حلول ماه مبارک رمضان بر شما دانشگا هیان عزیز مبارک باد

خانه خبرها

ماه رمضان، ماه آگاهي بيشتر از حقايق هستي است و اين هدف در سايه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست مي‌آيد. ماه رمضان ماه تقويت اراده و آزادي از زنجيرهاي دروني است و اين آرمان مقدس در پرتو «روزه» دست يافتي است.
ماه رمضان، فرصتي براي دعا و نيايش و شب زنده‌داري است که عشق ملکوتي و اُُنس با محبوب جاودانه را پديد مي‌آورد و شهد مناجات و نيايش را در کام انسان مي‌ريزد.
در پرتو خورشيد درخشان ماه رمضان، سلطه عادت‌ها و غريزه‌ها بر زندگي انسان کاهش مي‌يابد، غفلت‌ها زدوده مي‌شود. به دليل هماهنگي با جمع، موانع خودسازي کاهش مي‌يابد و اخوت ديني و روح برادري و همدردي با نيازمندان تقويت مي‌گردد، تلاوت قرآن و رعايت تقوا، زمينه تعالي و بازگشت به فطرت الهي و زندگي عالي انسان را فراهم مي‌سازد.
خودسازي در فرهنگ اهل بيت عليهم‌السلام شامل کنترل تمام رفتارها و گفتارهاي انسان در چارچوب دستورات خداست. کنترل اعضاء و جوارح و نفس براساس بايدها و نبايدهاي قرآن و سنت، مصداق خودسازي اسلامي و الهي است و روايات مکرري يادآوري کرده است که روزه‌داري، فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشاميدن مربوط نيست، بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.
حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران و  نيايش‌هاي عارفانه و بندگي خالصانه را به همه شما همکاران عزيز  تبريک عرض مي‌نماييم و برايتان قبولي طاعات و عبادات را آرزومنديم .

.
التماس دعا

روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها