حجت الاسلام والمسلمین نقویان:کرنش در برابر بت قدرت ،انسان را به تباهی می کشد

خانه خبرها

دعاي پرفيض کميل با سخنراني استاد فرهيخته ومدرس حوزه ودانشگاه جناب حجه الاسلام نقويان وبا مداحي حاج رضا طاهري ازسوي هيات حضرت علي اکبر(ع) شب پنج شنبه 21/7/90 با حضور دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه،حجه الاسلام هاشمي معاون نهادنمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه ،معاونين ،مديران ،اعضاي هيات علمي،کارکنان،دانشجويان وجمع زيادي ازاهالي شهرايلام درمحل مسجد دانشگاه برگزارگرديد.

در ابتداي اين مراسم پرفيض حجت الاسلام والمسلمين نقويان  استادحوزه ودانشگاه با اشاره به اهميت هوشياري در برابر تهاجم فرهنگي غرب گفت: امروز ديگر مرزهاي جغرافيايي و آداب و رسوم محلي نمي تواند معرف فرهنگ هاي گوناگون باشد، بلکه با توجه به عصر تکنولوژي و فناوري اطلاعات از طرق مختلف مانند: رسانه هاي ديداري و شنيداري و نيز اينترنت و... تبادل فرهنگي به سرعت اتفاق مي افتد و مردم خود را با مدها و فرهنگ هاي متفاوت مطابقت مي دهند، به گونه اي که يک فرهنگ، فيلم يا موسيقي مي تواند از يک نقطه دنيا تا دورافتاده ترين روستاي يک کشور نيز به سرعت منتقل شود و جوامع گوناگون را تحت تأثير خود قرار بدهد. وي با بيان اينکه اگر انتقال فرهنگي غرب بدين منظور صورت بگيرد که ديگر کشورها به ويژه کشورهاي اسلامي از فوايد و نتايج مثبت آن استفاده کنند نه تنها انتقادي بر آن وارد نيست، بلکه بنابر دستورات اسلام مورد استقبال نيز قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال بنابر فرمايشي از حضرت علي(ع): نکته مثبت و مفيد حتي اگر از زبان کافر يا منافق شنيده شود بايد پذيرفت. وي با بيان حديثي ديگر از حضرت علي(ع) ادامه داد: بنابر فرمايش گهربار اميرالمؤمنين علي(ع) حرف خوب، گمشده مؤمن است اما آنچه که ما اکنون از بيگانگان و به ويژه غرب مي شنويم و صادرات فرهنگي آنان را مشاهده مي کنيم، چيزي جز تخريب و فروپاشي نظام ارزشي و باوري ملت ها نيست.

حجت الاسلام والمسلمين نقويان در ادامه افزود: رسانه هاي فرهنگ ساز و يا به عبارتي بهتر فرهنگ سوز با طراحي نقشه هاي شوم خود، از طريق شبکه ها و سايت هاي ضد ارزشي همانند اقوام چنگيز و تاتار کمترين رحمي به انديشه ها و باورهاي مردم نمي کنند و با فروپاشي خانواده ها و رواج بي ديني و اعتياد و هرزگي در ميان جوانان در پي به انحطاط کشيدن ملتها هستند.

وي با اظهار اينکه: متأسفانه گروههاي مخرب و ضد فرهنگي در برخي موارد به اهداف شوم خود نيز دست يافته اند، افزود: ورود به مکان علمي و ديني يکي از آسيب هايي است که آثار بسيار تأسف برانگيزي در ميان جامعه در پي داشته است.

ايشان با تأکيد بر اينکه جوانان پاک اين سرزمين با هدف کسب علم به اين مکان روي مي آورند و مورد تهاجم نرم و نامحسوس اين شبکه هاي ضدانساني و اخلاقي قرار مي گيرند، ادامه داد: آنان در پي نابودي ادبيات، تمدن، عقايد و فرهنگ اين مردم هستند که بايستي با بيداري جوانان و عموم مردم و نيز برنامه ريزي صحيح و اصولي مسئولين با اين ترفند مقابله جدي شود.

وي با اشاره به يکي از اشعار مولانا با اين مضمون که:

پاسبان منزل! توچگونه پاسباني؟!

که ببرد رخت ما را، همه دزد شب نهاني

چو چراغ دزد باشد شب و خواب پاسبانان

زچه رو چراغشان را به دمي نمي نشاني؟!

تأکيد کرد: غفلت و عدم مقابله فرهنگي و تبيين افکار عمومي در اين خصوص ضربه اي جدي به تمام باورهاي ديني و فرهنگ ملي مردم وارد خواهد کرد، به گونه اي که آنان با تمام توان در پي رسيدن به اهداف خود در اين خصوص هستند.

حجت الاسلام والمسلمين نقويان در ادامه گفت: مردم ايران داراي باورها و عقايد محکمي هستند که هرگز از بين نمي رود، بلکه گاهي با بي توجهي عده اي کمرنگ مي شود.

وي براي اثبات مدعاي خود در اين خصوص گفت: نمونه بارز اين جوانان که دچار غفلت زدگي و فريب افکار مخرب و فرهنگ مبتذل غرب شده اند، اين است که در مراسم عاشورا و تاسوعاي امام حسين(ع) همين جوانان زير علم امام حسين(ع) سينه مي زنند و اشک مي ريزند و اين نشانه اي روشن و دليلي محکم بر اين امر است که دين باوري در ميان اقشار مختلف مردم اين مملکت نهادينه شده است اما بايد مراقب تهاجم نرم دشمنان و مخالفان اسلام بود.

وي با اشاره به عزم جدي دشمنان براي تضعيف و نابودي مکتب تشيع افزود: آنان براي رسيدن به مقاصد خويش از دو روش استفاده مي کنند: ابتدا با ترويج لاابالي گري و سپس از طريق علمي و موجه جلوه دادن انحرافات ديني و اخلاقي و ترويج بي هويتي در ميان مردم عليه نظام و مکتب اسلامي ايران دست به تهاجم مي زنند.

ايشان با بيان اينکه هرگاه دشمن بتواند هويت و باورهاي يک ملت را از او بگيرد مي تواند پايه هاي شخصيتي و فکري او را به نابودي بکشاند افزود: ادعاهايي مانند ملي گرايي و حذف واژگان غيرفارسي از زبان و متون ايراني ترفند جديديست که به وسيله ي آن در پي تضعيف پايه هاي ديني مردم هستند.

وي با تأکيد بر لزوم بيداري اقشار مختلف جامعه ادامه داد: دشمنان براي تحول فرهنگي برنامه اي دراز مدت دارند و غفلت در اين خصوص به منزله تسليم در برابر نقشه هاي شوم و مخرب آنان است.

حجت الاسلام والمسلمين نقويان خطاب به جوانان و چهره هاي علمي و دانشگاهي افزود: دشمنان با طراحي کتاب هايي در قالب واژه هاي زيبا و فريبنده و تحريف آيات و احاديث و حتي حذف بخشي از يک حديث، که القا کننده اهداف انحرافي آنان است به گمراهي جوانان مسلمان اين مرزوبوم اقدام مي کنند.

ايشان در ادامه اين مبحث با تأکيد بر اهميت بيداري خانواده ها و جوانان گفت: آنان به دنبال ترويج اديان و عقايد ديگري به غير از دين مبين اسلام هستند و براي دستيابي به اين هدف از تمام توان خود استفاده خواهند کرد، به گونه اي که تبليغ وهابيت در سال هاي اخير به شدت گسترش يافته است.

حجت الاسلام والمسلمين نقويان افزود: آنچه خطرناکتر از گناه و لاابالي گري است؛ گاهي موجه جلوه دادن يک گناه و رفتار ضداخلاقي است. به عنوان مثال گاهي فردي مرتکب عملي غيراخلاقي مي شود و خود نيز به قبيح بودن آن آگاه است و حتي گاهي از اين عمل خويش نيز اظهار شرم و ندامت مي کند اما در مقابل، افرادي وجود دارند که نه تنها از عمل خويش احساس گناه و پشيماني نمي کنند، بلکه کساني را که در تقابل با خود مي بينند نيز فردي متحجر مي پندارند و او را تشويق به انجام چنين اعمالي مي نمايند.

وي اينگونه کنش را بسيار خطرناکتر از نوع اول انحراف عنوان کرد و افزود: مردم بايد به خطر عواقب اينگونه افکار ضدارزشي آگاه باشند تا در ورطه ي غيرانساني آن گرفتار نشوند.

ايشان با اشاره اي ظريف به داستان بت شکني حضرت ابراهيم(ع) گفتند: امروز بايد مراقب بت هاي جديد بود. بت بزرگي به نام قدرت که انسان را به هلاکت مي رساند و بسيار خطرناک است. اينکه اگر کساني در مقامي قرار گرفتند، بتوانند بر اين بت فريبنده غلبه کنند و با تسليم شدن در برابر آن حکمت ها و مصلحت هاي ملي را ناديده نگيرند، امري مهم و ضروريست.

 حجت الاسلام والمسلمين نقويان تصريح کرد: بت هاي ديگري مانند: ثروت، زيبايي و زرق و برق هاي دنيوي همانند تيري است که انسانيت را نشانه مي گيرد و زيان اين امر نه تنها بر فرد، بلکه به متن جامعه نيز خواهد رسيد.

ايشان با تأکيد بر اهميت ايمان به داشته هاي غني ديني و فرهنگي خويش افزود: قرآن کريم و ادعيه، داراي مفاهيم عميق و آثار معنوي بي نظيري است که تمام اديان و ملت هاي جهان را تحت تأثير شگفت انگيز خود قرار مي دهد، به گونه اي که بزرگان اديان ديگر بر شورانگيز بودن کلمات عميق صحيفه سجاديه و ديگر کتب ارزشمند شيعه معترف شده اند.

وي اهميت مطالعه اين کتب را يادآور شد و افزود: مطالعه و عمل کردن به اين مضامين پر محتوي ضروريست، اما نبايد به بهانه پرداختن به معنويت در هر جلسه و مکاني به نام تفسير قرآن، شناخت امام زمان(عج) و عرفان شرکت کرد. زيرا دشمن با ترويج خرافات به تحريفاني در اين خصوص مي پردازد.

وي در پايان با اشاره به اين نکته که: رعايت شئونات اخلاقي، نجابت و دينداري در ميان تهاجم انحرافات و دسيسه هاي گوناگون داراي اهميت و ارزش بالايي است، افزود: پاکدامني و رفتن به سوي نيکي ها در اين شرايط عمل به رفتار  بزرگان دين و بسيار نزد خداوند با ارزش است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها