محفل نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش «خبرنگار روابط عمومي»؛ محفل نوراني انس با قرآن کريم شب گذشته با حضور حجت الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، حجت الاسلام همتي مسئول محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلام، دکتر بگ محمدي معاون محترم فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، دکتر ملکي مسئول محترم بسيج دانشجويي استان، آقاي اورنگ مسئول محترم بسيج اساتيد استان و جمع کثيري از اساتيد، کارکنان و دانشجويان استان در دانشگاه ايلام برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام هاشمي ضمن تبريک ايام الله دهه مبارک فجر بيان نمود: در ارتباط با قرآن به تلاوت قرآن، انس با مفاهيم قرآن، عمل در راستاي آموزه هاي قرآن و نگاه به خطوط قرآني براي کساني که از نعمت سواد بي بهره اند، توصيه شده است. قطعاً هرگونه برقراري ارتباط با اين کتاب آسماني براي انسان سعادت آفرين است و بنابر احاديث و روايات راست ترين سخن، رساترين موعظه و بهترين داستان و تاريخ زندگي براي انسان، کتاب خداست. اگر کسي مي خواهد تمام آنچه که به سعادت انسان مي انجامد را در زندگي اش بيابد، بايد به اين اقيانوس بي کران الهي  متصل شود.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام تصريح کرد: همه جويندگان سعادت، پويندگان حقيقت و رهروان راه اسلامي تلاش مي کنند قرآن را بياموزند. چرا که فهم قرآن آنها را به ساحل نجات مي رساند و بهترين موعظه ها و شفاي همه دردهاي باطني و ظاهري در اين قرآن نهفته است.

حجت الاسلام هاشمي در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي ايران تبلوري از آموزه هاي قرآني است. زيرا رهبر اين انقلاب شاگرد مکتب قرآن است و اگر نهضت امام بعنوان نهضت قرآني شناخته شده است دليلي جز اين ندارد که امام خميني (ره) با تمام وجود به هدايت ها و وعده هاي قرآني باور قلبي داشتند. ايشان به قرآن با تمام محتوايش ايمان داشتند. لذا شعارها، مواضع و هدايت هاي امام برگرفته از آيات قرآني است.

وي افزود: امام (ره) شعار حرکت بر عليه استبداد و استعمار را بر زبان جاري کرد؛ چرا که خداي متعال در قرآن کريم مي فرمايد: «لم يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلا».

ايشان در پايان ابراز اميدواري کردند که روز به روز جامعه ما بخصوص جامعه دانشگاهي با قرآن مأنوس شود و بتوانيم يک جامعه قرآني را به تمام معنا محقق سازيم.

اجراي تواشيح توسط گروه نور هدي، اجراي مسابقه قرآني و اهداي جوايز از ديگر برنامه هاي اجرا شده بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها