برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی

خانه خبرها
برگزاري جلسه شوراي آموزشي دانشگاه با حضور رئيس دانشگاه در دانشکده ادبيات و علوم انساني

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، جلسه شوراي آموزشي دانشگاه صبح امروز  در دانشکده ادبيات و علوم انساني، با حضور رئيس دانشگاه و مديران آموزشي دانشکده، برگزار گرديد.

     در اين جلسه، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با بيان اينکه نگاه ويژه اي به بخش آموزش دانشگاه دارد، اظهار داشت: براي تقويت امور آموزشي دانشگاه، حتماً بايد جايگاه گروه هاي آموزشي ارتقاء يابد و امور آموزشي دانشجويان، استخدام اعضاي هيأت علمي جديد و ارتقاء اساتيد؛ بايد بر اساس قوانين و آئين نامه هاي مربوطه در گروه هاي آموزشي مورد بررسي قرار گيرد و تصميم لازم اتخاذ شود و سپس به مراجع بالاتر فرستاده شود.

    دکتر علي اکبري، تصريح کرد: اگر مشکلات آموزشي دانشجويان در گروه ها حل گردد، مراجعات به معاونين آموزشي و روساي دانشکده ها کم خواهد شد و همچنين شوراي آموزشي دانشگاه بيشتر وقت خود را به  سياست گذاري  براي ارتقاء سطح آموزشي دانشگاه اختصاص خواهد داد.

    رئيس دانشگاه، تأکيد  کرد: از همان ابتدا سياست ما بر تقويت و ارتقاء جايگاه گروه هاي آموزشي بوده و بر اساس برنامه به تدريج اختيارت و مسائل مهم به آنها واگذار مي شود و براي نمونه در سال تحصيلي جديد، برگزاري  جلسه توجيهي دانشجويان وروي جديد و جشن فارغ التحصيلي به دانشکده ها واگذار شده و ان شاء الله در سال آينده به گروه ها واگذار خواهد شد.

      دکتر علي اکبري، تصريح کرد: بر اساس بررسي هاي انجام شده، سيستم آموزشي سماء داراي مشکل است، که تدابير لازم براي اصلاح اين امر اتخاذ شده و در آينده نزديک اجرا خواهد شد.

     رئيس دانشگاه در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به قدمت و جايگاه دانشکده ادبيات و علوم انساني، خواستار  تلاش جدي رئيس، معاون آموزشي و مديران گروه دانشکده براي حفظ اين جايگاه و اعمال تغييرات  و اجراي برنامه هاي جديد براي توسعه امور آموزشي و پژوهشي دانشکده شد.

     در اين جلسه دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، با تشکر از حضور رئيس دانشگاه در اين جلسه، برگزاري جلسات شوراي آموزشي دانشگاه در دانشکده ها را، رويه جديدي اعلام کرد؛ که  شناسايي و بررسي مشکلات آموزشي دانشکده ها و تقويت گروه هاي آموزشي؛ از جمله اهداف تعيين شده آن است.

     در اين جلسه حاضرين به بيان ديدگاه ها، نظرات و پيشنهادات خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهايي شامل: حل مشکلات سيستم آموزشي سماء، استقرار آموزش نوين، بازنگري در بعضي از مقررات، لحاظ کردن خدمات آموزشي اساتيد در بحث ارتقاء آنان، توجه به مشکلات فرهنگي و اجتماعي دانشجويان، توجه جدي به حضور و غياب اساتيد، تفويض اختيارات به گروه هاي آموزشي، اختصاص بودجه اختصاصي به آموزش و توجه بيشتر به دروس عملي،  مطرح گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها