با اعلام دو روز عزای عمومی در سراسر کشور؛ رییس جمهوری رحلت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

خانه خبرها

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري در پيامي رحلت حضرت آيت الله محمدرضا مهدوي کني رييس مجلس خبرگان رهبري را به رهبر معظم انقلاب اسلامي، مجلس خبرگان رهبري، حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانيت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ايران تسليت گفت.

دکتر روحاني همچنين در اين پيام تصريح کرد که «دولت جمهوري اسلامي ايران به نشان احترام به خدمات اين عالم بزرگ انقلابي، دو روز عزاي عمومي در سراسر کشور اعلام مي‌کند.»
متن پيام تسليت رييس جمهوري به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم
«اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمه لا يسدها شي ء»
رحلت عالم وارسته و روحاني مبارز حضرت آيت‌الله مهدوي کني رئيس محترم مجلس خبرگان رهبري را به رهبر معظم انقلاب اسلامي، مجلس خبرگان رهبري، حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانيت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ايران تسليت مي‌گويم.
آن مرحوم به راستي بزرگ قوم بود؛ از مجاهدان زجرکشيده نهضت اسلامي و از سابقون انقلاب و پيش‌کسوت نهاد روحانيت بود که همواره بر فراحزبي بودن اين قشر و بي‌طرفي در منازعاتِ قدرت، تأکيد مي‌نمود. مشي اعتدال او به‌خصوص در فضاي انقلابي تأسيس نظام جمهوري اسلامي ايران بسيار ارزشمند و الهام‌بخش بود و نمادي از پيوند مفهوم انقلاب و اعتدال بود. او همواره با تدبير سخن مي‌گفت، راه اعتدال و ميانه‌روي را برمي‌گزيد و چراغ اميد را در دل مشتاقان راه هدايت، پرفروغ نگاه مي‌داشت.
نظام اسلامي در حساس‌ترين مقاطع تاريخ خود شاهد حضور خالصانه و مؤثر آن بزرگ بود که بي‌ريا و باشجاعت به ميدان آمد و به آرمان‌ها و اصول انقلاب همواره وفادار ماند. تقيّد او به حق و انصاف و ادب و صراحت در گفتار، زبانزد همه بود. او بيش از بيان و کلامش، از طريق اخلاق پسنديده و اعمال صالحه‌اش مردم را به راه حق دعوت مي‌نمود. هيچگاه از امام و خط امام فاصله نگرفت و از حمايت رهبري معظم انقلاب دست برنداشت. آن مرحوم در برخورد با همه اقشار و افراد، منصف بود و همزمان به تشخيص و اجتهاد خود پايبند بود و در عين اصولخواهي، از ميانه‌روي دست نکشيد. نقش آيت‌الله مهدوي کني در شکل‌گيري نهادهاي انقلابي از جمله کميته‌هاي انقلاب اسلامي و صيانت از نهاد دولت و قبول مسئوليت در مقاطع مختلف ستودني است.
آيت‌الله مهدوي کني نمادي از روحانيت انقلابي و اعتدالي ما بود که يادش در خاطره‌ها مي‌ماند و همه اعضاي خانواده انقلاب از هر جريان و جناح که باشند، همواره يادش را گرامي مي دارند.
خداوند بزرگ روح بلند ايشان را با شهيدان و امام شهيدان محشور کند و ياد و نام اينچنين بزرگاني را در حافظه تاريخي ملت ما، زنده نگاه دارد.
دولت جمهوري اسلامي ايران به نشان احترام به خدمات اين عالم بزرگ انقلابي، دو روز عزاي عمومي در سراسر کشور اعلام مي‌کند.
روحش شاد و يادش گرامي.
حسن روحاني
رييس جمهوري اسلامي ايران

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها