سخنرانی آقای دکتر حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»آقاي دکتر حسن عباسي، رئيس مرکز مطالعات استراتژيک انديشکده يقين 10 آذرماه در جمع دانشجويان دانشگاه ايلام با اشاره به تحولات منطقه‌اي و جهاني، اظهار داشت: صف‌آرايي جبهه مقاومت اسلامي با مديريت ايران در برابر جريان‌هاي مقابل از قبيل عربستان، ترکيه، رژيم صهيونيستي، اتحاديه اروپا و آمريکا در واقع همان صورت‌بندي است که نظم نوين جهاني را دارد رقم مي‌زند.
وي با اشاره به فروپاشي نظم کنوني و شکل‌گيري نظم نوين جهاني، گفت: در اين ميان در تقابل بين اسلام و ايدئولوژي ليبراليسم در نهايت يکي از اين‌ دو، غلبه خود را بر جهان در نظم آينده نشان مي‌دهد.
عباسي در ادامه به مسائل دروني کشور اشاره و بيان کرد: اميدي که به بيرون مرزها در رفع مشکلات اقتصادي کشور وجود دارد، عدم اين باور در محيط‌هاي دانشگاهي که علوم انساني غرب به انتهاي راه خود رسيده و پاسخ‌گوي مشکلات و مسائل بشري نيست و اينکه ما بايد برگرديم به ديدگاه‌هاي اسلام و از داشته‌ها و يافته‌هاي فرهنگي ديني و ملي خود براي پاسخگويي به مشکلات بشر امروز استفاده کنيم از جمله چالش‌هايي است که بايد به آن پرداخته شود.
اقتصاد غرب با مشکلاتي که دارد قادر نيست حتي خودش را نجات دهد
رئيس انديشکده يقين به مذاکرات هسته‌اي ايران اشاره کرد و افزود: اقتصاد غرب با مشکلاتي که دارد قادر نيست حتي خودش را نجات دهد و فرايند سقوط اقتصادي به اذعان انديشمندان خود آنها مشخص شده است و اين باور عمومي که راه اصلاح حل مشکل معيشت مردم در تعامل گسترده با غرب، نشستن بر سر ميز مذاکره و درخواست رفع تحريم‌هاست، يک باور غلط است.
وي به رفع چالش‌ها و معضلات دروني کشور از سوي حرکت‌هاي دانشجويي و جنبش‌هاي اجتماعي در عرصه‌هاي مختلف، تأکيد کرد و گفت: اگر اين دو چالش اساسي(اميد به غرب براي رفع مشکلات داخلي کشور و عدم باور به شکست علوم انساني غرب) را ما در کشورمان حل نکنيم در شکل‌دهي به نظم نوين جهاني و نظمي که يک سوي آن اسلام انقلابي است و يک سوي آن کاپيتاليسم و ليبراليسم است ناموفق خواهيم بود.
مذاکرات هسته‌اي نشان داد که غرب قابل اعتماد نيست
عباسي به اقدامات انجام شده در اين راستا اشاره کرد و گفت: تعليق فعاليت‌هاي هسته‌اي و رفتن به پاي ميز مذاکره و نتايج به دست آمده به مردم نشان داد که غرب قابل اعتماد نيست. اگر ما در مذاکرات هسته‌اي با غرب به توافق نهايي مورد پسند آنها برسيم و پس از آن در مذاکرات موشکي نيز رضايت آنها را جلب کنيم و موشک‌هاي خود را به آنها تقديم کنيم تا منهدم کنند، همان‌طور که صدام اين کار را کرد و بعد در پرونده حقوق بشر هر چه که گفتند گوش دهيم، يعني اگر ما هست و نيست اعتقادي، شرف و عزت خود را بدهيم در تعامل با غرب، تأثير آن بر اقتصاد ما بيشتر از 5 درصد نيست. 
رئيس انديشکده يقين با اشاره به چاپ صدها مجلد کتاب در رد علوم انساني غرب به‌ويژه در موضوع فروپاشي اقتصاد غربي در نقاط مختلف جهان، بيان کرد: امروز عدم وابستگي اقتصاد کشور از اقتصاد ليبرالي و غربي در حال سقوط يک امر ضروري است.
علوم انساني غرب در شکل‌دهي به حيات اجتماعي انسان امروز شکست خورده است
وي افزود: ايجاد اين باور که علوم انساني غرب در شکل‌دهي به حيات اجتماعي انسان امروز شکست خورده و شکستن اين باور که اگر دست روي دست بگذاريم تا با توافق در مذاکرات هسته‌اي و رفع تحريم‌ها در زندگي ما گشايشي حاصل شود؛ زمينه ميل به اقتصاد مقاومتي را فراهم مي‌سازد.
دکترعباسي در ادامه با تأکيد بر اينکه انگاره‌هاي معنوي در علوم مختلف به‌ويژه در علوم انساني بايد مورد توجه قرار گيرد، تصريح کرد: در نظم نوين آينده، مباني نظري و فکري علوم انساني تمدن محارب اسلام يعني غرب يک مانع است و در اين ميان «لا اله» يعني شکستن اين ديوار؛ لذا توليد علوم انساني متناسب با اصول اسلامي که متولي اصلي آن دانشگاه و حوزه است ضروري به نظر مي‌رسد.
وي تشکل‌هاي دانشجويي را بخش پيشتاز جامعه دانست و گفت: خطر و تهديد اصلي براي نظام جمهوري اسلامي در غفلت از علوم انساني است که در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود. مقام معظم رهبري مي‌فرمايند، «مبناي علوم انساني غرب، غير الهي، مادي و غير توحيدي است»، در اين ميان مدرسان بسيجي به عنوان فرماندهان جنگ نرم نقش مهمي را دارند که بايد به وظيفه خود در گسترش «معرفت توحيدي» به نحو احسن عمل کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها