En Ar

سؤالات متداول

  • «شناسه کاربری یکتا» چیست و چرا باید آن را تهیه کنم؟

شناسه کاربری یکتا یک نام کاربری منحصر به فرد است که برای استفاده از اینترنت رایگان دانشگاه و نیز ورود و استفاده از تمامی سامانه های مختلف دانشگاه از قبیل سامانه آموزش، تغذیه، خوابگاه، کتابخانه و ... باید از آن استفاده کنید.

  • «شناسه کاربری یکتا» دریافت نکرده‌ام، برای دریافت باید چکار کنم؟

جهت دریافت و ویرایش نام کاربری یکتا به آدرسuid.ilam.ac.ir  مراجعه نمایید.

  • شماره تلفن همراهم عوض شده، شماره جدید را کجا وارد کنم؟

جهت دریافت و ویرایش نام کاربری یکتا به آدرسuid.ilam.ac.ir  مراجعه نمایید.

  •  نمی توانم به سامانه آموزش، تغذیه و امور خوابگاه ها وارد شوم.

از نام کاربری و شناسه یکتا جهت ورود به سامانه های فوق استفاده نمایید.

  •  به سامانه آموزش وارد می شوم اما نمی توانم به اینترنت دانشگاه متصل شوم.

اتصال به هر یک از سامانه های دانشگاه، نشان دهنده صحیح بودن شناسه کاربری یکتا و رمز عبور می باشد. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید با ارسال یک ایمیل به نشانی Support@ilam.ac.ir و یا ثبت درخواست در سامانه Support.ilam.ac.ir مشکل خود را مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن مشکل شما مرتفع گردد. (ثبت شماره همراه برای دریافت پاسخ کارشناسان مرکز  IT دانشگاه لازم است).

  •  برخی از سامانه های دانشگاه به درستی روی گوشی من نمایش داده نمی شوند.

برای نمایش درست صفحات اینترنتی، لازم است مرورگر شما بروز و تاریخ سیستم درست باشد. 

  • گوشی یا لپ تاپم به شبکه دانشگاه متصل می شود ولی صفحات اینترنتی را باز نمی کند.

تمامی تجهیزات متصل به شبکه دانشگاه در صورتی که آلوده به ویروس، کرمهای اینترنتی و ... باشند دسترسی به اینترنت آنها تا حل مشکل دستگاه شخصی، بصورت اتوماتیک قطع می‌گردد. از دیگر دلایل عدم نمایش صفحات اینترنتی، استفاده از فیلترشکن و عدم خروج مناسب از آن می باشد. با اجرای مجدد و سپس خروج از آن، ممکن است مشکل برطرف گردد.

  • نمیتوانم به وایرلس دانشگاه وصل شوم.

از نام کاربری و شناسه یکتا جهت استفاده به وایرلس استفاده نمایید. لینک راهنمای اتصال به وایرلس دانشگاه در آدرس زیر قابل دسترس است:

 itc.ilam.ac.ir/show?page=wireless

  • لپ تاپ من به وایرلس دانشگاه وصل نمی شود.

برای اتصال لپ تاپ به شبکه وایرلس دانشگاه لازم است تنظیمات خاصی انجام شود. می توانید راهنمای کامل را در این آدرس ببینید : 

https://itc.ilam.ac.ir/show?page=wireless 

همچنین با دانلود این فایل، انتقال آن به لپ تاپ موردنظر و اجرای آن به طریق Run as Administrator، تنظیمات لازم به طور خودکار انجام می گیرد. سپس با ورود شناسه کاربری یکتا و رمز عبور خود به وایرلس متصل می شوید.

  • پیامک «فراموشی کلمه عبور» را دریافت نمی‌کنم.

امکان تغییر نام کاربری و کلمه عبور از طریق پست‌الکترونیکی بصورت نامحدود و از طریق ارسال پیامک هر ماه میلادی فقط یک بار امکان پذیر است.

  • چگونه می توانم رمز عبور شناسه کاربری یکتای خود را تغییر دهم.

برای تغییر رمز عبور، می توانید به سامانه شناسه کاربری یکتا، قسمت «تغییر رمز شناسه کاربری» مراجعه و رمز خود را مطابق با الگوی مشخص شده تغییر دهید.

  • «رمز یکبار مصرف» چیست؟

استفاده از رمز یکبار مصرف بصورت نامحدود قابل استفاده برای سامانه های تحت وب می‌باشد و در زمانهایی که از دستگاه متصل به اینترنت شخصی خود استفاده نمی‌کنید پیشنهاد می‌گردد از این امکان استفاده گردد.

  • میزان استفاده از اینترنت دانشگاه چه میزان است؟

دانشگاه برای استفاده اینترنت تمامی کاربران در حال حاضر محدودیت حجمی و زمانی در نظر نگرفته است، ولی برای کاربرانی که دانلود سیستماتیک دارند سرعت اتصال آنها به شبکه دانشگاه محدود می شود.

  • آیا همزمان می توانم هم گوشی و هم لپ تاپم را به اینترنت دانشگاه وصل کنم؟

بله امکان پذیر است. با همان نام کاربری و کلمه عبور می‌توانید از چند دستگاه شخصی به شبکه دانشگاه متصل شوید.

  • آیا امکان اتصال به شبکه وایرلس دانشگاه از طریق رمز یکبار مصرف امکان پذیر است؟

خیر. رمز یکبار مصرف برای سامانه های تحت وب معتبر است.

  • در صورتی که از طریق دستگاه شخصی من برای شبکه دانشگاه اختلال ایجاد گردد، تکلیف چیست؟

در صورتی که از طریق «دستگاه متصل به شبکه» هر یک از کاربران، در شبکه دانشگاه اختلال ایجاد گردد، دسترسی به شبکه دستگاه مذکور قطع می‌گردد و دسترسی شناسه کاربری یکتای آن کاربر نیز به مدت 4 هفته قطع می‌گردد. لازم به ذکر است در صورت قطع شناسه کاربری یکتا، دسترسی کاربر به هیچ کدام از سامانه‌های دانشگاه اعم از آموزش، تغذیه و ... امکان پذیر نخواهد بود.

  • غذای من به خوابگاه دیگری منتقل می شود؟ مایل به تغییر خوابگاه خود می‌باشم.

جهت تغییر و ویرایش خوابگاه محل سکونت به سامانه شناسه کاربری یکتا به آدرس uid.ilam.ac.ir  مراجعه نموده و از قسمت تکمیل مشخصات، اطلاعات خود را اصلاح نمایید، سپس از سامانه تغذیه دکمه خروج را زده و مجدداً به سامانه تغذیه وارد شوید.

  • هنگام ورود به سامانه تغذیه به پیام خطای «اطلاعات کاربری یافت نشد» مواجه می شوم.

برای ورود به تمام سامانه های دانشگاه داشتن شناسه کاربری یکتا الزامی است. در صورت داشتن این شناسه، مطمئن شوید اطلاعات فوق را صحیح وارد می‌نمایید. هنگام استفاده از گوشی موبایل لازم است اعداد را به صورت انگلیسی وارد نمایید.

  • هنگام پرداخت الکترونیکی برای رزرو غذا، تراکنش ناموفق بوده، مبلغ از کارت من کم شده ولی موجودی کارت تغذیه من شارژ نمی شود.

 این مشکل به دلیل اختلال در سامانه درگاه پرداخت ایران کیش به وجود می‌آید. اگر تا 72 ساعت مبلغ مذکور به حساب شما بازگشت نخورد با مراجعه به سامانه پشتیبانی دانشگاه به آدرس Support.ilam.ac.ir یک درخواست با ذکر «مبلغ تراکنش»، «تاریخ تراکنش» و «4 رقم آخر شماره کارت بانکی» خود ثبت کنید تا مبلغ فوق مجدداً به کارت شما عودت داده شود.

 

 


شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها