عزم ملی و مدیریت جهادی مهمترین عامل برون رفت از مشکلات است

خانه خبرها
عزم ملي و مديريت جهادي مهمترين عامل برون رفت از مشکلات است

حجت الاسلام “سيد محمدباقر هاشمي” معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار ايلام رصد در خصوص ميزان تحقق شعارسال 93( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي) در سطح جامعه اظهار داشت: در شعار سال93 موضوعات مهم و استراتژيک “اقتصاد و فرهنگ”و راهبردهاي اساسي يعني عزم ملي و مديريت جهادي به عنوان نقشه راه از سوي مقام معظم رهبري تعيين واعلام شد که البته همه آحاد جامعه اعم از متوليان فرهنگ و اقتصاد و تصمم گيران و تصميم سازان در عرصه هاي مختلف بخصوص نخبگان مخاطب اين شعار بودند.

وي گفت: همه دلسوزان جامعه در بخش هاي مختلف تلاش کردند اين مطالبه مهم رهبري را که درمان دردهاي جامعه است محقق سازند ولي تا تحقق اين خواسته فاصله داريم.

حجت الاسلام هاشمي افزود: اين را هم بايد توجه نمود که انتخاب شعار سال فقط براي همان سال نيست بلکه توجه، پيگيري، برنامه ريزي کوتاه مدت، ميان مدت و درازمدت را مي طلبد تا جامعه به نقطه مطلوب و اوج خود نائل گردد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام  با بيان شکست دشمن در صحنه هاي فرهنگي و نا اميدي از تقابل سياسي و خياباني با نظام اسلامي در سال 88 تصريح کرد: دشمن اصلي ترين نقطه قوت نظام جمهوري اسلامي؛ يعني باور ديني و فرهنگي مردم به نظام را هدف اصلي خود قرار داده است.

وي با اشاره به اين نکته، که عرصه نزاع از عرصه نظامي به عرصه اقتصادي عوض شده است گفت:مقام معظم رهبري دو حوزه فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه ويژه قرار داد و بهترين راه حل را هم عزم ملي و مديريت جهادي دانست که تا حدودي از آن غفلت صورت گرفته بود.
حجت الاسلام هاشمي در خصوص پيش بيني خود از شعار سال 94 توسط مقام عظمي ولايت بيان داشت:  شعار سال آينده کاملاً، به تشخيص و ارزيابي مقام معظم رهبري درباره مسائل مهم داخلي و بين المللي و تحولات جهاني مربوط مي شود ولي احتمال مي دهم حاوي تأکيد بر مسائل فرهنگي و اقتصادي، با رويکرد فرهنگ فاطمي اقتدار و خود باوري باشد.
وي با بيان اينکه هر شعاري از طرف مقام معظم رهبري اعلام شود در راستاي پاسخگويي به نياز جامعه و حفظ اقتدار و عزت  ايران اسلامي خواهد بود تأکيد کرد: نهاد رهبري دانشگاه ها مثل سالهاي گذشته و بر طبق شعار سال اعلام شده در سطح اساتيد ودانشجويان، برنامه هاي مختلف فرهنگي، سياسي،اجتماعي،مذهبي، مشاوره، نشست، توانمند سازي فعالان فرهنگي و سياسي، هم انديشي،دانش افزايي ،نهضت قرآني ،فضاي مجازي ،ارتقاي ائمه جماعات دانشگاه با تأکيد بر کرسي هاي آزاد انديشي و نظريه پردازي انجام وظيفه خواهد نمود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها