در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت /رونمایی از دستاوردهای جدید فضایی و نظامی

خانه خبرها

همزمان با جشن هاي سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از دستاوردهاي خيره كننده كشور در حوزه هاي نظامي و فناوري فضايي رونمايي شد.

ديروز در پنجمين روز از دهه فجر با حضور رئيس جمهور، وزير دفاع و رئيس سازمان فضايي كشور از مدل توسعه ماهواره مخابراتي زهره و مدل توسعه ماهواره اي ناهيد رونمايي شد.

محمود احمدي نژاد از نمايشگاه تازه ترين دستاوردها و فناوري هاي فضايي كشور در زمينه طراحي، ساخت و اعزام ماهواره به فضا كه به مناسبت روز فناوري فضايي در محل سالن اجلاس سران برگزار شده است، بازديد كرد.

در اين مراسم از مدل مهندسي ماهواره اي ناهيد و مدل توسعه اي ماهواره زهره رونمايي شد.
مدل مهندسي ماهواره مخابراتي ناهيد در پژوهشكده سامانه هاي ماهواره اي پژوهشگاه فضايي وابسته به سازمان فضايي ايران، با اهدافي از جمله طراحي، ساخت و آزمون مكانيزم بازشوندگي صفحات خورشيدي، طراحي، توسعه و آزمون بخش مخابراتي ارسال و دريافت اطلاعات در باند
KU و توسعه و اجراي پروژه هاي مشترك چند رشته اي در قالب تيم هاي تخصصي به منظور توسعه سيستم هاي پيشرفته فضايي ساخته شده است.

مدل توسعه اي مهندسي ماهواره زهره نيز براي اولين بار در كشور، توسط متخصصان و محققان پژوهشكده سامانه هاي ماهواره در پژوهشگاه فضايي وابسته به سازمان فضايي ايران طراحي و ساخته شده است و اصلي ترين خروجي آن روند اوليه تجميع و يكپارچه سازي ماهواره مخابراتي است.
در اين مراسم همچنين سند توسعه هوافضاي كشور رونمايي شد.

رئيس جمهور با حضور در جمع پژوهشگران، متخصصان و كارشناسان ايراني در حوزه فناوري فضايي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد تهراني مقدم، افزود: شهدا و بزرگان بودند كه در مسير علمي تلاش كردند اما اكنون در كنار ما نيستند و يا اينكه ما از آنها جدا شده ايم.

وي از متخصصان و دانشمندان ايراني خواست به مانع تراشي ها و طرح هاي دشمن نيز توجه داشته باشند و بيان كرد: بايد بدانيم كه برخي رشد و عظمت ملت ايران را برنمي تابند، ملت ايران مورد بغض شياطين است كه اين بغض حاصل كمال جويي، آرمانگرايي، پاكي و انساني بودن ملت ايران است.
وي ملت ايران را حق جو و حق طلب توصيف كرد و با اشاره به حوادث تاريخي ايران گفت: وقتي حوادث 100، 150سال اخير را مطالعه مي كنيم بايد بارها و بارها فقط گريه كنيم چون هر بار ملت
ايران خواست خيز بردارد پر و بال آن را زدند.

رئيس جمهور با بيان اينكه شياطين از پيشرفت ايران نگران هستند و ملت ايران، ملتي آرماني با سابقه تاريخي افتخاربرانگيز است افزود: آنها مي دانند كه اگر ملت ايران از مرزهاي علمي و دانش عبور و به پيشرفت هاي اقتصادي برسند جايي براي سلطه گران و مستكبران باقي نخواهد ماند و به همين خاطر است كه پيشرفت ايران را خطرناك مي دانند. وي با اشاره به پرتاب موجود زنده به فضا توسط دانشمندان ايراني گفت: آنها در موضوع پرتاب موجود زنده همان موضعي را گرفتند كه در قبال موضوع هسته اي اتخاذ كرده بودند.

احمدي نژاد با بيان اينكه دانشمندان ايراني در همه علوم از جمله فيزيك، بيوتكنولوژي و فناوري هاي فضايي در حال پيشرفت هستند افزود: دولت در بخش بودجه تحت فشار است اما دولت حمايت از فناوري هاي فضايي را در اولويت كار خود قرار مي دهد؛ مطلبي به دوستان گفتم اما شما جدي نگيريد، گفتند پول و ارز مي خواهيم و من به آنها گفتم اگر لازم باشد خودم را به مزايده مي گذارم تا ارز شما را تامين كنم.

پرتاب ماهواره بر سيمرغ به فضا در آينده نزديك

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در اين مراسم از پرتاب ماهواره بر سيمرغ به فضا در پايگاه امام خميني(ره) در آينده نزديك خبر داد.

سردار احمد وحيدي با تاكيد بر اينكه برنامه هاي ديگري از جمله پرتاب ماهواره فجر سازمان صنايع الكترونيك، پرتاب ماهواره دانشگاه شريف، پرتاب ماهواره طلوع ساخته شده سازمان صنايع الكترونيك توسط ماهواره بر سيمرغ كه گام جديدي در حوزه فضايي است در دستور كار قرار دارد، اظهار داشت: همه دانشگاه ها در مسير مسائل فضايي حركت مي كنند كه اين آينده خوب اين حوزه را نشان مي دهد و مركز جديد تست موتورهاي جديد در اين راستا ايجاد شده است؛ پايگاه پرتابي به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طي مي كند كه پرتاب سيمرغ از آن پايگاه انجام خواهد شد.
وي در واكنش به ادعاي دشمنان انقلاب اسلامي مبني بر تهديدآميز بودن برنامه هاي فضايي ايران، تاكيد كرد: بنا به گفته آژانس، 95درصد ماهواره هايي كه در دنيا به كار جاسوسي و تامين مقدمات عمليات نظامي مي پردازند براي آمريكاست.

رونمايي از نسل جديدتانك هاي ذوالفقار و صمصام

نمونه جديد از تانك هاي نيروي زميني ارتش با نام «ذوالفقار» و «صمصام» رونمايي شده است.
صبح ديروز با حضور امير پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح 2 نمونه جديد از تانك هاي ذوالفقار و صمصام كه توسط صنايع دفاعي ايران ساخته و ارتقا يافته اند، در محل سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش رونمايي شده اند.
از ويژگي هاي تانك ذوالفقار سرعت زياد، طراحي برجك، كنترل ليزري، استفاده از مهمات بيشتر، زره چند لايه، سه قبضه تيربار كه براي نبردهاي پدافند هوايي، زميني و زرهي استفاده مي شود و لوله گذاري اتوماتيك مي توان نام برد.

از ويژگي هاي تانك صمصام نيز كه نمونه بهينه سازي و ارتقا يافته تانك ام60 است مي توان به نصب سامانه كنترل آتش به منظور تثبيت لوله بر روي هدف در حين حركت و امكان نشانه روي و اجراي آتش بر روي اهداف ثابت و متحرك در حالت هاي تانك ثابت و متحرك با انجام اتوماتيك تصحيحات بالستيكي لوله توپ مي توان اشاره كرد.

نصب سامانه اتوماسيون به منظور حركت در سمت و برد برجك با استفاده از جواستيك توپچي، نصب سامانه ايجاد پرده دود ضد ليزر به صورت اتوماتيك از ديگر ويژگي هاي اين تانك است.
نصب سامانه مسافت ياب ليزري به منظور مسافت يابي اهداف در حالت ثابت و در حين حركت، نصب سامانه ديد در شب پيشرفته به منظور ايجاد با قابليت شليك به سوي اهداف در حالت هاي ثابت و متحرك در شب، امكان هدايت و اجراي آتش تيربار هم محور با سامانه كنترل آتش نصب شده، نصب سامانه «جمر» و نصب سامانه پرتوهاي ليزري از ويژگي هاي ديگر تانك صمصام است.
 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها