شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: رئیس دانشگاه ایلام از سرمایه های ارزشمند آموزش عالی کشور است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تأکید کرد: دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام یک سرمایه ارزشمند برای مجموعه آموزش عالی کشور است که در تراز مدیریت آکادمیک قرار دارد.

  به گزارش «روابط عمومی دانشگاه»، اولین نشست شورای معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه پنج کشور با حضور مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، صبح امروز در دانشگاه ایلام برگزار گردید

 در این نشست، مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از میزبانی خوب دانشگاه ایلام، بیان داشت: دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام یک سرمایه ارزشمند برای مجموعه آموزش عالی کشور است که در تراز مدیریت آکادمیک قرار دارد و زحمات زیادی را برای توسعه دانشگاه ایلام متحمل شده است.

 مهندس عسکری در ادامه با اشاره به دیدار دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از دانشگاه ایلام و مرز مهران در ایام اربعین، تأکید کرد: مجموعه آموزش عالی استان با مدیریت و محوریت دانشگاه ایلام با عشق و فراتر از ظرفیت در ایام اربعین به خدمت رسانی به زائران می پرداختند که یک مدل خاص در این زمینه ترسیم شد که می تواند مورد استفاده سایر دانشگاه ها قرار گیرد.

  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اینکه وزارت علوم ایده دانشگاه اجتماعی را پی گیری می کند، بیان داشت: برای اینکه دانشگاه ها در تراز جمهوری اسلامی باشند و زمینه مشارکت فعال دانشجویان فراهم گردد، نخبگان فرهنگی باید در دانشگاه ها فعال باشند و نگذارند با وجود مشکلات اقتصادی و توطئه های دشمنان، انزوا طلبی ذهنی در دانشگاه ها شکل گیرد و آسیب های اجتماهی افزایش یابد.

 وی، با اشاره به جنب و جوش خاص مراسم 16 آذر در دانشگاه های سراسر کشور، اظهار داشت: بواسطه مدیریت خوبی که در دانشگاه های کشور انجام گرفت، زمینه حضور تمام سلایق در دانشگاه ها فراهم شد و درمجموع مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سطح عالی برگزار گردید.

  مهندس عسکری با بیان اینکه وزارت علوم برای توسعه شورای مناطق در سطح کشور اهتمام جدی دارد، بیان کرد: برای تسهیل در روند امور و شکل دادن به فضای رقابتی در بین دانشگاه ها، وزارت علوم بر توسعه و تفویض اختیار به شورای مناطق در سطح کشور اهتمام عملی دارد.

  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تأکید بر اهمیت جایگاه و توجه به نقطه نظرات معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی  دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: دشمنان در زمینه های مختلف و از جمله حوزه فرهنگی به فعالیت علیه ایران اسلامی می پردازند و برای اینکه در برابر این تندبادها ایستادگی کنیم، باید باورهای اعتقادی دانشجویان را حفظ و تقویت کنیم که این امر موجب افزایش سرمایه های اجتماعی در سطح کشور خواهد شد.

  مهندس عسکری با اشاره به تغییرات و اصلاح فرآیندهایی که در جشنواره های ملی دانشجویی همچون جشنواره حرکت و رویش صورت گرفت، تأکید کرد: با تغییرات و اصلاح فرآیندهایی که صورت گرفت، در فرصت کوتاهی حدود 21 هزار ردیف ثبت نامی در بخش بین الملل جشنواره ملی حرکت انجام گرفت، که تجربه خوبی است و با وجود این ظرفیت ها، مجموعه آموزش عالی کشور می تواند در روند توسعه دیپلماسی جمهوری اسلامی در سطح جهان تأثیرگذار باشد.