هفته وحدت، ابتکار بزرگ امام راحل (ره) برای وحدت امت اسلامی است

خانه خبرها

در هفته وحدت پبمان ها استوارتر مي گردد، خون ها در هم مي جوشد، دست ها و بازوها درهم قرار مي گيرد، چهره ها بر يکديگر لبخند پبروزي و صفا مي زند، قشرها همه باهم هستند و امت يکپارچه و منسجم است و شيعه و سني، به ياد سالروز ميلاد رسول گرامي اسلام، با هم و در کنار هم، در يک راه و به سوي يک هدف سرود وحدت مي خوانند.

رسول اکرم(ص) براي تکميل دين انساني ظهور کرده است و ما تجلي نهايي وحدت را در مبناي اسلام مشاهده کرده ايم و ديده ايم که حج، گسترده ترين تابلوي حضور مسلمانان در عرصه يکرنگي و وحدت است.

ديده ايم که واجبات اين آيين، در عين فردي بودن، جلوه کاملي از اجتماع گرايي است و در ذات آن، فرد در يگانگي با جامعه معنا مي شود و جامعه بدون يکي شدن افراد با هم، مصداق حقيقي ندارد.

وحدت اسلام، نقطه ضعف دشمنان است و نقطه عطف سعادت مسلمانان، اين نقطه را دريابيم .

ملت ما در سالگرد اين ميلاد مقدس، پرشکوهترين مراسم ، گرم ترين مجالس و باصفا ترين تجمعات را به پا مي دارند تا روح اخوت اسلامي درپبکره ي اجتماع ، بيش از پيش زنده شود.

نامگذاري اين هفته فرصت مناسبي براي بيان نقش معجزه آساي وحدت و اتحاد در پيروزيهاي امت اسلامي است.
در اين هفته بايد آثار و برکات وحدت و انسجام امت اسلامي حول محور ولايت و رهبري بيان شود و آثار زيانبار اختلاف در بين مسلمانان جهان تشريح و تبيين گردد.

يکي از علت هاي اصلي تهاجم کشورهاي زورگو و سلطه گر به کشورهاي مسلمان، تفرقه و اختلاف بين مسلمان است. دشمنان امروز براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به دنبال دامن زدن به اختلافات قومي و قبيله اي و سياسي در کشور هستند و مي خواهند با اين توطئه ها به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران لطمه بزنند.

امروز خواص و نخبگان جهان اسلام به اين نتيجه رسيده اند که اتحاد و انسجام حول محور رهبري ديني و ولايت فقيه مي تواند باعث پيروزي هاي بزرگي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها