پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره )

خانه خبرها

                       باسمه تعالي      

 امام خميني (ره) مشعل نوراني انقلاب ماست، از آن جهت که راه را گم نکنيم. يادبود و گراميداشت ايشان بهانه­اي است تا به طور جدّي و عميق به سيره­ي عملي و نظري امام راحل بينديشيم؛ هرچند که عطر مسيحايي و جان­بخش انديشه­هاي ناب آن سفر کرده هميشه در فضاي جامعه ما جاري است.گراميداشت ياد و خاطره امام فرصتي است تا با ياد آوري آرمان­ها، انديشه­ها و منش سياسي او، راهي را که پيموده­ايم ارزيابي کنيم و با مراجعه مکرر به سيره­ي آن پير فرزانه مسير پيش رو و وظيفه خود را با انديشه­هاي او بسنجيم. همچنين به ابعاد متعدد شخصيت امام توجه کنيم و آنها را سرلوحه عمل انقلابي و سياسي خود بدانيم.

امام ما در زمانه­يي که دين را افيون ملتها مي­دانستند آن را به عرصه زندگي آورد و جان تازه­­يي در کالبد فسرده جامعه دميد. انديشه­هاي مترقي و روشن او از سرچشمه زلال قرآن کريم و سيره نبوي و علوي نشأت مي­گرفت؛ چيزي که بارها آن را در کلام و عمل خويش به اثبات رساند و حتي در وصيتنامه الهي­ـ سياسي خويش بر آن تأکيد مي­ورزيد و به داشتن آن گوهرهاي گرانبها افتخار مي­کرد. همچنان که سياست مي­ورزيد و بت سياست­بازان مکّار و حيله­گر را با تبر ابراهيمي خود مي­شکست همه آحاد امت اسلامي و به ويژه مسئولان را به مبارزه با شيطان نفس فرا مي­خواند، عالم را محضر خداوند مي­دانست و از ما مي­خواست در محضر خداوند تعالي معصيت نورزيم.

آن پيرروحاني، سياست را در زير لواي دين معنا مي­فرمود و با طرح اسلام ناب محمدي( ص )، در پي بنيان نهادن مدينه­يي بود که جانمايه و اساس آن از فضايل همه انبيا و اولياي الهي باشد. رهبري معنوي و سياسي بود؛ امّا خود را خدمتگذار جامعه مي­دانست.از ما مي­خواست که نگذاريم انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بيفتد، قدرت را براي مردم مي­خواست. به رأي و انديشه آنان اهميت مي­داد و از تمامي آنان مي­خواست در تعيين سرنوشت خويش و کشور مشارکت جويند.

همانگونه كه جانشين خلف او رهبر معظم انقلاب مي فرمايد: راه او راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست. همة ملت و مخصوصاً جوانان عزيز و نوجوانان، خود را سربازان محبوب امامشان بدانند و با اتكال به خدا و استمداد از حضرت ولي الله الاعظم ارواحنا فداه با قوت و قدرت بسمت هدفهاي عالي امامشان حركت كنند و بدانند كه پيروزي نهايي از آن ماست. 

از خداي بزرگ مي­خواهيم پيرو صديق آن پير فرزانه باشيم و در جهت تحقق آرمانهاي ايشان بکوشيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها