حجت الاسلام انصاریان در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، نشست بصيرتي، امروز با حضور حجت الاسلام انصاريان، هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، اساتيد، کارکنان و دانشجويان در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسين انصاريان در مورد اهميت علم در تعاليم ديني اسلام گفت: علم طلبي و آموزش از نظر اسلام و در روايات اهل بيت از اهميت والايي برخوردار است.

 

وي افزود: دانشمند و عالم اگر يک جانبه نگر باشد به مثابه جاهل متعصب است که سعي مي کند علم و حق را بپوشاند و آن را اعلام نکند، دانشمند جاهل مانند شيطاني است که مشعل به دست دارد و در جهت تامين منافع شخصي خود يا گروه خاصي قدم برمي دارد.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه بيان کرد: علم آموزي بايد توام با بردباري، انصاف و عشق باشد، يکي از ويژگي هاي منحصر به فرد انبياء اين بود که هميشه حق را به مردم منتقل مي کردند.

 

حجت الاسلام انصاريان با اشاره به زندگي والاي پيامبر اکرم تصريح کرد: در زمان حيات پيامبر به دستور ايشان درب مساجد به صورت تمام وقت باز بود و مساجد در آن زمان به مکان اجتماع، بحث و دانشگاهي براي تجمع اهل کتاب و حتي مشرکين تبديل شده بود.

 

وي افزود: با سير و سفر در تمام نقاط کره زمين و نظاره در تمام علوم و اديان به صراحت به اين نتيجه رسيده ام تنها ديني که براي آموزش ارزش و اهميت خاصي قائل است دين مبين اسلام است. در ذکر اهميت اين مورد همين بس که در تعاليم اسلامي براي کسي که در جهت دانش آموزي قدمي بردارد ثواب عبادت 12 هزار ختم قرآن ثبت مي شود.

 

اين استاد علوم قرآني بيان کرد: پروردگار يکتا برا اساس عدالت به تمام انسانها يک مقدار معيني علم عطا نموده به همين دليل ما بايد از دانش، تجربيات و دست آوردهاي افراد ديگر نيز استفاده کنيم.

 

حجت الاسلام انصاريان گفت: استاد و دانشجو تا زماني که به تحصيل و تعليم علم مشغولند هر دو ارزش عبادت کننده را دارند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها