گزارش مراسم برگزاری اربعین شهدای گمنام دانشگاه

خانه خبرها

گزارش مراسم برگزاري اربعين شهداي گمنام دانشگاه

مراسم اربعين شهداي گمنام دانشگاه با حضور دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمين صفرلکي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي، روساء و کارکنان  ادارات و سازمانهاي استان، دانشگاهيان استان، نيروهاي نظامي و  انتظامي، معاونين، اعضاي هيات علمي، کارکنان و دانشجويان دانشگاه صبح  روز يک شنبه 8/11/91 در محل مسجد دانشگاه برگزار گرديد.

در اين مراسم حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه  به ايراد سخراني مهمي پرداختند که براي استفاده  بهتر خوانندگان به صورت موردي ذکر مي­گردد:

*از تمام کساني که در براي تدفين شهداي گمنام در دانشگاه تلاش کردند کمال سپاس را دارم.

*مقام شهدا دست نايافتني و محال نيست، قرآن کريم به خوبي زمينه ها و مراحل کمال و سعادت انسان را ترسيم کرده است که مي­توان به آن تمسک جست و به فلاح و رستگاري رسيد.

*اولين ويژگي شهدا  ايمان به خداوند است، اگر ايمان حاصل شود، انسان از همه هستي خود خواهد گذشت و با تمام وجود به استقبال شهادت خواهد رفت.

*ايمان باطن انسان را سرشار مي­کند از محبت به خدا و شهدا با اين باور به  جايگاه رفيعي که خداوند در قرآن ترسيم کرده است دست يافته اند.

*شهدا کساني هستند که در دنيا فقط با خداوند معامله کردند.

*کساني که در راه خدا به جهاد بپردازند، اگر اخلاص داشته باشند و در ميدان رزم حضور يابند، چه شهيد شوند و چه زنده بمانند، سرافراز و جاودان خواهند بود و اين وعده حقي است که در تمام کتب آسماني آمده است.

*کساني که اهل جهاد و هجرت هستند به مقام فيض الهي نائل مي­شوند، الگو و نمونه جاودان  جهاد و شهادت مربوط به حماسه سازان دشت کربلا و ياران امام حسين(ع) مي باشند که بين خدا و نفس، با اشتياق خداوند را برگزيدند و با تمام دلدادگي   و عشق به خدا جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

*رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهداي  دفاع مقدس از کربلا درس عشق و اخلاص را آموختند و با تمام توان از کيان اسلام و ايران دفاع کردند و تمام نقشه هاي استکبار و دشمنان را با شکست مواجه کردند.

 * رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهداي  دفاع مقدس درس تولا را از شهداي دشت کربلا آموختند و آن را با تمام وجود پياده کردند. تولا را در اشکهاي دعاهاي شبانه زمزمه کردند و در تبعيت محض از امر ولايت به اجرا گذاشتند.

*امام حسين(ع) در کربلا با يزيديان آن روز مبارزه کرد و با فداي جان خود کلمه حق را با حلقوم بريده بر فراز تاريخ فرياد زد و کساني که اين پرچم را به دست گرفتند و خواهند گرفت، قافله سالار دفاع از مستضعفين، محرومين و مظلو مان جهان خواهند بود.

*امتحان بزرگ ما تبعيت از راه و آرمانهاي شهدا مي­باشد و براي همين بايد طوري رفتار نماييم که در زمين دشمن بازي نکنيم.

در پايان مراسم بعد از ذکر مصيبتي توسط حاج فريد دوستي نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام هاشمي برگزار گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها