مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه

خانه خبرها

« به گزارش خبر نگار روابط عمومي » اين مراسم با حضور جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه ، رؤساي دانشکده ها ، اعضاي هيأت علمي و دانشجويان عزيز ؛ شنبه 3 خرداد  در محل سالن آيت اله حيدري دانشگاه برگزار گرديد .

در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر محرابي مدير کل امور آموزشي دانشگاه ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين مراسم که در پايان نيمسال دوم با تلاش دفتر استعداد هاي درخشان برگزار مي شود از حضور مسئولين و استقبال پرشور دانشجويان قدرداني نمود .

در ادامه اين مراسم آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه در سخناني از حضور در جمع اساتيد و دانشجويان ممتاز ابراز خرسندي نمود و با گرامي داشت سوم خرداد روز آزاد سازي خرمشهر ، به بيان اهميت اين روز در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و ياد شهداء و ايثارگران را گرامي داشت ، ايشان سالروز شهادت امام موسي کاظم (ع) را تسليت و با گرامي داشتن مبعث نبي مکرم اسلام حضرت محمد ( ص )سخنان خود را آغاز نمود .

آقاي دکتر صحرايي اظهار داشت : توسعه آموزش عالي در کشور بر اساس آمايش سرزمين و نياز سنجي در حوزه آموزش عالي صورت نگرفته ، ما در استان ايلام از پتانسيل هاي نفت ، گاز ، کشاورزي ، دامپروري ، توريسم و ... برخورداريم اما آموزش عالي را نتوانسته ايم بر اساس نياز هاي استان توسعه دهيم ، اين در صورتي است که آموزش عالي بايد پاسخ گوي نيازهاي جامعه باشد .

رياست دانشگاه ايلام بيان نمود : اگر مجموعه تحصيل کرده هايمان در دانشگاه هاي مختلف را بررسي کنيم از لحاظ کمي نسبت دانشجو به جمعيت استان يک به دوازده است که عدد خيلي خوبيست ، ولي واقعاً کيفي است ؟ و آيا با اين شرايط در حوزه اشتغال به اندازه کافي پيشرفت داشته ايم ؟ ما آموزش مي دهيم و لي براي اشتغال پاسخي نداريم ، چون ما بر اساس نياز هاي خود آموزش عالي را توسعه نداده ايم . يکي از مهم ترين برنامه هاي دولت جديد توسعه آموزش عالي بر اساس آمايش سرزمين است ، برنامه اي کليدي که بر اساس نياز منطقه دانشجو پذيرش مي شود .

آقاي دکتر صحرايي گفت : امروزه دانشگاه ها بايد در مسير کار آفريني قرار گيرند تا بتوانند در بازار کار اثر گذار باشند و از دانشجويان خواست تا با اراده و تلاش ، خود را در مسير پيشرفت قرار دهند .

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها