رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پیشنهاد کرد: ایجاد قطبهای علمی مشترک میان حوزه و دانشگاه

خانه خبرها

رئيس نهاد رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفيتهاي علمي حوزه، گفت: دانشگاه‌ها با استفاده از اين ظرفيت‌ها در جهت ايجاد قطب‌هاي علمي مشترک حوزه و دانشگاه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد رهبري در دانشگاه‌ها با تاکيد بر راه اندازي قطب‌هاي علمي مشترک ميان حوزه و دانشگاه، افزود: برخي به دنبال تفرقه افکني بين حوزه و دانشگاه هستند. آنها تلاش مي‌کنند بگويند حوزه منادي عدالت و دانشگاه منادي آزادي است اين در حالي است که هر دوي اين موضوعات بايد در کنار يکديگر در هر دو نهاد حوزه و دانشگاه شکل بگيرند.

رئيس نهاد رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به دستاوردهاي علمي کشور، اظهار داشت: دستاوردهاي علمي باعث سربلندي کشور شده است ولي خودبزرگ بيني در اين حوزه سبب مي‌شود که انسان مغرور شود و به دين خدا ستم کند و در نتيجه از دانش خود بهره‌اي نبرد.

وي با بيان اينکه امروز پس از 33 سال وحدت ميان حوزه و دانشگاه در فصل وسيعي شکل گرفته است، ادامه داد: وحدت وسيع‌تر بين حوزه و دانشگاه نياز به آسيب شناسايي و توجه به عرصه‌هاي جديد دارد.

محمديان پديد آمدن نگاه جهادي به علم را نيز از ارتباط بين دو نهاد حوزه دو دانشگاه دانست و يادآور شد: در حال حاضر شناخت حوزويان از دانشگاه بيشتر از دانشگاهيان نسبت به حوزويان است ضمن آنکه ظرفيت‌هاي فراواني در حوزه‌ها وجود دارد که دانشگاه‌ها بايد از آنها در جهت ايجاد قطبهاي علمي مشترک استفاده کنند.

وي به اهداف کشور در حوزه تحول در علوم انساني اشاره و خاطر نشان کرد: اگر بخواهيم تا 10 سال آينده به نتايجي در حوزه تحول علوم انساني برسيم بايد با تعريف پروژه هاي بزرگ و اجراي آنها با مشارکت اساتيد اين حوزه اقدام کنيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها