شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

عزم ملی و مدیریت جهادی مهمترین عامل برون رفت از مشکلات است

حجت الاسلام “سید محمدباقر هاشمی” معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلام رصد در خصوص میزان تحقق شعارسال 93( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) در سطح جامعه اظهار داشت: در شعار سال93 موضوعات مهم و استراتژیک “اقتصاد و فرهنگ”و راهبردهای اساسی یعنی عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان نقشه راه از سوی مقام معظم رهبری تعیین واعلام شد که البته همه آحاد جامعه اعم از متولیان فرهنگ و اقتصاد و تصمم گیران و تصمیم سازان در عرصه های مختلف بخصوص نخبگان مخاطب این شعار بودند.

وی گفت: همه دلسوزان جامعه در بخش های مختلف تلاش کردند این مطالبه مهم رهبری را که درمان دردهای جامعه است محقق سازند ولی تا تحقق این خواسته فاصله داریم.

حجت الاسلام هاشمی افزود: این را هم باید توجه نمود که انتخاب شعار سال فقط برای همان سال نیست بلکه توجه، پیگیری، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت را می طلبد تا جامعه به نقطه مطلوب و اوج خود نائل گردد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام  با بیان شکست دشمن در صحنه های فرهنگی و نا امیدی از تقابل سیاسی و خیابانی با نظام اسلامی در سال 88 تصریح کرد: دشمن اصلی ترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی؛ یعنی باور دینی و فرهنگی مردم به نظام را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی با اشاره به این نکته، که عرصه نزاع از عرصه نظامی به عرصه اقتصادی عوض شده است گفت:مقام معظم رهبری دو حوزه فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه ویژه قرار داد و بهترین راه حل را هم عزم ملی و مدیریت جهادی دانست که تا حدودی از آن غفلت صورت گرفته بود.
حجت الاسلام هاشمی در خصوص پیش بینی خود از شعار سال 94 توسط مقام عظمی ولایت بیان داشت:  شعار سال آینده کاملاً، به تشخیص و ارزیابی مقام معظم رهبری درباره مسائل مهم داخلی و بین المللی و تحولات جهانی مربوط می شود ولی احتمال می دهم حاوی تأکید بر مسائل فرهنگی و اقتصادی، با رویکرد فرهنگ فاطمی اقتدار و خود باوری باشد.
وی با بیان اینکه هر شعاری از طرف مقام معظم رهبری اعلام شود در راستای پاسخگویی به نیاز جامعه و حفظ اقتدار و عزت  ایران اسلامی خواهد بود تأکید کرد: نهاد رهبری دانشگاه ها مثل سالهای گذشته و بر طبق شعار سال اعلام شده در سطح اساتید ودانشجویان، برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی،اجتماعی،مذهبی، مشاوره، نشست، توانمند سازی فعالان فرهنگی و سیاسی، هم اندیشی،دانش افزایی ،نهضت قرآنی ،فضای مجازی ،ارتقای ائمه جماعات دانشگاه با تأکید بر کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی انجام وظیفه خواهد نمود.

عزم ملي و مديريت جهادي مهمترين عامل برون رفت از مشکلات است