروندان  است، که متاسفانه سالیانه حدود 5000 میلیارد تومان  خسارت وارد می کند، لذا یک پروژه تحقیقاتی  در این شرکت برای شرکت توزیع برق استان با موضوع طراحی و ساخت سیستم هوشمند مقابله با دزدی با قابلیت تشخیص انشعابهای غیر مجاز به انجام رسید، که می تواند نقش مهمی در جلوگیری از این زیان مالی داشته باشد.

     دکتر باقلانی، درباره  پروژه فن های هوایی پالایشگاه گاز، بیان داشت:  یکی از مشکلات پلایشگاه های گاز در سطح کشور و استان، عمل نکردن به موقع کلیدهای ارتعاشی فن های هوایی است، که موجب آسیب رسیدن به فن ها و شکستن پرِه های آنها و حتی توقف خط تولید می شود. در این پروژه، ماژول های ساخته شده توسط این مجموعه، ارتعاش های مختلف فن ها شناسایی شده و مدل عمل آن استخراج گردیده و بر این اساس می توان جایابی دقیقی از بهترین موقعیت قرار گیری سویچ ها به دست آوردو از آسیب رسیدن به فن ها و زیان های مالی شدید ناشی از آن، جلوگیری کرد.

  مدیر شرکت کاوش الکترونیک سوشیان، در توضیح پروژه طراحی و ساخت دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته، اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه های مجموعه، طراحی و ساخت دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته است و از جمله این دستگاه ها می توان به هیتر استیررهای پیشرفته با قابلیت تنظیم دما از زیر ماده مورد پردازش و همچنین تنظیم دمای داخل محلول با قابلیت تنظیم دقیق دور چرخش بصورت مغناطیسی و بصورت مکانیکی می باشد. این سیستم از طریق لَن و  وای فای به اینترنت متصل شده و به طور کامل توسط تلفن های همراه قابل مانیتورینگ و کنترل و برنامه ریزی است.

    دکتر باقلانی، ساخت پردازنده های فرا صوت ار دیگر پروژهای شرکت دانش بنیان خود عنوان کرد و گفت:  از دیگر محصولات شرکت، ساخت پردازنده های فرا صوت با توان بسیار بالا و هوشمند است. این دستگاه یکی از اصلی ترین دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه های شیمی و شاخه سونوشیمی است.

 دکتر باقلاني استاديار دانشگاه و  موسس شرکت دانش بنيان کاوش الکترونيک سوشيان: در سه سال اخير 9 محصول صنعتي  طراحي و ساخته شده است