سخنرانی حجت الاسلام و المسلمن فریدی در دانشگاه

خانه خبرها

جلسه سخنراني حجت الاسلام فريدي استاد حوزه علميه شهر ايلام با موضوع بايدها و نبايدهاي اخلاقي در زندگي، صبح امروز با هماهنگي پايگاه مقاومت اداري دانشگاه در جمع کارکنان بسيجي دانشگاه برگزار گرديد.

حجت الاسلام فريدي در ابتداي اين جلسه با ابراز شور و شَعف به خاطر حضور در جمع کارکنان بسيجي دانشگاه گفت: راه سعادت و رسيدن به کمال براي ما مسلمانان و بخصوص شيعيان،  تأسي از رفتار و گفتار ائمه اطهار (عليهم السلام) مي­باشد و از جمله اموري که به صورت جدي در احاديث ائمه اطهار (عليهم السلام) به آن پرداخته شده است، تأکيد بر رعايت اخلاق اسلامي و قرآني در زندگي روزانه و در ارتباط با اجتماع است.

حجت الاسلام فريدي با بيان احاديثي از رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) بيان داشت: امام صادق(ع) گفته است که مبادا مومنان با شکم پُر به خواب بروند، ولي همسايه آنها با گرسنگي شب را سپري نمايد. مسلمان نبايد خود را از ديگران جدا بداند، بلکه بايد چشمه حيات همديگر بوده  و در راه رسيدن به کمال و همچنين رفع مشکلات زندگي ياريگر هم باشند­. بايد تلاش نماييم آئينه عيب نماي هم باشيم و اگر عيبي در ديگران ديديم با تذکر حساب شده و مخفيانه او را آگاه نموده تا عيب خود را برطرف نموده و هيچگاه کسي را براي عيبش رسوا ننمائيم و بايد لباس جان هم باشيم و عيبها را بپوشانيم.

حجت الاسلام فريدي در ادامه با بيان حديث ديگري از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) بيان داشته است که اگر کسي حاجت يک مستمند و دردمند را برآورده سازد، خداوند در روز قيامت به فرياد او مي­رسد.

بايد سعي کنيم اگر همسايگان، اقوام و فاميل­، آشنايان و افراد ديگر جامعه مشکلي دارند، با تأسي از رفتار پيامبر(ص) و ائمه اطهار (عليهم اسلام) بدون هيچ چشمداشتي مساعي خود را براي رفع مشکل و يا حاجت او به کار ببريم و بنا به فرمايش ائمه اطهار (عليهم اسلام)  اگر کساني در اين راه گام بر دارند، خداوند متعال حاجات ـنها را برآورده مي­سازد و از جمله بهشت را براي آنها مقرر مي­سازد.

حجت الاسلام فريدي در ادامه با بيان حديثي از رسول خدا(ص) به بحث نبايد­هاي اخلاقي که بايد از آنها پرهيز شود، اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص)  در حديثي نبايدهاي اخلاقي را در ده بند بيان داشته است. بنا به فرموده رسول خدا(ص) بايد از اين منش و رفتارها پرهيز کرد: سخن چيني، خوردن مال حرام، رباخواري، داوري ناعادلانه در ميان مردم، عُجب و تَعجب در رفتار، مردم آزاري، تناقض در رفتار و گفتار، حمايت از ظالمان، غوطه ورشدن در شهوت، تکبر.

حجت الاسلام فريدي در پايان تاکيد کرد: اگر ما به بايدهاي اخلاقي مورد سفارش ائمه اطهار (عليهم سلام) را انجام داده و از نبايدها اخلاقي بپرهيزيم در دنيا و آخرت متضَرر نخواهيم شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها