شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین نشست شورای معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها ی منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گردید

اولین نشست شورای معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه پنج کشور با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش «روابط عمومی دانشگاه»، اولین نشست شورای معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه پنج کشور، با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حجت الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  در این نشست، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در دانشگاه ایلام و با تشکر از مجموعه وزارت علوم در تفویض اختیار و تشکیل شورای مناطق دانشگاه های کشور، بیان داشت: با توجه به وجود علائق، خواسته ها و برنامه های مشترک، سیاست وزارت علوم در تفویض اختیار به مناطق به نتیجه خواهد رسید و ان شاء الله با کمک و همراهی یکدیگر دانشگاه های ما در تراز جمهوری اسلامی ارتقاء پیدا کنند.

  رئیس دانشگاه با اشاره به راهبرد اصلی دانشگاه ایلام در تحقق «دانشگاه فرهنگی»، اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه ایلام توسعه متوازن حوزه های پنج گانه آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی و منابع انسانی، فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی در کنار هم است و برای همین همه معاونت ها از جایگاه واحدی برخوردار می باشند.

  دکتر علی اکبری، افزود: ما اعتقاد راسخ داریم که با فرهنگ سازی می شود، امور را پیش برد و فرهنگ پیشران برنامه های دانشگاه ایلام است و  برای تحقق این مهم، معاونت فرهنگی و اجتماعی در متن تصمیم سازی و تصمیم گیری های دانشگاه حضور دارد.

  رئیس شورای فرهنگی دانشگاه، با تمجید از نقش پدرانه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تأکید کرد: به جهت شناخت عمیق و دقیقی که حجت الاسلام غیاثی مسئول محترم نهاد نمایندگی،  از دانشگاه و مسائل دانشگاهیان دارند؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با هم تعامل، همراهی و همکاری دوسویه ای دارند که این امر نقش کلیدی در توسعه و پیشبرد برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دارد.

  رئیس دانشگاه با اشاره به حضور سلایق مختلف در بین دانشجویان و در اجرای برنامه های فرهنگی، بیان کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی، دانشکاه ایلام بر سه اصل تکثر، تنوع و دانشجو محوری تأکید دارد و در این راستا فضا برای حضور و فعالیت سلیقه های مختلف و متفاوت در دانشگاه فراهم شده است.

  دکتر علی اکبری، افزود: اعتماد به دانشجویان زمینه بروز مشارکت، خلاقیت و نوآوری را در بین آنان فراهم کرده است و برای نمونه کانون تئاتر که زمانی تعطیل شده بود و کانون موسیقی، الان در سطح بالایی به اجرای برنامه می پردازد که مورد استقبال گسترده دانشجویان قرار می گیرد.

  رئیس دانشگاه در ادامه نقش شورای فرهنگی را در ارتقاء سطح برنامه های فرهنگی دانشگاه ایلام مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور متداوم اکثریت اعضاء در جلسات این شورا، استفاده از تمام ظرفیت و اختیارات، قائل نبودن به محدودت در بودجه فرهنگی، اعتماد به دانشجویان و محدود نکردن سلایق؛ زمینه  کارآمدی شورای فرهنگی دانشگاه را فراهم کرده است.

   رئیس شورای فرهنگی دانشگاه، تصریح کرد: ما در کنار اینکه قائل به محدودیت در هزینه های فرهنگی نیستیم، اما به اقتصاد مقاومتی هم باور داریم و در این راستا برای کاهش هزینه ها و مدیریت اعتبارات فرهنگی، از ظرفیت و قابلیت های دانشجویان در اجرای برنامه های مختلف استفاده کرده ایم، تا مشکلات مالی مانع توسعه فعالیت های فرهنگی و تحقق شعار «دانشگاه فرهنگی» نشود.

در ادامه حجت الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست و تأیید سخنان دکتر علی اکبری در زمینه توسعه مطلوب فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ایلام، تأکید کرد: دانشگاه ها برای اینکه در تراز جمهوری اسلامی قرار بگیرند، باید بعد تربیتی و مهارتی را دربین دانشجویان تقویت کنند، که این رسالت مهم بر عهده معاونت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هاست و در سند اسلامی شدن دانشگاه ها هم بر آن تأکید شده است.

 حجت الاسلام غیاثی تصریح کرد: بحمدالله این رسالت در دانشگاه ایلام محقق شده و ما اعتقاد داریم دانشجویان، فرزندان ما هستند و وظیفه داریم در زمینه تربیت آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

 در ادامه این نشست مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از میزبانی خوب دانشگاه ایلام، از دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه تمجید کرد و ایشان را یک سرمایه ارزشمند برای مجموعه آموزش عالی کشور دانست که در تراز یک مدیر آکادمیک قرار دارد که متن سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر می گردد.

در ادامه بر اساس دستورالعمل مربوطه، معاونین و مدیران دانشگاه های منطقه پنج کشور به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است قبل از آغاز نشست، مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه به همراه معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه پنج کشور در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام حضور یافتند و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

 

اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد