دیدار هیأت رئیسه دانشگاه های ایلام و واسط عراق با استاندار ایلام

خانه خبرها

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر طالب محيبس الوانلي ، رئيس دانشگاه واسط عراق هيأت همراه خود را معرفي کرد و از حضور در استان ايلام ، بخصوص دانشگاه ايلام ابراز خشنودي نمود .

دکتر طالب محيبس الوانلي اظهار داشت : بهترين وسيله پيشرفت جامعه ، دانشگاه است ، اگر دانشگاه به سمت جلو حرکت کند جامعه در مسير پيشرفت قرار مي گيرد و اگر دانشگاه عقب گرد داشته باشد جامعه هم پس رفت خواهد داشت .

رئيس دانشگاه واسط گفت : در مدت هشت ماه مسئوليت بنده ، دانشگاه واسط روابط خوبي را با دانشگاه هاي ايران برقرار نموده  و اکنون نيز به ايلام آمده ايم که با توجه به بيانات رئيس دانشگاه ايلام آقاي دکتر علي محمدي افق هاي خوبي را مي توان تصور نمود ، اما بايد بگويم اميدوارم در آينده شاهد روابط خوبي بين دو استان واسط و ايلام ، بخصوص دانشگاه هاي دو شهر باشيم .

دکتر طالب محيبس الوانلي اظهار نمود : دانشگاه واسط و بنده نماينده اين ارتباط از طرف مردم واسط هستيم و اميد وارم اين روابط به صورت خاص و برتر برقرار شود تا بتوان خدماتي را به هم ارائه دهيم وي گفت : اولين چيزي که ما از شما خواستاريم دعوت ما را پذيرا باشيد و نکته دومي را که بر آن تأکيد دارم براي ايجاد روابط عالي و مطلوب دست هايي توانا در مسير اين ارتباط قرار دهيم مانند شما آقاي استاندار و دوستانمان در دانشگاه ايلام ، در مرحله بعدي شرايط ورود اساتيد و دانشجويان براي ارائه ويزاي آسان و راحت به آنها ، بخصوص براي ايجاد هماهنگي و تعامل براي تحقيقات بين دو طرف است .

در ادامه اين جلسه آقاي دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه ايلام بعد از معرفي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام بيان نمود : که بسيار خوشحاليم که ميزبان همکارانمان در دانشگاه واسط عراق هستيم

رئيس دانشگاه ايلام بيان نمود : بي­شک پيشرفت در استان ايلام و واسط براي هر دو طرف مهم و مفيد خواهد بود و اين پيشرفت متأثر از توسعه دانشگاههاي استان ايلام و واسط خواهد بود. بنابراين مي­طلبد که مديريت دو دانشگاه با حمايت استانداران محترم ايلام و واسط با برقراري ارتباط مستمر و تبادل نظر و تعاملات آموزشي، پژوهشي و فرهنگي بر اين مقوله توجه جدي داشته باشند. از اين رو دانشگاه ايلام زمينه و شرايط چنين بازديد و ديداري را براي هيأت عراقي مهيا کرده است. علي محمدي افزود: يکي ديگر از نکاتي که مورد توجه ما بوده بين المللي کردن دانشگاه ايلام در اين راستاي اميدواريم با جذب دانشجوي عراقي اين امر تحقق پذيرد.

دکتر علي محمدي با بر شمردن زمينه­هاي همکاري مثل تبادل اسناد، تربيت مربي مشترک، برگزاري کنفرانس بين المللي مشترک و برگزاري سخنرانيهاي علمي توسط اساتيد دو دانشگاه امکان استفاده از آزمايشگاه­ها و کارگاههاي فعال در دو دانشگاه زير ساختها و امکانات دانشگاه ايلام را مناسب و ارزيابي کرد و براي ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي اعلام آمادگي نمود.

در ادامه اين نشست استاندار ايلام ضمن خير مقدم به هيأت عراقي از دانشگاه ايلام براي ديد مناسب و انتخاب درست ، در مسير همکاري هاي بين المللي خود قدرداني نمود و گفت : استان هاي ايلام و واسط از ديرباز مراودات و رفت و آمدهايي داشته اند حتي نسبت هاي فاميلي ميان مردم دو استان وجود دارد ، اما در زمان حکومت صدام اين ارتباط قطع شده  .

آقاي مهندس مرواريد بيان نمود :بعد از حضور استاندار واسط در استان ايلام زمينه هاي مناسب تجاري ، علمي  و... بين دو استان فرآهم شد ، هيأت هايي از استان ايلام به استان واسط اعزام شدند که علاقه دوطرف را براي همکاري دو جانبه نشان مي دهد .

استاندار ايلام گفت : با توجه به زير ساخت ها و امکانات مناسب موجود در دانشگاه ايلام قطعاً استان واسط و دانشگاه واسط از اين امکانات بهره مند خواهند شد .

وي گفت جهت رفت و آمد آسان و  دريافت ويزاي سريع با استاندار محترم واسط هماهنگي هايي صورت گرفته که به زودي نهايي خواهد شد .

در پايان اين ديدار آقاي دکتر طالب محيبس الوانلي نماد دانشگاه واسط را به استاندار ايلام تقديم نمود .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها