سؤالات متداول

  • «شناسه کاربري يکتا» چيست و چرا بايد آن را تهيه کنم؟

شناسه کاربري يکتا يک نام کاربري منحصر به فرد است که براي استفاده از اينترنت رايگان دانشگاه و نيز ورود و استفاده از تمامي سامانه هاي مختلف دانشگاه از قبيل سامانه آموزش، تغذيه، خوابگاه، کتابخانه و ... بايد از آن استفاده کنيد.

  • «شناسه کاربري يکتا» دريافت نکرده‌ام، براي دريافت بايد چکار کنم؟

جهت دريافت و ويرايش نام کاربري يکتا به آدرسuid.ilam.ac.ir  مراجعه نماييد.

  • شماره تلفن همراهم عوض شده، شماره جديد را کجا وارد کنم؟

جهت دريافت و ويرايش نام کاربري يکتا به آدرسuid.ilam.ac.ir  مراجعه نماييد.

  •  نمي توانم به سامانه آموزش، تغذيه و امور خوابگاه ها وارد شوم.

از نام کاربري و شناسه يکتا جهت ورود به سامانه هاي فوق استفاده نماييد.

  •  به سامانه آموزش وارد مي شوم اما نمي توانم به اينترنت دانشگاه متصل شوم.

اتصال به هر يک از سامانه هاي دانشگاه، نشان دهنده صحيح بودن شناسه کاربري يکتا و رمز عبور مي باشد. در صورتي که با چنين مشکلي مواجه شديد با ارسال يک ايميل به نشاني Support@ilam.ac.ir و يا ثبت درخواست در سامانه Support.ilam.ac.ir مشکل خود را مطرح نماييد تا در اولين فرصت ممکن مشکل شما مرتفع گردد. (ثبت شماره همراه براي دريافت پاسخ کارشناسان مرکز  IT دانشگاه لازم است).

  •  برخي از سامانه هاي دانشگاه به درستي روي گوشي من نمايش داده نمي شوند.

براي نمايش درست صفحات اينترنتي، لازم است مرورگر شما بروز و تاريخ سيستم درست باشد. 

  • گوشي يا لپ تاپم به شبکه دانشگاه متصل مي شود ولي صفحات اينترنتي را باز نمي کند.

تمامي تجهيزات متصل به شبکه دانشگاه در صورتي که آلوده به ويروس، کرمهاي اينترنتي و ... باشند دسترسي به اينترنت آنها تا حل مشکل دستگاه شخصي، بصورت اتوماتيک قطع مي‌گردد. از ديگر دلايل عدم نمايش صفحات اينترنتي، استفاده از فيلترشکن و عدم خروج مناسب از آن مي باشد. با اجراي مجدد و سپس خروج از آن، ممکن است مشکل برطرف گردد.

  • نميتوانم به وايرلس دانشگاه وصل شوم.

از نام کاربري و شناسه يکتا جهت استفاده به وايرلس استفاده نماييد. لينک راهنماي اتصال به وايرلس دانشگاه در آدرس زير قابل دسترس است:

 itc.ilam.ac.ir/show?page=wireless

  • لپ تاپ من به وايرلس دانشگاه وصل نمي شود.

براي اتصال لپ تاپ به شبکه وايرلس دانشگاه لازم است تنظيمات خاصي انجام شود. مي توانيد راهنماي کامل را در اين آدرس ببينيد : 

https://itc.ilam.ac.ir/show?page=wireless 

همچنين با دانلود اين فايل، انتقال آن به لپ تاپ موردنظر و اجراي آن به طريق Run as Administrator، تنظيمات لازم به طور خودکار انجام مي گيرد. سپس با ورود شناسه کاربري يکتا و رمز عبور خود به وايرلس متصل مي شويد.

  • پيامک «فراموشي کلمه عبور» را دريافت نمي‌کنم.

امکان تغيير نام کاربري و کلمه عبور از طريق پست‌الکترونيکي بصورت نامحدود و از طريق ارسال پيامک هر ماه ميلادي فقط يک بار امکان پذير است.

  • چگونه مي توانم رمز عبور شناسه کاربري يکتاي خود را تغيير دهم.

براي تغيير رمز عبور، مي توانيد به سامانه شناسه کاربري يکتا، قسمت «تغيير رمز شناسه کاربري» مراجعه و رمز خود را مطابق با الگوي مشخص شده تغيير دهيد.

  • «رمز يکبار مصرف» چيست؟

استفاده از رمز يکبار مصرف بصورت نامحدود قابل استفاده براي سامانه هاي تحت وب مي‌باشد و در زمانهايي که از دستگاه متصل به اينترنت شخصي خود استفاده نمي‌کنيد پيشنهاد مي‌گردد از اين امکان استفاده گردد.

  • ميزان استفاده از اينترنت دانشگاه چه ميزان است؟

دانشگاه براي استفاده اينترنت تمامي کاربران در حال حاضر محدوديت حجمي و زماني در نظر نگرفته است، ولي براي کاربراني که دانلود سيستماتيک دارند سرعت اتصال آنها به شبکه دانشگاه محدود مي شود.

  • آيا همزمان مي توانم هم گوشي و هم لپ تاپم را به اينترنت دانشگاه وصل کنم؟

بله امکان پذير است. با همان نام کاربري و کلمه عبور مي‌توانيد از چند دستگاه شخصي به شبکه دانشگاه متصل شويد.

  • آيا امکان اتصال به شبکه وايرلس دانشگاه از طريق رمز يکبار مصرف امکان پذير است؟

خير. رمز يکبار مصرف براي سامانه هاي تحت وب معتبر است.

  • در صورتي که از طريق دستگاه شخصي من براي شبکه دانشگاه اختلال ايجاد گردد، تکليف چيست؟

در صورتي که از طريق «دستگاه متصل به شبکه» هر يک از کاربران، در شبکه دانشگاه اختلال ايجاد گردد، دسترسي به شبکه دستگاه مذکور قطع مي‌گردد و دسترسي شناسه کاربري يکتاي آن کاربر نيز به مدت 4 هفته قطع مي‌گردد. لازم به ذکر است در صورت قطع شناسه کاربري يکتا، دسترسي کاربر به هيچ کدام از سامانه‌هاي دانشگاه اعم از آموزش، تغذيه و ... امکان پذير نخواهد بود.

  • غذاي من به خوابگاه ديگري منتقل مي شود؟ مايل به تغيير خوابگاه خود مي‌باشم.

جهت تغيير و ويرايش خوابگاه محل سکونت به سامانه شناسه کاربري يکتا به آدرس uid.ilam.ac.ir  مراجعه نموده و از قسمت تکميل مشخصات، اطلاعات خود را اصلاح نماييد، سپس از سامانه تغذيه دکمه خروج را زده و مجدداً به سامانه تغذيه وارد شويد.

  • هنگام ورود به سامانه تغذيه به پيام خطاي «اطلاعات کاربري يافت نشد» مواجه مي شوم.

براي ورود به تمام سامانه هاي دانشگاه داشتن شناسه کاربري يکتا الزامي است. در صورت داشتن اين شناسه، مطمئن شويد اطلاعات فوق را صحيح وارد مي‌نماييد. هنگام استفاده از گوشي موبايل لازم است اعداد را به صورت انگليسي وارد نماييد.

  • هنگام پرداخت الکترونيکي براي رزرو غذا، تراکنش ناموفق بوده، مبلغ از کارت من کم شده ولي موجودي کارت تغذيه من شارژ نمي شود.

 اين مشکل به دليل اختلال در سامانه درگاه پرداخت ايران کيش به وجود مي‌آيد. اگر تا 72 ساعت مبلغ مذکور به حساب شما بازگشت نخورد با مراجعه به سامانه پشتيباني دانشگاه به آدرس Support.ilam.ac.ir يک درخواست با ذکر «مبلغ تراکنش»، «تاريخ تراکنش» و «4 رقم آخر شماره کارت بانکي» خود ثبت کنيد تا مبلغ فوق مجدداً به کارت شما عودت داده شود.

 

 

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها