سومین جشنواره درون دانشگاهی حرکت به کار خود خاتمه داد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم اختتاميه سومين جشنواره درون دانشگاهي حرکت با حضور دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاونت محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر احمدي مدير کل محترم منابع طبيعي و آبخيزداري استان، مهندس کاظمي مدير کل محترم محيط زيست استان، مهندس جوکار و خانم دکتر ميرزابيگي از اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام، معاونين و اساتيد دانشگاه و جمع کثيري از دانشجويان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ضمن عرض خير مقدم به مهمانان و شرکت کنندگان در جشنواره، گسترش ارتباط دانشگاه با مسئولين استان را مهم ارزيابي کرد و گفت: اين افزايش ارتباط ها باعث تقويت بخش صنعت در دانشگاه مي شود.

ايشان در ادامه به تشريح وظايف انجمن هاي علمي در دانشگاه پرداختند و مهم ترين وظايف انجمن هاي علمي را کمک به آموزش دانشگاه و برگزاري دوره هاي آموزشي تکميلي دانسته و بيان داشتند: بر اساس تفاهم هاي صورت گرفته با سازمان هاي مختلف و بهره گيري از حمايت آن ها، اين قابليت ايجاد شده است که انجمن هاي علمي جهت تحقق هر چه بيشتر اهداف خود، جشنواره را در سطح فرا منطقه اي برگزار نمايند.

ايشان در ادامه کسب مقام هاي مختلف توسط انجمن هاي علمي دانشگاه در سال هاي گذشته را حاصل تلاش بي وقفه همه فعالان در اين عرصه دانستند و از زحمات دکتر سياري معاون محترم فرهنگي و اجتماعي سابق به خاطر تلاش هاي صورت گرفته در اين زمينه تشکر کردند.

دکتر بگ محمدي در پايان توضيحاتي را در مورد نحوه داوري دستاوردهاي انجمن هاي علمي ارائه نمودند.

در ادامه حجت الاسلام هاشمي ضمن تبريک اعياد قربان و غدير بيان داشت: انجمن هاي علمي با تلاش هاي خود، توانمندي هاي موجود در دانشگاه را در ديد همگان قرار دادند و اميدواريم باعث ايجاد انگيزه در ساير دانشجويان شود که در سال هاي آينده نيز توانمندي هاي علمي خود را در قالب اين جشنواره به نمايش بگذارند.

معاون نهاد رهبري دانشگاه بروز توانمندي هاي علمي دانشجويان را مهم ترين هدف جشنواره دانست و گفت: از اهداف ديگر نيز مي توان به وفاق همه کساني اشاره کرد که در مسير علم و دانش حرکت مي کنند. قطعاً هر اثر قوي که ارائه شود مستحق حمايت خواهد بود. در اين زمينه مسئولين به عنوان يک وظيفه در جهت جهش علمي و بروز توانمندي هاي دانشگاه از هيچ حمايتي دريغ نخواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمي خاطر نشان کرد: براي هر فردي که داراي خرد باشد، در اهميت علم هيچ ترديدي نيست. از ضروريات زندگي عزتمند بشري شناخت، معرفت، آگاهي و بروز توانمندي هايي است که در وجود انسان به وديعه نهاده شده است. قرآن کريم رسالت و فلسفه انبيا را علم و دانش ذکر کرده است. اما علم و دانشي که متناسب با خاستگاه انسانيت باشد. قرآن کريم مي فرمايد شما به دنبال علم باشيد. اما نبايد علم و دانش شما را به ظلم به انسان ها و بهره کشي از ديگران سوق دهد.

وي ادامه داد: اگر به توانمندي هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي افتخار مي کنيم به خاطر دو ويژگي است: اول اينکه استقلال علمي که در زمينه هاي دانش هسته اي، سلول هاي بنيادي، دانش پزشکي و ... را علي رغم همه تحريم ها، توسط خود جوانان ايراني به دست آورده ايم و دوم اينکه همه تلاشمان بر اين است که اين دانش ها را با اقتضاي انسانيت آميخته کنيم.

حاج آقاي هاشمي در پايان ابراز اميدواري کرد که بتوانيم در کنار فعاليت هاي علمي به تعهدات اخلاقي، مذهبي و ... بپردازيم و هميشه شاکر خداي منان باشيم.

در ادامه اين مراسم مسابقه طرح معما توسط انجمن علمي رياضي برگزار شد و در پايان از پذيرفته شدگان در 12 زمينه مختلف و همچنين 3 انجمن علمي برتر جشنواره (مقام اول: انجمن علمي صنايع غذايي، مقام دوم انجمن علمي فيزيک و مقام سوم انجمن علمي شيمي) تجليل به عمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها