راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون(استعدادهای درخشان) دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام سال 1399

                                                                             

بسمه تعالي

راهنماي ثبت نام پذيرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون(استعدادهاي درخشان) دوره کارشناسي ارشد دانشگاه ايلام سال 1399

 

با سلام و عرض تبريک خدمت پذيرفته­ شدگان در آزمون سراسري و استعداد هاي درخشان مقطع کارشناسي ارشد، به اطلاع مي­رساند ثبت ­نام و پذيرش در دانشگاه ايلام طي دو مرحله و به صورت کاملا غيرحضوري و براساس برنامه زير مي­باشد. خواهشمند است با هدف تسريع در ثبت­ نام و جلوگيري از بي­ نظمي، مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد و از مراجعه حضوري جدا خودداري نماييد. لازم به ذکر است که در صورت مراجعه حضوري، اين معاونت پاسخگو نمي­باشد.

 

الف- ثبت نام آموزشي

 

مراحل ثبت­ نام:

ثبت­ نام در دو مرحله به صورت غيرحضوري (الکترونيکي) و ارسال پستي مدارک است و عدم انجام هر مرحله، به منزله انصراف از تحصيل است. پذيرفته­ شدگاني که در سامانه گلستان مدارک لازم را کامل بارگذاري ننمايند، مدارک آنها عودت داده مي­ شود و به هيچ عنوان پذيرش نهايي نمي­ شوند.

 

1- مرحله ثبت نام اينترنتي

اين مرحله از ثبت نام بصورت اينترنتي از روز يکشنبه مورخ 11 آبان ماه لغايت روز پنج شنبه مورخ 15 آبان ماه 1399 بصورت غيرحضوري انجام مي گيرد. اين مرحله به صورت زير مي باشد:

- ابتدا با مراجعه به آدرس (https://uid.ilam.ac.ir/reg) با وارد نمودن کد ملي به عنوان نام کاربري و پسورد  جهت دريافت کد کاربري يکتا و پسورد (که در تمام مراحل تحصيل کاربردي و با اهميت است) اقدام نماييد. اين شناسه پس از پايان عمليات به شماره موبايل شما ارسال خواهد شد. (جهت موارد ضروري شماره تماس 08459241246 از ساعت 8 تا 13 در روزهاي زوج پاسخگو خواهد بود).

- در مرحله بعد به سامانه آموزشي دانشگاه آدرس (http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm)، مراجعه نموده و از قسمت ورود به سيستم با استفاده از شناسه کاربري و رمز عبور (که در مرحله قبل پيامک شده است) وارد سامانه شده و با استفاده از راهنماي ثبت نام غيرحضوري سامانه گلستان نسبت به ثبت نام الکترونيکي اقدام نماييد. (راهنماي ثبت نام غيرحضوري)

* بدون دريافت کد کاربري يکتا، امکان صدور کارت دانشجويي وجود ندارد.

* چاپ گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي و ارسال آن با مدارک در مرحله بعد به صورت پستي، ضروري است. (در صورت تکميل مراحل مختلف ثبت ­نام الکترونيکي، امکان اخذ گزارش نهايي فراهم است.)

تبصره 1: در انتهاي اين مرحله فرمهاي مشخص شده را چاپ و تکميل نموده و به انضمام مدارک لازم (که به آنها اشاره خواهد شد) از طريق پست به دانشگاه ارسال نماييد.  

تبصره2: از بارگذاري مدارک غيرضروري و برگه سفيد خودداري نماييد در صورت مشاهده چنين مواردي، پذيرش نهايي امکان­پذير نمي ­باشد.

اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط اداره تحصيلات تکميلي دانشگاه بررسي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي­باشد.

جهت دريافت کد تاييديه کارشناسي در اين مرحله در منوي اطلاعات دانشجو قسمت اول بر روي لينک (http://estelam.msrt.irکليک نموده و داده هاي مربوطه را وارد نماييد.

 

ب- مرحله دوم: ارسال پستي مدارک

در اين مرحله از ثبت­ نام لازم است پذيرفته­ شدگان پس از انجام ثبت ­نام الکترونيکي، کليه مدارک را به صورت پست پيشتاز به آدرس دانشگاه ايلام ارسال نمايند.

آدرس پستي دانشگاه ايلام: ايلام بلوار پژوهش- دانشگاه ايلام - ساختمان مرکزي  معاونت آموزشي و تحصيلات  تکميلي اداره تحصيلات تکميلي واحد پذيرش و ثبت نام - کد پستي: 77111-69391 (بر روي پاکت عنوان رشـته قبولي و عبارت (مدارک ثبت نام کارشناسي ارشد) قيد شود.)

 

مدارک لازم جهت ارسال پستي:

1- تصوير تمام صفحات شناسنامه (دو نسخه)

2- تصوير کارت ملي (دو نسخه از پشت و رو)

3- شش (6) قطعه عکس سه در چهار تمام رخ تهيه شده در سال جاري.

تبصره: برادراني که پس از ثبت­ نام براي آنان معافيت تحصيلي صادر مي­شود، بايد 12 قطعه عکس سه در چهار ارسال نمايند.

4- اصل و دو نسخه تصوير مدارك کارداني و کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره هاي کارداني، کارشناسي قيد شده باشد (به تعداد مورد نياز خود کپي برابر اصل از مدارك تحصيلي خود تهيه و در نزد خود نگهداري نماييد؛ زيرا پس از ثبت نام از تحويل مدارك ممانعت به عمل خواهد آمد.)

تبصره1: آن دسته از داوطلباني که دانشجوي سال آخر هستند و به عنوان رتبه اوّل در اين آزمون شرکت نموده اند، معدل فارغ التحصيلي اعلام شده آنان از سوي مؤسسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره کارشناسي آنان، لحاظ گرديده و لازم است فرم مربوط (فرم شماره 1) را تکميل و ارسال نمايند.

تبصره2: پذيرفته شدگاني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرك کارشناسي نمي باشند، لازم است فرم معدل کارشناسي (فرم شماره 2) را تکميل و همراه ساير مدارک تحويل دهند. بديهي است مهلت تحويل اصل يا گواهي موقت اين قبيل پذيرفته­شدگان تاريخ 30/9/99 مي­باشد.

تبصره3: آن دسته از پذيرفته شدگاني که در زمان اعلام نتايج اوليه و تکميل فرم انتخاب رشته دانشجوي سال آخر بوده اند و حداکثر تا تاريخ 99/07/30 فارغ التحصيل مي شوند، دانشجوي سال آخر شناخته شده و لازم است فرم تعهد فراغت از تحصيل (فرم شماره3) دانشجويان سال آخر را پس از تاييد موسّسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره کارشناسي  به دانشگاه  ايلام ارسال نمايند.

تبصره4: براساس مصوّبه جلسه 368 مورّخ 74/11/3 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد مدارك تحصيلي صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه که بر اساس مدرك صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان دوره سطح 2 را گذرانده اند و يا تا تاريخ 99/6/31 فارغ التحصيل مي شوند، منحصراً مجاز بوده اند در هريک از کد رشته هاي امتحاني گروه علوم انساني ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمايند و در صورت پذيرفته شدن، مشروط به گذراندن دروس پيشنياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرك فراغت از تحصيل خود را که توسط يکي از مديريتهاي حوزة علميه قم ويا حوزه علميه خراسان صادر گرديده است، در اختيار داشته باشند.

تبصره5: پذيرفته شدگاني که داراي مدرك تحصيلي معادل هستند، لازم است واجد شرايط مفاد «آيين نامه شرکت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهاي مقاطع بالاتر» مصوّب جلسه 845 مورّخ 15/04/92 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که طي بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 28/05/92 توسط معاونت آموزشي وزارت متبوع به کليه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند.

 تبصره6: براساس مصوّبه جلسه 771 مورّخ 94/8/26 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، کليه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگيان که طي سالهاي 1377 تا 1381  به دوره هاي مذکور راه يافته اند، حسب مورد از تسهيلات مصوبه شمارة 77633/2 مورخ 94/5/28 براي ادامه تحصيل در مقاطع رسمي بالاتر برخوردار مي شوند.

5- تکميل و ارائه برگ تقاضانامه بهره ­مندي از مزاياي آموزش رايگان ويژه پذيرفته ­شدگان دوره روزانه. (فرم شماره4)

6- تکميل و ارسال فرم مغايرت عکس (فرم شماره 5). (مخصوص داوطلبان با آزمون)

7- پذيرفته­ شدگان شاغل در آموزش و پرورش لازم است قبل از ثبت­ نام، گواهي موافقت بدون قيد و شرط با ادامه تحصيل (خطاب به دانشگاه ايلام) و همچنين موافقت با ارسال تاييديه تحصيلي و ريز نمرات مقطع قبلي (خطاب به دانشگاه محل اخذ مدرک قبلي) را ارائه نمايند.

8- کپي کارت پايان خدمت يا معافيت يا دفترچه آماده به خدمت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه باشد).

تبصره: تکميل فرم درخواست صدور معافيت جهت ارائه به پليس+10(فرم درخواست معافيت) براي داوطلباني که کارت پايان خدمت يا معافيت ندارند، ضروري است.

9- تکميل و ارسال فرم مربوط به اطلاعات و آدرس دقيق محل تحصيل  دوره کارشناسي. (فرم اطلاعات آدرس)

10- تکميل و ارسال فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان کارشناسي ارشد. (فرم پرسشنامه)

11- دانشجوياني که از طريق بدون آزمون (استعدادهاي درخشان) پذيرفته شده ­اند علاوه بر مدارک فوق لازم است ضمن مطالعه فرم الصاقي زير، مدارک ذکر شده در فرم (مربوط به بررسي صلاحيت عمومي) را نيز ارسال نمايند.

12- واريز مبلغ 12.000 ريال به شماره حساب (2178609001007) به نام دانشگاه پيام ­نور شعبه بنفشه تهران. (ويژه فارغ­التحصيلان پيام­ نور که قبل از سال 1394 فارغ التحصيل شده ­اند)

13- چاپ و ارسال گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي.

 

ب- ثبت­ نام امور فرهنگي

کليه پذيرفته­ شدگان جهت تکميل ثبت­ نام، ملزم به تکميل و ارسال فرمها و پرسشنامه­ هاي امور فرهنگي و امور دانشجويي هستند.

براي شناسايي توانمندي­ها و استعدادهاي شخصي خود لطفا پرسشنامه فرهنگي دانشجويان را تکميل و به انضمام مدارک ارسال نماييد. پرسشنامه امور فرهنگي (pdf)

کليه پذيرفته شدگان ملزم به تکميل فرمها موجود در آدرس https://smauni.ir/?page_id=1311 مي باشند (فرمهاي اين آدرس نياز به ارسال از طريق پست ندارند)

 

ج- ثبت­ نام رفاه دانشجويي

1-تکميل فرم تسهيلات رفاهي

 در اين مرحله بايستي در پورتال دانشجويي صندوق رفاه وزارت علوم به آدرس (bp.swf.ir) ثبت نام و شماره پرونده دريافت گردد.

 

لازم به ذکر است در صورت مراجعه به دانشگاه (در صورت امکان حضور دانشجويان در دانشگاه که از طرف دانشگاه اعلام خواهد شد)، داشتن شماره پرونده ضروري بوده و دانشجويان بايستي نسبت به تکميل فرم تسهيلات رفاهي و تحويل مدارک مورد نياز نيز اقدام نمايند. فرم تسهيلات رفاهي (pdf)

 

2- ثبت­نام سراهاي دانشجويي (خوابگاه):

- پرداخت وديعه خوابگاه ويژه دانشجويان متقاضي خوابگاه به مبلغ 2.000.000 ريال (دويست هزار تومان) به حساب قرض­الحسنه دانشجويان به شماره حساب ( 1917068298) بانک تجارت بنام معاونت دانشجويي دانشگاه ايلام

- مطالعه و تکميل اطلاعات و فرم­هاي سراهاي دانشجويي با مراجعه به لينک زير:

فرم سراهاي دانشجويي

 

3-مرکز بهداشت، درمان و مشاوره:

پذيرفته شدگان گرامي جهت تشکيل پرونده مشاورهدر دانشگاه لطفاً به آدرس­هاي زير مراجعه و نسبت به تکميل فرم­ها اقدام نموده و به انضمام مدارک ديگر از طريق پست پيشتاز ارسال نماييد.

لينک کارنامه سلامت روان:

http://portal.saorg.ir/mentalhealth

لينک کارنامه سلامت جسم:

http://portal.saorg.ir/physicalhealth

 

تبصره: دانشجوياني که داراي حکم و عناوين قهرماني و يا داراي مدرک مربيگري و داوري در رشته ­هاي مختلف ورزشي مي­باشند (در صورت حضوري شدن دانشگاه) به نماينده مديريت تربيت بدني مستقر در محل مراجعه نمايند.

 

نکات مهم:

  1. خواهشمند است براي انجام بهينه فرآيند ثبت ­نام، مراحل و موارد فوق را رعايت نموده و از مراجعه حضوري اجتناب فرماييد.
  2. پس از ثبت ­نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجويان اقدام نموده و در اطلاعيه­ هاي بعدي، نحوه شرکت در کلاسهاي مجازي اعلام خواهد شد.
  3. کلاسهاي نيمسال اول به صورت مجازي در سامانه LMS برگزار خواهد شد.
  4. زمان شروع ترم تحصيلي جديد روز شنبه مورخ 99/8/17 مي­باشد.
  5. با توجه به ممنوعيت انتقالي و مهماني در دوره ­ي کارشناسي ارشد هيچگونه درخواست مهمان و يا انتقال به دانشگاه ­هاي ديگر قابل بررسي نمي­باشد.

 

معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام

 

 

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها