توصیه های رهبر معظم انقلاب به مسئولان و صاحبان اندیشه در راستای ترویج نماز

خانه خبرها

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و دومين اجلاس سراسري نماز، کيفيت بخشيدن به نماز و ترويج و همگاني کردن آن را در صدر وظايف مؤمنان خواندند و تأکيد کردند: صاحبان انديشه و بيان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنري و مسئولان دستگاهها نيز متناسب با کارکرد آن دستگاه، مي توانند اين وظيفه‌ي بزرگ را ادا کنند.

 به گزارش خبرگزاري مهر ، متن پيام رهبر انقلاب که صبح امروز (چهارشنبه) در اجلاس سراسري نماز از سوي حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان لرستان قرائت شد، به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قرآن کريم در توصيف قدرتمندان ِ مؤمن و در صدر وظايف آنان اقامه‌  نماز را نام برده است: الذين ان مکنّاهم في الارض اقاموا الصلاة...

اين وظيفه، در عمل شخصي، کيفيت بخشيدن به نماز است، و در تلاش اجتماعي، ترويج نماز و همگاني کردن آن.

کيفيت يافتن نماز بدين معني است که نماز، با حال و حضور ادا شود؛ نمازگزار به نماز با چشمِ "ميعاد ملاقات با خدا" بنگرد و در آن، با خداي خود سخن بگويد و خود را در حضور او ببيند؛ نماز را تا ميتواند در مسجد و تا ميتواند به جماعت بگزارد.

و ترويج نماز، هر حرکت و تلاشي است که در راه همگاني کردن آن، و تبيين اهميت آن، و آسان کردن دسترسي به آن، بتوان صورت داد.

صاحبان انديشه و بيان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنري؛ مسئولان دستگاهها هر يک متناسب با کارکرد آن دستگاه، مي توانند اين وظيفه‌ي بزرگ را ادا کنند.
کمبود مسجد در شهر و شهرک و روستا؛ نبود جايگاه نماز در مراکز اجتماعات همچون ورزشگاه و بوستان و ايستگاه و مانند آن؛ مراعات نشدن وقت نماز در وسائل مسافرتهاي دور دست؛ نپرداختن شايسته به نماز در کتابهاي درسي؛ نپرداختن به پاکيزگي و بهداشت در مساجد؛ نپرداختن امام جماعت به تماس و رابطه با مأمومين؛ و هر کمبود ديگري از اين قبيل‌ ها، نقاط ضعفي است که بايد همتهاي بلند بر زدودن آن برانگيخته شود و نشانه‌ ايمان صاحبان تمکّن يعني اقامه‌ نماز، در جامعه‌ اسلامي ما روز بروز نمايان‌تر گردد. انشاء الله

والسلام عليکم و رحمة الله

سيّد علي خامنه‌اي

11/ شهريور / 1392

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها