تبیین نقش مساجد،روحانیون، معلمین، دانش آموزان، کارکنان ادارات، بازاریان و زنان در حوادث پیروزی انقلاب اسلامی در استان ایلام توسط حجت الاسلام والمسلمین سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

خانه خبرها

 حجت الاسلام والمسلمين سراج مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري درر دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي ضمن تبريک فرا رسيدن دهه فجر بيان داشت: دهه فجر يادآور خاطره­ ها و رشادتهاي ملت قهرمان ايران در به ثمر نشاندن حکومت ديني و از بين بردن حکومت فاسد 2500ساله طاغوت و شاهنشاهي است، به نظر مي­رسد بحث دهه فجر بايد بر اساس آيات  قرآن کريم که  دعوت به ياد آوري روزها و ايام مي­نمايد  که مبادا از  ياد کسي برود مورد باز شناخت و بررسي و تحليل قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين سراج در ارتباط با شکل گيري تظاهراتها و مبارزات مردم در استان ايلام گفت: در استان ايلام، طبيعتاً مانند شهرهاي ديگر کشور، بحث انقلاب و بحث تظاهراتهاي مردم ازمساجد شروع شد، مخصوصاً مسجد جامع شهر  ايلام با انقلاب اسلامي و حضور مردم عجين شده است و مي­توانيم بگوييم که نقظه آغازين  تظاهراتها در استان  ايلام در مسجد جامع آغاز گرديد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري افزود: بنابراين با توجه به اينکه انقلاب اسلامي از بطن مردم و در مسجد آغاز شد، نقش و روشنگري روحانيت در اين زمينه، هيچ گاه فراموش نمي­شود و نبايد هم فراموش شود.

روحانيون استان شامل: آيت الله حيدري، آيت الله مرواريد،  حجت الاسلام سلطاني، حجت الاسلام حجت لطفي و عزيزاني که هم اکنون در قيد حيات هستند مانند امام جمعه ايلام و عزيزان ديگر، در روشنگري مردم نقش بسزايي داشته­اند.

حجت الاسلام و المسلمين سراج در زمينه نقش معلمين و دانش آموزان ايلامي در حوادث تاريخ انقلاب اسلامي اظهار داشت: از ديگر اقشاري که در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي در ايلام به طور موثر به ايفاي نقش پرداختند، معلمين و دانش آموزان بودند. آن طور که به ياد دارم، بسياري از معلمين عزيز در کلاسهاي درس، موارد مختل ظلم و ستم رژيم شاهنشاهي را براي دانش آموزان تبيين وتشريح مي­کردند و با جلساتي که در مدارس و بيرون مدارس براي نوجوانان و جوانان تشکيل مي­دادند، توانستند بسياري از مردم را طريق فرزندان آنان در مدارس نسبت مسائل انقلاب آگاه کرده و بر ضد رژيم، روشنگري کنند.

همچنين دانش آموزان در تظاهرات اوايل انقلاب نقش بسزايي در بسيج خانواده هايشان ايفا کردند. اگر به اسامي شهداي انقلاب دقت کنيم مي­بينيم که از کساني که جزء نفرات اول شهداء بودند مرحوم اقبالي دآنش اموز استکه  در سال 57 در جريان تظاهرات شهيد شد.

وي در مورد نقش کسبه و بازاريان گفت: کسبه و بازاريان با تعطيل کردن مغازه­هاي خود وکمک به به نيروهاي انقلابي سهم بسزايي در پيشبرد اهداف انقلاب داشتند.

حجت الاسلام سراج با تاکيد بر نقش وِزه زنان در حوادث پيؤوزي انقلاب اظهار داشت:  قشر ديگري که خيلي در پيروزي انقلاب موثر بوده است، جامعه زنان ايلام است، که با شور وهيجان وصف ناپذيري دوش تا دوش مردان نقش ايفا کردند، مثل شهيده ربابه کمالي که توسط عوامل رژيم در ميدان شهدا شهر ايلام  به شهادت رسيد.

وي در باره نقش کارکنان ادارت گفت:  بدنه کارکنان ادارات با توجه به ظلمهايي که از رژيم ديده بودند به ياري انقلابيون مي­شتافتند و کمک مي­کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها