امروز اقتصاد جهانی انرژی، نیازمند بازآفرینی است و دانشگاهها و مجامع علمی سهم عمده ای در این خصوص دارند

خانه خبرها

دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه  در مراسم افتتاحيه اولين همايش منطقه­اي انرژي با خير مقدم به ميهمانان و حاضرين و تشکر از بانيان برگزاري  همايش گفت: نياز انسان به مقوله انرژي با اشکال مختلف،  محدوديت منابع تجديدناپذير انرژي و آلاينده  بودن برخي از آنها عواملي هستند که باعث مي شود انسان نگران کمبود انرژي  در آينده  باشد.

وي ادامه داد: براي رفع نگراني­هاي موجود لازم است  در سه حوزه توليد انرژي، مديريت و مصرف انرژي نگاه جديدي به وجود آيد.

رئيس دانشگاه با اشاره به اينکه در توليد انرژي ضرورت دارد توجه  بشر به سمت وسوي انرژي پاک، تجديد پذير و ماندگار معطوف شود، تصريح کرد: دستيابي به راههايي که اين نوع انرژي را کم هزينه تر کند و گسترش اين انرژي ها براي جامعه ضروري است.

وي استفاده از تکنولوژي جديد و فرهنگ سازي در مديريت مصرف انرژي را بهترين راهکار ارزيابي کرد و افزود: مصرف انرژي يک رفتار انساني است و براي دستيابي به آن نياز به  ايجاد فرهنگ و دانش مديريت مصرف و بسط آن در بدنه اجرايي است و ظرفيت عظيم دين در جامعه مي­تواند در اين خصوص نقش آفرين باشد .

وي همچنين بهره گيري از منويات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي را ارزنده عنوان داشت و افزود: در مصرف انرژي، انديشمندان و دانشگاهيان سمت وسوي مصرف انرژي را به سوي توسعه صنايع راهبردي  و افزايش توليد ناخالص ملي هدايت کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها