نشست خبری بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور برگزار گردید

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي» نشست خبري بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان سراسر کشور امروز 29 مرداد در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه ايلام برگزار شد در اين نشست آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمين هاشمي معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، آقاي دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام و نمايند گان محترم خبرگزاري ها برگزار گرديد .

آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه و رئيس بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان کشور از برپايي جشنواره سراسري قرآن دانشجويان کشور در ايلام به‌عنوان بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي در اين استان ياد کرد و گفت: ??? دانشجو در اين جشنواره، هر کدام يک سفير فرهنگي هستند.

رياست محترم دانشگاه ايلام اظهار داشت: عمده‌ترين مشکل در استان ايلام مسئله فرهنگ است و در اين ميان توسعه و ترويج آموزه‌هاي قرآني در جامعه تنها راه حل تعالي فرهنگي است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر توسعه فرهنگ قرآني در کشور، بيان داشت: کار فرهنگي بايد در عمل صورت بگيرد تا تأثيرگذار باشد، اگر پس از چندين سال شاهد ارتقاي فرهنگي در جامعه بوديم و آمار آسيب‌هاي اجتماعي کاهش پيدا کرد آنگاه مي‌توان گفت که در توسعه فرهنگ موفق بوده‌ايم.

آقاي دکترصحرايي با بيان اينکه مشکل ما جمعي است و با عملکرد گروهي و هماهنگ حل مي‌شود، افزود: مدرسان، روحانيان، مهندسان و همه افراد جامعه در هر سطحي بايد با ايثار و از خودگذشتگي جهت توسعه استان به‌ويژه در بعد فرهنگي اهتمام ويژه داشته باشيم، ما مسئولان بايد از بيت‌المال مثل دارايي خودمان حفاظت کنيم و امانت‌دار خوبي باشيم.

رياست محترم دانشگاه ايلام در ادامه، برگزاري بيست‌ونهمين جشنواره سراسري قرآن دانشجويان کشور در ايلام را به‌عنوان بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي در اين استان ياد کرد و گفت: 450 دانشجو از نقاط مختلف کشور در اين جشنواره هر کدام يک سفير فرهنگي براي اين استان هستند.

وي با تأکيد بر اينکه بايد براي معرفي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان در زمينه‌هاي مختلف گردشگري، ميراث فرهنگي و ... از اين فرصت ارزشمند استفاده کرد، گفت: رسانه‌ها به‌ويژه صدا و سيما با توجه به نقش مؤثري که در جامعه دارند مي‌توانند در اين زمينه با استفاده از ظرفيت خود در راستاي معرفي قابليت‌هاي اين استان به خوبي عمل کنند.

رئيس دانشگاه ايلام در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري دانشجو در مورد وقوع زلزله در مورموري آبدانان، اظهار کرد: جاي هيچ نگراني نيست و در حال حاضر وضعيت استان عادي است و مشکل خاصي وجود ندارد.

آقاي دکترصحرايي افزود: همه تمهيدات لازم با رعايت استانداردهاي موجود براي اسکان شرکت کنندگان فراهم شده و عزيزان شرکت‌کننده در اين جشنواره مي‌توانند با توجه به برنامه زمان‌بندي اعلام شده جهت پذيرش به اين دانشگاه مراجعه کنند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ايکنا مبني بر لزوم استفاده از ظرفيت فرهنگي اين جشنواره در جامعه و ميان عموم مردم، اظهار کرد: در جلسات فرهنگ عمومي استان اين پيشنهاد مطرح شده و نهادهاي مختلف فرهنگي استان مي‌توانند با توجه به حضور چهره‌هاي برجسته قرآني، داوران بين‌المللي و کشوري در اين جشنواره از فضاي ايجاد شده در راستاي برپايي محافل انس با قرآن در نقاط مختلف استان و همچنين برگزاري دوره‌هاي آموزشي نهايت بهره را ببرند.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي دانشگاه ايلام» حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدباقر هاشمي، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در نشست خبري بيست‌ونهمين جشنواره سراسري قرآن دانشجويان کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي استان، اظهار کرد: قرآن را بايد از زبان خود قرآن شناخت، که خودش را «تبيان لکل شيئ» معرفي مي‌کند، يعني مسائل اخلاقي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، علمي و ... همه در اين نسخه شفابخش بيان و راهکارهايي ارائه و همچنين آسيب‌ها نيز معرفي شده است.

 

وي با بيان اينکه قرآن درمان همه آلام بشري است، گفت: اگر به قرآن توجه و عمل شود، اين دردها قابل درمان و پيشگيري است؛ لذا اگر ما مي‌خواهيم عزت، سعادت، سربلندي، بصيرت، آگاهي، دشمن‌شناسي، صبر و مقاومت در برابر مشکلات داشته باشيم همه اينها در قرآن بيان شده است.
دبير اطلاع رساني بيست و نهمين جشنواره قرآن کريم دانشجويان کشور  با اشاره به حديثي از پيامبر(ص) مبني بر اينکه، هر آنچه گفتار زيبا در اين عالم پيدا کنيد به پاي قرآن نخواهد رسيد، افزود: همانگونه که خداوند به عنوان خالق هستي بر همه مخلوقات برتري دارد، کلام پروردگار نيز از همه کلام‌ها برتر است و قابل مقايسه با کلام بشر نيست.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه خداوند همه اوصاف خود را در قرآن بيان کرده است، گفت: پيامبر(ص) خطاب به يکي از ياران خويش سعادت و خوشبختي در دنيا و آخرت را در سايه انس با قرآن مي‌داند؛ لذا تأسي به اين کتاب آسماني انسان را از رذايل در بعد فردي و اجتماعي پاک مي‌سازد و در مقابل آسيب‌هاي مختلفي نظير تهاجم فرهنگي، جنگ نرم و هجمه‌هاي نظامي و تلفيق هردو و ... حفظ مي‌کند، مصداق عيني مقاومت با تأسي به قرآن را مي‌توان در غزه مشاهده کرد.
وي  با اشاره به اينکه توجه به آموزه‌هاي قرآني، انسان را از جميع جهات بيمه مي‌کند، گفت: بر هميمن اساس با توجه به اهميت اين موضوع وزارت علوم در توسعه و ترويج فرهنگ قرآني در دانشگاه‌هاي برنامه‌هايي را اجرا مي‌کند و امسال نيز در همين راستا بيست‌ونهمين جشنواره سراسري قرآن دانشجويان در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.
اين مسئول با بيان اينکه توسعه و ترويج فرهنگ قرآني اسلامي، اعتلاي اخلاق و ايمان ديني در دانشگاه‌ها، ايجاد انس و الفت دانشجويان با قرآن و مفاهيم والاي اين کتاب آسماني، تقويت فضاي قرآني و معنوي در دانشگاه‌ها، ارج نهادن به فعاليت‌هاي قرآني و تشويق نخبگان قرآني و شناسايي و معرفي استعدادهاي برجسته قرآني از جمله اهداف وزارت علوم در برپايي اين جشنواره است، گفت: اساس و مبناي حرکت نبوي و علوي قرآن بوده و قطعاً حرکت مهدوي نيز بر پايه قرآن است.
حجت‌الاسلام هاشمي با تأکيد بر اينکه پيشرفت علمي توأم با رشد اخلاقي مي‌تواند زمينه‌ساز تعالي ايران اسلامي باشد، بيان کرد: 1117 دانشجو در بيست‌ونهمين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويي در 5 بخش شفاهي، کتبي، پژوهشي، ادبي و هنري شرکت کرده‌اند و اين دانشجويان درچهارسطح کارداني، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا در 35 رشته با هم رقابت مي‌کنند.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه جشنواره در سه سطح درون‌دانشگاهي، منطقه‌اي و کشوري برگزار شده است، گفت:832 اثر از اين دانشجويان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده و 45 داور استاني، کشوري و بين‌المللي در اين دوره از رقابت‌ها قضاوت را بر عهده دارند که بر اساس شيوه‌نامه و دستورالعمل جشنواره عمل خواهند کرد.
وي در پايان بر تعامل همه دستگاه‌هاي فرهنگي و اجرايي براي معرفي ظرفيت‌هاي استان ايلام و ميزباني مطلوب تأکيد کرد و گفت: اميدواريم در نهايت همه شرکت‌کنندگان خاطره‌اي خوب از اين جشنواره قرآني داشته باشند.
يادآور مي‌شود، مراسم افتتاحيه بيست‌ونهمين جشنواره سراسري قرآن دانشجويان کشورشنبه، اول شهريور با حضور 450 دانشجو از نقاط مختلف کشور در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.

 

 يادآور مي‌شود، بيست‌ونهمين جشنواره سراسري قرآن دانشجويان کشور اول تا سوم شهريور در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها