کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام افتتاح شد

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي دانشگاه ايلام » امروز 24 آبان ماه مصادف با روز کتاب و کتاب خواني، با تأييدات خداوند متعال در دولت تدبير و اميد و مساعدت برادر خير و ارزشمند کشور جناب آقاي مهندس کاظم قلم چي،واقف و متولي بنياد علمي آموزشي قلم چي(وقف عام) و تلاش هاي جدي جناب آقاي دکتر رضا صحرايي، رياست محترم دانشگاه يکي از بزرگ ترين کتابخانه هاي کشور با حضور خيرين محترمي از سراسر کشور، ناشران، اعضاء هيأت علمي و دانشجويان ممتاز دانشگاه ، اصحاب رسانه،  مديران ارشد بنياد علمي آموزشي قلم چي و مسئولين محترم استان افتتاح شد. 

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»

در آيين افتتاح کتابخانه بنياد قلم چي دانشگاه ايلام

جناب آقاي دکترصحرايي رياست محترم دانشگاه ايلام  ضمن خير مقدم به خيرين مدرسه ساز کشور، مسئولين محترم کشوري و استاني اعضاء هيأت علمي، دانشجويان برگزيده در سخناني اظهار داشتند: پروردگار قادر  ومتعال را سپاس گزاريم که امروز 24 آبان ماه مصادف با روز کتاب وکتاب خواني، ملت بزرگ ايران در منتهااليه جنوب غربي سرزمينش يکي از بزرگ ترين کتابخانه ­هاي کشور را افتتاح نموده و اين مايه­ي مباهات و افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. ملت شريف ايران امروز مفتخر است که در شرايط خطير منطقه، کشور ما با قدرت و صلابت در توسعه علمي و فرهنگي در منطقه و جهان اسلام پيشتاز مي باشد.

رياست محترم دانشگاه بيان داشتند: عمليات احداث اين کتابخانه در زميني به گستره 2 هکتار در سال 1386 آغاز شد و امروز نيز به با حضور خيرين و مسئولان استاني افتتاح مي‌شود.

وي ادامه داد: مراحل ساخت اين ساختمان و کتابخانه طي دو فاز در دانشگاه ايلام اجرايي شده است؛ فاز اول از سال 86 شروع و در پايان سال 91 خاتمه يافت. اعتبار فاز نخست يک ميليارد و 200 ميليون تومان بوده است.

آقاي دکتر صحرايي افزود: در مرحله نخست اسکلت بتوني مجموعه در سه طبقه با زيربناي 4 هزار و 775 مترمربع ساخته شده است. مدت پيمانکاري فاز نخست 9 ماهه بوده اما به دليل مشکلاتي تا ابتداي سال 92 به طول انجاميده است.

رياست محترم دانشگاه ايلام گفت: فاز دوم پروژه در ابتداي سال 1392 با مبلغي 6 ميليارد تومان شروع شد و در نهايت با عنايات پروردگار متعال و دعاي خير مقام معظم رهبري و حمايت­هاي دولت تدبير و اميد و کمک بنياد علمي آموزشي قلم چي اين پروژه به بهره برداري رسيد.

وي افزود: کتابخانه بنياد قلم چي داراي 2 سالن مطالعه هر کدام به ظرفيت 300 نفر، 2 سالن مخزن کتاب به ظرفيت 200هزار جلد کتاب، 2 سالن مرجع و مجلات، 1 سالن آمفي تئاتر، 1 سايت اينترنت و 15 اتاق اداري مي باشد و گفت از همه عزيزاني که در انجام اين امر مهم نقش کليدي داشته اند صميمانه تشکر و قدر داني مي نمايم و الخصوص مراتب سپاس و قدر داني خود را از خير ارزشمند کشور جناب آقاي مهندس قلم چي واقف محترم کتابخانه بنياد قلم چي دانشگاه ايلام تقدير مي نمايم.  

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»

در آيين افتتاح کتابخانه بنياد قلم چي دانشگاه ايلام

حجت‌الاسلام والمسلمين سراج، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام نيز در اين مراسم، شادي واقعي را از آن خيران دانست و اظهار کرد: خيران با انجام کار نيک، مظهري از صفات الهي شده‌اند، يعني خداوند اين عنايت را به آنها کرده که يکي از صفات خودش را در وجود اين نيکوکاران به ظهور برساند و اين شادي غير قابل توصيف است.
وي با اشاره به آيه 15 سوره فاطر، «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ? وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ؛ اي مردم شما (همگي) نيازمند به خدائيد؛ تنها خداوند است که بي‌نياز و شايسته هر گونه حمد و ستايش است»، گفت: خداوند، غني است؛ اين صفت را چه کسي به منصه ظهور مي‌رساند؟ آنکه نشان مي‌دهد که محل مصرف مال و ثروت کجاست.
حجت‌الاسلام سراج افزود: انسان خير مي‌تواند روز خود را با اين دعا آغاز ‌کند که پرودگارا، امروز اين توفيق را داشته باشم که گوشه‌اي ديگر از ذات ربوبي تو را به مردم نشان دهم. اين شادي واقعي است و انسان خير تجلي اين صفت ارزشمند الهي است.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»

در آيين افتتاح کتابخانه بنياد قلم چي دانشگاه ايلام

آقاي دکتر محمدرضا حافظي، رئيس انجمن خيران مدرسه‌ساز کشور ، در مراسم افتتاحيه کتابخانه بنياد قلم‌چي در دانشگاه ايلام با اشاره به تشکيل اين انجمن در 17 سال پيش با تعداد انگشت‌شماري از خيران، اظهار کرد: امروز 550 خير مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد و همچنين هزار خير در حرکت مدرسه‌سازي در نقاط مختلف جهان فعاليت مي‌کنند.
وي با اشاره به ناامني‌هاي موجود در نقاط مختلف جهان به‌ويژه فعاليت گروه‌هاي تروريستي از قبيل داعش در کشورهاي منطقه، گفت: به برکت انقلاب اسلامي ما امروز در سايه بزرگترين نعمت الهي که امنيت است اينگونه گرد هم جمع مي‌شويم و در فضايي پرشور کتابخانه و مدرسه افتتاح مي‌کنيم، زمينه‌اي براي کسب دانش آينده‌سازان ايران اسلامي.
وي با اشاره به اين حديث از پيامبر(ص) مبني بر اينکه، «فضل العلم احبّ الىّ من فضل العبادة؛ فضيلت دانش محبوب‏تر است نزد من از فضيلت عبادت»، افزود: در نشست اخير در توکيو ژاپن ضمن معرفي فرهنگ ملت ايران به‌ويژه در حرکت ارزشمند مدرسه‌سازي به جهانيان، مطرح کرديم که جامعه خيران مدرسه‌ساز ثبت جهاني شود.
آقاي دکتر حافظي با بيان اينکه تابه‌حال موفق شديم 30 درصد از کل مدارس کشور را باهمت خيران بسازيم، گفت: خيران بيش از دولت در اين امر مقدس سرمايه‌گذاري کرده‌اند. 6800 پروژه نيمه‌تمام دولتي در سطح کشور باقي‌مانده بود و چون دولت اعتبار کافي براي به پايان دادن اين پروژه‌ها نداشت، مجلس تصويب کرد که خيران مدرسه‌ساز در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنند که در سال جاري 1000 پروژه از اين طرح‌هاي ناتمام به بهره‌برداري رسيد.
رئيس انجمن خيران مدرسه‌ساز کشور با تبيين ارزش کار خير در دنيا به‌عنوان مزرعه آخرت، گفت: مال و منال فاني است و هيچ انساني نمي‌تواند يک دينار از اين دنيا با خود ببرد، مگر کساني‌که آينده‌نگر هستند و با مشارکت در کار خير توشه آخرت خود را پربار مي‌سازند.
وي افزود: با وجود اينکه 85 سال از عمرم مي‌گذرد، سلامت وجودم را مرهون مشارکت در کار خير مي‌دانم، چون به من انرژي مثبت مي‌دهد، در واقع معامله با خدا و در راه رضاي خدا قدم گذاشتن براي انسان نيرو به وجود مي‌آورد.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»

در آيين افتتاح کتابخانه بنياد قلم چي دانشگاه ايلام

آقاي مهندس کاظم قلم‌چي، خير نيک‌انديش کشور نيز در مراسم افتتاح کتابخانه دانشگاه ايلام، اظهار کرد: به‌واسطه اهميت علم، دانش، کتاب و پژوهش امروز در اينجا جمع شده‌ايم و شاهد حضور رؤساي جامعه خيران کشور، اعضاي سابق و فعلي ناشران کشور، ناشران برجسته کشوري و مؤسسات خيريه کشور در اين مراسم هستيم.
وي افزود:علت انتخاب دانشگاه و اينکه چرا ما در کتابخانه سرمايه‌گذاري کرديم اين است که استان ايلام يکي از استان‌هاي محروم کشور است و کمتر در آن سرمايه‌گذاري مي‌شود و کتابخانه يکي از نيازهاي اساسي در بين مردم و دانشجويان است.
آقاي مهندس قلم‌چي با بيان اينکه درجاهاي مختلفي کتابخانه ساختيم ولي هيچ جايي مانند دانشگاه بازدهي سريع ندارد، گفت: همدلي و پيگيري‌هاي مسئولان دانشگاه و استان سبب سرمايه‌گذاري در اين کتابخانه شد.
رييس بنياد قلم‎چي بابيان اينکه امسال هدف‌گذاري کرديم که 60 هزار دانش‌آموز بورسيه شود، گفت: از 8 هزار نفر  بورسيه در سال 84  به 50 هزار نفر در سال 92 رسيديم.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها