جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگارروابط عمومي»جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود با حضور جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه، حجت السلام والمسلمين هاشمي معاون محترم فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، آقاي دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي، آقاي دکتر محرابي مدير کل امور آموزشي ، آقاي دکتر فاضلي مدير امور دانشجويي،دكترعيدي مديرفرهنگي و با استقبال دانشجويان عزيز ورودي سال 1393 در سالن آيت اله حيدري دانشگاه ايلام برگزار گرديد .

 جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه در سخناني ضمن تبريک آغاز سال تحصيلي و گراميداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت سرداران شهيد فکوري،نامجو،کلاهدوز ، جهان آرا و تمام شهداي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي اظهار داشت: شهدا برگردن ما حق دارند حقي که با هديه جان خود براي سرزمين و دين خود به وجود آورده اند .

رياست محترم دانشگاه بيان داشت:دانشجويان عزيز ،رسالت اصلي ما در دانشگاه کسب علم،دانش و فناوري است و مهم ترين وظيفه دانشجويان قدم نهادن در اين مسير است و آنچه براي من مهم است اين است كه کسب علم و دانش بايد منجر به تغيير رفتار ما شود و بعد از دوره ي تحصيلي درمقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري، تفکر و جهانبيني ، رفتار، منش و اخلاق ما بايد تغيير مثبت داشته باشد.  

آقاي دکتر صحرايي افزود: متأسفانه جامعه علمي ما در تحقيقات ،صد سال از کشورهاي توسعه يافته که در حوزه علمي پژوهش مي کنند عقب تر است ما بايد اين عقب افتادگي را بپذيريم و براي جبران آن تلاش کنيم که شما دانشجويان مي توانيد در مسير رفع اين مشکل قدم هاي محکمي برداريد.

در ادامه اين جلسه حجت السلام و المسلمين هاشمي معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ضمن گرامي داشت يادو خاطره شهداء، ايثارگران و تبريک به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد و خير مقدم به دانشجويان عزيز اظهار داشت: اميدواريم هويت انساني، اخلاق انساني و اسلامي که از شاخصه هاي مهم رزمندگان است را در خود تعميق بخشيم و افزود بند آزادي انسان ها بندگي خداست و در کنار آنچه که پيشرفت را به پيش مي برد عبوديت و بندگي خداست، علم آموزي از وظايف اصلي انسان هاست و سعي در کسب علم و دانش داشته باشيد .

حجت السلام هاشمي بيان داشت: علما از عارفان بالا ترند چون عارفان تنها خود را نجات مي دهند اما عالمان آثاري خلق مي کنند و با تلاش آنها خود وديگران را نجات مي دهند لذا تمام عزيزاني که به دانشگاه آمده اند با يد هدف خود را بدانند اگر به اندازه مدرک اخذ شده توانايي کسب نکنيم براي خود و جامعه فاجعه مي شويم .

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه افزود: برنامه ريزي را جدي بگيريد، فرصت هاي پيش رو را درست استفاده کنيد و آثار بزرگان چون شهيد مطهري را مطالعه نماييدو بيان داشت وظيفه اول و آخر دانشجو درس خواندن است، درس را جدي بگيريد و از عمرتان بهترين بهره را ببريد .

شايان ذکر است در ادامه اين جلسه آقاي دکتر محرابي مدير کل امور آموزشي دانشگاه، آقاي دکتر فاضلي مدير امور دانشجويي و آقاي دکتر ايدي مدير فرهنگي دانشگاه به سؤالات دانشجويان پاسخ دادند .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها