شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای آموزشی دانشگاه صبح امروز  در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با حضور رئیس دانشگاه و مدیران آموزشی دانشکده، برگزار گردید.

     در این جلسه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با بیان اینکه نگاه ویژه ای به بخش آموزش دانشگاه دارد، اظهار داشت: برای تقویت امور آموزشی دانشگاه، حتماً باید جایگاه گروه های آموزشی ارتقاء یابد و امور آموزشی دانشجویان، استخدام اعضای هیأت علمی جدید و ارتقاء اساتید؛ باید بر اساس قوانین و آئین نامه های مربوطه در گروه های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم لازم اتخاذ شود و سپس به مراجع بالاتر فرستاده شود.

    دکتر علی اکبری، تصریح کرد: اگر مشکلات آموزشی دانشجویان در گروه ها حل گردد، مراجعات به معاونین آموزشی و روسای دانشکده ها کم خواهد شد و همچنین شورای آموزشی دانشگاه بیشتر وقت خود را به  سیاست گذاری  برای ارتقاء سطح آموزشی دانشگاه اختصاص خواهد داد.

    رئیس دانشگاه، تأکید  کرد: از همان ابتدا سیاست ما بر تقویت و ارتقاء جایگاه گروه های آموزشی بوده و بر اساس برنامه به تدریج اختیارت و مسائل مهم به آنها واگذار می شود و برای نمونه در سال تحصیلی جدید، برگزاری  جلسه توجیهی دانشجویان وروی جدید و جشن فارغ التحصیلی به دانشکده ها واگذار شده و ان شاء الله در سال آینده به گروه ها واگذار خواهد شد.

      دکتر علی اکبری، تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، سیستم آموزشی سماء دارای مشکل است، که تدابیر لازم برای اصلاح این امر اتخاذ شده و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

     رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به قدمت و جایگاه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خواستار  تلاش جدی رئیس، معاون آموزشی و مدیران گروه دانشکده برای حفظ این جایگاه و اعمال تغییرات  و اجرای برنامه های جدید برای توسعه امور آموزشی و پژوهشی دانشکده شد.

     در این جلسه دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با تشکر از حضور رئیس دانشگاه در این جلسه، برگزاری جلسات شورای آموزشی دانشگاه در دانشکده ها را، رویه جدیدی اعلام کرد؛ که  شناسایی و بررسی مشکلات آموزشی دانشکده ها و تقویت گروه های آموزشی؛ از جمله اهداف تعیین شده آن است.

     در این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهایی شامل: حل مشکلات سیستم آموزشی سماء، استقرار آموزش نوین، بازنگری در بعضی از مقررات، لحاظ کردن خدمات آموزشی اساتید در بحث ارتقاء آنان، توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، توجه جدی به حضور و غیاب اساتید، تفویض اختیارات به گروه های آموزشی، اختصاص بودجه اختصاصی به آموزش و توجه بیشتر به دروس عملی،  مطرح گردید.

برگزاري جلسه شوراي آموزشي دانشگاه با حضور رئيس دانشگاه در دانشکده ادبيات و علوم انساني