توصیه‌های مهم رهبر انقلاب در خصوص حفظ نشاط انتخاباتی

خانه خبرها

توصيه‌هاي مهم رهبر انقلاب در خصوص حفظ نشاط انتخاباتي بدور از ريخت و پاش در تبليغات و ايجاد کدورت/ گام حماسي ملت در انتخابات، بشارت دهنده دستاوردهاي بزرگ‌تر براي انقلاب خواهد بود/ مردم کسي را ترجيح دهند که زمينه ساز عزت براي آينده انقلاب و کشور باشد.

همزمان با ايام سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين (ع) با حضور حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهداي گمنام و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم، گام بلند و حماسي و پرشور ملت ايران در انتخابات پيش روي ?? خرداد را بشارت دهنده موفقيت ها و دستاوردهاي بزرگتر براي انقلاب و نظام اسلامي دانستند و با توصيه به مردم براي دقت در اظهارات و شعارهاي کانديداهاي محترم بمنظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنين توصيه مؤکد به کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري براي تثبيت اصول و مواضع عاقلانه و حکيمانه نظام اسلامي و پرهيز از ريخت و پاش، تخريب و بداخلاقي، در تبليغات، تأکيد کردند: به توفيق الهي، فرداي اين کشور و ملت، فردايي روشن، عزتمدارانه و براي همه الگو خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ما نمي دانيم که چه کسي رييس جمهور خواهد شد و نمي دانيم که خداوند متعال دلهاي مردم را به سوي چه کسي هدايت خواهد کرد اما مي دانيم که حضور مردم در پاي صندوق هاي رأي که اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حرکت و تاخت به سوي آرمان ها است، قطعاًٌ زمينه ساز عزت، مصونيت، آبروي بين المللي و خوشحالي دوستان و ناراحتي دشمنان خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغات بدخواهان ملت ايران براي دلسرد کردن مردم از حضور در پاي صندوق هاي رأي گفتند: علت اين تبليغات گسترده اين است که اگر مردم وارد ميدان شوند و حرکت پرشور خود را نشان دهند، براي معاندان، گران تمام خواهد شد.

ايشان با اشاره به اظهار نظر مقامات امريکايي درخصوص انتخابات ايران افزودند: کساني در مورد انتخابات ايران اظهار نظر مي کنند که زندان گوانتانامو و هواپيماهاي بدون سرنشين آنها بر فراز روستاهاي محروم پاکستان و افغانستان و جنگ افروزي در منطقه و حمايت بي قيد و شرط از رژيم جنايتکار صهيونيستي، مايه بي آبرويي و لکه ننگ آنها است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه انتقاد آنها از جمهوري اسلاميِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و در خور اعتناي ملت ايران و مسئولان نيست، گفتند: اما اين اظهارات براي آحاد ملت عبرت انگيز است زيرا نشان دهنده ميزان بسيار بالاي حساسيت انتخابات براي آنها است.حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: جبهه معاندان، ?? سال است که به هنگام برگزاري هر انتخابات، جنجال آفريني مي کنند و در عين حال همواره هم ناموفق بوده اند، و به لطف الهي اين بار نيز ملت بزرگ ايران، به آنها تو دهني خواهند زد.

ايشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کانديداهاي محترم فراخواندند و تأکيد کردند: مردم بايد کسي را ترجيح دهند که زمينه ساز عزت براي آينده انقلاب و کشور باشد و توانايي حل مشکلات و ايستادگي قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوري اسلامي در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تفاوت تشخيص هاي مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: اين تفاوت تشخيص ها، و علاقه مندي هاي متفاوت به کانديداها نبايد منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: براي انتخاب و گزينش عالي ترين مقام اجرايي کشور که بسيار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانوني وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراين اختلاف نظرها نبايد موجب بروز کدورت شود.

ايشان چند توصيه هم به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري داشتند و گفتند: کانديداهاي محترم نيز بايد کار را با حماسه و شور و غيرتمندي به پيش ببرند اما بدون چالش.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ظرافت کار اينجاست که بايد در فضاي رقابت هاي انتخاباتي، نشاط و تحرک و گفتگوهاي گرم و داغ وجود داشته باشد اما نفرت پراکني نباشد.

توصيه ديگر حضرت آيت الله خامنه اي به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، درخصوص نحوه تبليغات و هزينه هاي آن بود.

ايشان تأکيد کردند: مردم درخصوص نحوه تبليغات داوطلبان و همچنين نحوه هزينه ها و ريخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کساني که براي تبليغات انتخابات، از بيت المال يا پول مشتَبه به حرامِ برخي افراد ديگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمينان مردم را به سوي خود جلب کنند.رهبر انقلاب اسلامي گفتند: آنچه که در تبليغات و شعارهاي داوطلبان اهميت دارد، اين است که مواضع عزت آفرين، صحيح، عاقلانه و حکيمانه انقلاب و نظام اسلامي تثبيت شود.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: مبادا در تبليغات، به برخي افراد معاند در خارج و يا حتي در داخل، چراغ سبز نشان دهيم زيرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأيوس و نااميد کند و متأسفانه برخي حنجره ها و زبان ها و قلم هاي بي تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار مي کنند.فرمانده کل قوا در بخش ديگري از سخنان خود در جمع دانشجويان، اساتيد و فرماندهان دانشگاه افسري امام حسين عليه السلام، پاسداري از انقلاب را يکي از ويژگي هاي ممتاز دانشجويان اين دانشگاه برشمردند و افزودند: يکي از لوازم پاسداري از انقلاب، داشتن شناخت درست و عميق از مباني نظري و اصول انقلاب اسلامي و پايبندي به آنها است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در طول انقلاب اسلامي، کساني بودند که با احساسات و بدون شناخت عميق از مباني نظري انقلاب، وارد ميدان شدند و بعد از مواجه شدن با يک تندباد، راهشان تغيير کرد و از مسير انقلاب خارج شدند.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي ديگر از لوازم پاسداري از انقلاب را شناخت دقيق تاريخ انقلاب دانستند و افزودند: تاريخ انقلاب اسلامي در واقع عينيتِ مباني نظري آن است و نشان دهنده آزموده و تجربه شدنِ مباني نظري در ميدان عمل است.

ايشان با اشاره به تمرکز بيش از حد رسانه هاي بيگانه بر برخي نقاط ضعف کوچک و بزرگنمايي دهها برابري آن، خاطرنشان کردند: هدف آنها به فراموشي سپرده شدن تجربه هاي موفق نظام اسلامي و القاي نادرستي مباني نظري انقلاب در مرحله عمل است، بنابراين همه مردم بويژه جوانان بايد از تاريخ انقلاب آگاهي کامل داشته باشند.

فرمانده کل قوا تأکيد کردند: يکي از وظايف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسين عليه السلام و همچنين مسئولان و اساتيد همه دانشگاهها، آشنا کردن جوانان با تاريخ انقلاب اسلامي است.حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آشنايي نسل جوان با تاريخ انقلاب اسلامي زمينه ساز آينده اي اطمينان بخش و قطعي خواهد بود.

ايشان خاطرنشان کردند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون، هر قدمي که انقلاب برداشته، نويد دهنده قدم بعدي بوده است و به همين دليل هرگز دچار بن بست نشديم و در دالان يأس و نااميدي قرار نگرفتيم.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: همواره فرج و مسير حرکت به سوي آرمانها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعي پيشرفت مناسب نداشتيم به دليل کوتاهي و سستي خودمان بوده است و نه بن بست بودن راه پيش رو.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها