خرمشهر را خدا آزاد کرد

خانه خبرها

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » روز سوم خرداد يادآور رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي رزمندگاني است که با لبيک به امام شهدا، توشه ايمان را برداشتند و براي بازگرداندن تکيه‌اي از سرزمين الهي به آغوش مام ميهن، دلاورانه در مقابل دشمن بعثي جنگيدند و جغرافيائي به نام خرمشهر را از دست زمين‌خواران و جاهلان زمان آزاد کردند.

خرمشهر، شهر خون و قيام به مدد توکل به خداوند و پيام‌هاي راهگشاي امام خميني(ره) در عمليات بيت‌المقدس با خون‌هاي پاک بزرگمردان، سربازان و فرماندهان ايران اسلامي از چنگال دشمن بعثي آزاد شد و بار ديگر معجره الهي عينيت بخشيده شد.

آزادسازي خرمشهر چشمه‌اي از قدرت الهي و توسل به ائمه معصوم بود که به رخ خاکيان کشيده شد که در اين راه سبک‌‌بالان، عاشقانه به سوي افلاک پاک آسماني پرواز کردند تا امروز نبض خرمشهر، اين قطعه مقدس از سرزمين عشق، در مرزپرگهر ايران اسلامي بتپد.

از جهان‌آراي بزرگ تا نوجوان دلاور 13 ساله، همگي تلاش کردند که حماسه‌اي از جنس اسلام در خاک پربرکت ايران خلق کنند و در اين جهاد مقدس، پرستوهاي بسياري با شعار "نصرمن الله و فتح قريب" جان را فداي آرمان‌ها و ارزشهاي مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران کردند.

طعم شيرين آزادي خرمشهر با جان فشاني 6 هزار لاله گلگون

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، روز سوم خرداد سال 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهم‌ترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران بوده که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

خبر آزادسازي خرمشهر به سرعت همه ملت مسلمان ايران را غرق شادي و سرور کرد و مردم ايران با حضور در مساجد نماز شکر به جاي آورده و نداي الله اکبر سردادند.

بر اساس اعلام بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، در عمليات بيت المقدس 5 هزار و 38 کيلومتر مربع از اراضي اشغال شده از جمله شهرهاي خرمشهر و هويزه و نيز پادگان حميد و جاده اهواز - خرمشهر آزاد شدند و علاوه بر اين شهرهاي اهواز، حميديه و سوسنگرد از تيررس دشمنان خارج شد.

موفقيت اين عمليات بزرگ حاصل فداکاري همه نيروهاي رزمنده بود و از جان گذشتگي حدود 6 هزار شهيد و 24 هزار مجروح است.

نتيجه اين عمليات پاداشي بود که خداي تبارک و تعالي به پاس چندين سال مقاومت و تلاش دلاورمردان ايران اسلامي به آنها داد و قلب امام خميني(ره) را شاد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها